Gå til innhold

BK: Kveldssol i Lofoten


L4ffen

Anbefalte innlegg

Et av mine første bilder med speilreflekskamera, tatt i Lofoten. Er komposisjonen bra? Kunne jeg utnyttet motivet bedre? Hva kunne jeg gjort bedre i etterbehandlingen? Har økt fargemetning og kontrast, for mer gyllent lys fra sola, og gjenskinn i vannet.

 

 

2znpr9t.png

 

 

Olympus E-520

f/11

1/800 sek

25 mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Gaupa :)

 

Med de dramatiske fjellene i Lofoten og lyset som du har gjengitt fint her, klarer du lett å målbinde meg med dette bildet.

Jeg får følelsen av ganske kaldt sommerluft tidlig,tidlig på morgenen før alt annet enn måsene har stått opp og man såvidt skimter frostrøyk på myra samtidig som sola kommer snikende over fjellet.

Jeg kjenner den herlige salte sjølufta og kjenner på følelsen av at jeg er så glad over å bo, ha vokst opp og vite at jeg skal bli gammel i denne landsdelen og får en følelse av tilhørighet.

Så mye gir bildet ditt meg. Jeg er klar over at det har noen svakheter (komposisjon for det meste) men det bryr ikke magefølelsen min seg med.

Jeg syns du har fått til et herlig bilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelig at du likte bildet, Larsieno. Som nybegynner med speilrefleksk., var det ikke noe å klage på å stå i Lofoten med kameraet og ha fritt spillerom. Trengte ikke å gå langt for å finne motivene, sånn som dette var det jo i vinduet hver morgen og kveld fra rorbua. Skal ikke se bort i fra at jeg legger ut et par Lofoten-bilder til, hvis jeg finner noen jeg ønsker kritikk på.

 

Bildet er tatt på Reine, per-erik, godt mulig det er samme plass ;)

Endret av TheLynx
Lenke til kommentar

YOOO

 

Er maks amatør fotograf, helt nybegynner så har ikke mye peiling. :p

Men i mine øyne liker jeg bildet ganske godt. :thumbup: Det første minuset jeg så var komposisjonen. Spesiel den fjell toppen øverst til venstre, den føler jeg kunne vært litt friere. Ellers nydeling stemning i bildet, og fine farger. Kansje litt mørkt, eller er det bare skjermen min som er litt ustabil?

Lenke til kommentar

Takk for kommentar. ;) Helt sant det du sier med fjelltoppene, er nybegynner selv, og har nok et stort forbedringspotensiale når det gjelder komposisjon. Vet ikke hvor mørkt det var hos deg, men ville liksom ha en klar kontrast mellom det mørke landskapet og bua som så vidt ble lyst opp av kveldssola. Ville at bua skulle være hovedmotivet, og fjelltoppene bare være silhuetter så jeg fikk med landskapet i bilde.

Endret av TheLynx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...