I love scotch Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Heihei folka! Jeg trenger litt hjelp her. I går begynte jeg å få noen problemer med internettilkoblingen til forskjellige programmer. Det startet med Firefox som sa at mellomtjener-innstillingene ikke tillot meg å surfe på nett. Aldri vært borti det her før, men gikk inn og endret på firefox sine innstillinger for mellomtjenere, slik at det fungerte igjen. Dette har jeg måttet gjøre hver gang jeg har restartet pc'n fram til i dag morges (nå slipper jeg visst å virre mer med innstillingene). Nå har problemet gått over til å gjelde alt av programmer. Jeg får ikke startet opp klienten til wow engang (ei heller repair og laucher), og når jeg prøvde å installere et virusprogram i stad, klarte heller ikke dette å finne noen internettkobling. Jeg har ingen programmer eller brannmurer som blokkerer noe. Nå er jeg redd jeg har dratt i land et virus og at dette er årsaken, siden disse problemene kom så plutselig. Noen som har vært borti det samme? Forslag? På forhånd takk Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Alle programmer inkludert nettleser altså? gå til kjør CMD fra startmeyen-->kjør (søkefeltet på windows7) og gi oss screenshots av hva som kommer frem når du skriver: ipconfig og ping www.vg.no Det vil hjelpe oss se hvor problemet ligger. -Stigma 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Kan du laste ned MBAM Den vil nok klare å fjerne malware. 1 Lenke til kommentar
I love scotch Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Nei, Firefox og Spotify fungerer. I-explorer fungerer ikke. Knipset et bilde og lastet opp Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Vel, du har ihvertfall fin kontakt til dettet på et grunnleggende nivå. Ville testet i første omgang å gå til "internet options" i Interner explorer, og så videre til "connections" fanearket og: - Fjernet alle kryss under LAN SETTINGS bortsett fra detect autoamtic settings - Fjernet alle oppkoblingene i boksen, bortsett fra dersom du har en her som du du vet du faktisk trenger, som en sekundær oppringt forbindelse. - Gå gjennom Setup og sett det opp for vanlig tilkobling til internet via LAN. EN annen ting du bør undersøke er om du har noen brannmur på maskinen, eller antivirus med innebygget brannmur funksjon. Av og til kan disse kicke inn og blokkere feil programmer. -Stigma 1 Lenke til kommentar
I love scotch Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Vel, du har ihvertfall fin kontakt til dettet på et grunnleggende nivå. Ville testet i første omgang å gå til "internet options" i Interner explorer, og så videre til "connections" fanearket og: - Fjernet alle kryss under LAN SETTINGS bortsett fra detect autoamtic settings - Fjernet alle oppkoblingene i boksen, bortsett fra dersom du har en her som du du vet du faktisk trenger, som en sekundær oppringt forbindelse. - Gå gjennom Setup og sett det opp for vanlig tilkobling til internet via LAN. EN annen ting du bør undersøke er om du har noen brannmur på maskinen, eller antivirus med innebygget brannmur funksjon. Av og til kan disse kicke inn og blokkere feil programmer. -Stigma Okei, "Bruk en proxy-server til lokalnettet" var krysset av. Fjernet nå dette krysset og plutselig fungerer både internett explorer, msn og world of warcraft igjen. Har du kanskje en forklaring på hva som kan ha skjedd her? Jeg bruker aldri internett explorer så lurer derfor på hvorfor en innstilling her fikset problemet for alle andre programmer også. Synes også det er merkelig at firefox og spotify har fungert hele tiden. Og til sist, kan jeg fortsette å ha innstillingene slik (altså ikke bruke proxy), eller gjør dette meg på noen måte mere utrygg? Tusen takk for all hjelp jeg har fått Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det er nok feilen ja. Den har trodd at trafikken skulle gå via en proxy når det ikke fantes noe slik proxy. Da sier det seg selv at ting ikke vil kome riktig frem Instillingene der er vel "egentlig" ikke en del av Internet Explorer, men en del av windows. Ihverfall påvirker de hvordan windows generellt tror at det er koblet til nettet, og ikke bare IE programmet. Du vil komme til samme instillingsskjerm via kontrolpanelet også. Det var noe i denne dur jeg trodde det ville være. -Stigma Endret 26. januar 2011 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå