SM# Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Heisann. Har et problem med å bli fort påvirket av alkohol (Ikke om å bli fullest på kortest mulig tid). Jeg liker øl, men begynner å bli lei etter 3-4 stykk. Og dette gjør at jeg ikke har så lyst å presse det i meg, for det er ikke derfor jeg drikker. Så, jeg trenger alkohol som er godt, også i lengden. Cider og rusbrus er ikke det jeg sikter etter, dyrt og alt for søtt. Nå sikter jeg egentlig etter noe som er godt og kan blandes med sprit. En god oppskrift kanskje? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Når det gjelder cider så kan du jo få kjøpt tørr/halvtørr cider, det er vesentlig mindre søtt og er nærmere vin enn søtt kliss egentlig. Veldig godt. Det har begynt å komme noen slike på butikken, men du må nok på vinmonopolet tenker jeg. Ellers er jo rosevin, gjerne tørr, veldig godt Lenke til kommentar
SM# Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Skal tas med i betraktning. Ønsker egentlig bare litt forandring og erfaring. Rosevin skal prøves! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Finnes mange muligheter her... Vodka blandet med appelsinjus (Screwdriver)... Bare ikke cheap ned på vodkaen.. Her vil jeg anbefale enten Smirnoff eller Finlandia.. En grei jus er heller ikke å fornekte. Denne kan også tas et skritt videre ved å blande litt Galliano på toppen slik at du får en Harvey Wallbanger som den heter... Galliano kan også drikkes rent (smaker skikkelig vanilje) og kan blandes med Cola, slik at det smaker nesten som gamle Vanilla Coke Om du liker litt sterke saker er en Jegermeiser shot alltid en vinner. Og syntes du den er litt for sterk kan du blande et shotglass 50/50 med Jeger og Red Bull / Battery Energidrikker funker også greit med god vodka en skikkelig Iris coffee er heller ikke å tulle med, men ikke noe man drikker mye av og tar en del øvelse å få til, samt riktig ingredienser Om du tåler brun sprit har man Captain Morgan Spiced gold blandet med vanlig Cola. En annen digg ting er å blande Captain Morgan med ekte Ginger Ale og lime, men ekte Ginger Ale koster fort 50kr 1l på flaske eller 120kr for 6pk 0,33 bokser (fåes på bla Ultra og Meny).. Utrolig digg, men noe dyrt (Drinken heter da Fidel Castro) Så har man Jack Daniels da. En grei og relativt billig whiskey, kan drikkes bar, on the rocks eller blandet med vanlig Cola Siste på min liste er Daisy. En drink som bruker Jack Daniels, den er også noe vanskelig å få riktig og tar litt øvelse. 4 cl Jack Daniel's sour mash whiskey 2 cl sitronjuice ½ ts grenadine ½ ts melis Den ser rimelig gay ut siden den blir rosa, men smaker digg. Dette er vel mer eller mindre det jeg drikker til vanlig... Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Personlig så jeg veldig glad i tyske Riesling viner. Det er mange gode der. For eksempel Dr Loosen er veldig frisk uten å vær for søt. Den koster 80 kroner (ca 100 kr literen) Ellers så er det mange gode oppskrifter på drinker på nett. Vanskelig å si hva du liker. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 For meg er Rom og cola en vinner 50/50 hvis du har drukket det en del før ellers er det bare å smake seg fram Screwdriver er også en vinner bland etter smak imo. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Mojito 3/4 lime i biter 1-2 ss sukker Ett par mynteblad 4 cl hvit rom (Bacardi) Mye knust is. Soda Lime, sukker og mynteblader mudles i ett longdrinkglass. Ha i litt is og rør rundt. Ha så i rom og fyll opp med knust is. Røres i glasset og toppes med litt soda. Det er viktig med mye is pga avkjøling og at isen skal avgi vann til drinken. Denne drinken kan og serveres alkoholfri for den som ønsker det. Da brukes det vann eller evt club soda istedet for rom. Smaker kjempegodt med vann. Mudling er å knuse i glasset på samme måte som en knuser krydder i en morter. -- Ellers har jeg hørt at whisky og te er godt sammen. Har aldri prøvd det selv. Så det gjøres på eget ansvar. Endret 24. januar 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
Petter Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Synes faktisk at Mojito er bedre med lys rom istede for hvit smaken passer bedre sammen med brunt sukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå