MrAvionics Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hei. Min brors prosessor [denne] klokker seg ned 75% under full load, og tempen er på 66 grader. Hvorfor? Så litt på kjøleren som fulgte med, den flate overflata på kjøleren er mindre en prosessoren, så noe av prosessoren kommer på kjøleribbene hvis dere skjønner. Hva kan være galt ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Løst nå tror jeg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det er bare en liten del av brikken som er selve prosessoren og trenger kjøling. Resten er der for kontaktene under (de tar plass). Har du tatt av kjøleribbene bør/må du rengjøre legge på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Jepp rengjorde med blå isopropanol, q-tips og påførte jevnt lag over hele prosessoren med Atctic silver 5. Så ikke hele flata på prosessoren trenger kjøling ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Niks se på dette bildet av en i7, men jeg antar det sammer er hos AMD også: http://www.exgadgets.com/wp-content/uploads/2010/04/2414_68829core_i7_web_shot.jpg På bildet der er det første med plata oppe eller Heatspreader som de kaller det på engelsk. Den andre er med rå kjerne altså hvor plata er fjernet og du ser selve CPUen under. Og det er den du egentlig skal ta hensyn til, heatspreaderen er vell mer for å løse problemet med knuste kjerner fra store tunge CPU kjølere vil jeg anta, men de har også introdusert noen nye problemer. Før i tiden holdt CPUen nesten alltid samme temp som kjøleren, og resultatet var at man kunne brenne seg på CPU kjøleren. Nå kan CPUen være 50 grader og kjøleren er bare lunken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå