Gå til innhold

CC: 25.01.11 Arsenal v Ipswich Town, Emirates Stadium

invalid_user

Anbefalte innlegg

25.01.2011

Arsenal (0) - Ipswich Town (1)

Carling Cup Semi Final (Second Leg)

20:45 @ Emirates Stadium

Ipswich+Town+v+Arsenal+Carling+Cup+Semi+Final+gD1wqcTTadWl.jpg

Ipswich sjokkerte Arsenal på hjemmebane da de klarte å temme artilleriet, samt å kontre inn et mål ut av ingenting forrige uke. Nå må Arsenal snu et 1-0-resultat i favør traktorgutta. Paul Jewell har nettopp erstattet Roy Keane som manager av Ipswich, og Arsène Wenger skal ha i bakhodet at Jewell har slått hans lag ut av en Carling Cup-semifinale tidligere. Wigan scoret nemlig et mål i det 119. minutt på Highbury og sikret dermed en seier på bortemålsregelen. Han har allerede sagt at Ipswich planlegger å parkere bussen når de gjester Emirates Stadium, men Arsenal må allikevel passe på å ikke slippe inn et lignende mål som sendte Ipswich i ledelsen på Portman Road.

Forventet lagoppstilling Arsenal

Wojciech Szczesny

Emmanuel Eboué - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs

Cesc Fàbregas - Alex Song - Denílson

Nicklas Bendtner - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

Forventet lagoppstilling Ipswich Town

Márton Fülöp

Jaime Peters - Damien Delaney - Gareth McAuley - Darren O'Dea

Carlos Edwards - David Norris - Colin Healy - Mark Kennedy - Connor Wickham

Tamas Priskin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dæven. Det er i dag ja.

Tror vi ryker ut i dag. Sannsnyligheten for at vi må score 3 mål er ekstremt stor og det tror jeg ikke vi gjør.

EDIT: Eneste måten vi kan gå videre på er å vinne 2-0. 3-1 tror jeg er lite sannsynlig mot et Ipswitch lag som kommer til å satse på kontringer med 10 mann bak ballen som sist.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ipswich skal i teorien ikke ha noe å hamle opp mot Arsenal på Arsenals egne lekestue. Noe annet enn knusende seier er uakseptabelt, men så var det noe med de uforutsigbare cup'ene da. Man kan aldri være sikker, men lukten og synet av et trofé burde få igang maskineriet og lysten. Det er unektelig at 5 år begynner å bli mye, og det finnes en del urolige fans. Bare å hente hjem MikkeMus-pokalen vil gjøre laget godt. Wenger og klubben ville fått av noen kilo på skuldrene. Vi har hatt noen år på halvdistanse, og det burde snart være klart for å dra vimpelen til topps.

Lenke til kommentar

EDIT: Eneste måten vi kan gå videre på er å vinne 2-0. 3-1 tror jeg er lite sannsynlig mot et Ipswitch lag som kommer til å satse på kontringer med 10 mann bak ballen som sist.

Om Arsenal får første målet, og kanskje et til må Ipswich åpne opp, hvilket igjen gir Arsenal større rom (naturligvis). Tror du Ipswich fortsetter å parkere bussen på 2-0? Hvis Arsenal går videre er jeg sikker på at det de gjør det med god margin, type 3,4,5,6,7 - 0,1...

Lenke til kommentar

Om Arsenal får første målet, og kanskje et til må Ipswich åpne opp, hvilket igjen gir Arsenal større rom (naturligvis). Tror du Ipswich fortsetter å parkere bussen på 2-0? Hvis Arsenal går videre er jeg sikker på at det de gjør det med god margin, type 3,4,5,6,7 - 0,1...

Nei, men de kommer til å parkere bussen så lenge det står 0-0 og det kommer det til å gjøre lenge så lenge Arsenal spiller som de gjør med å spasere ballen i mål. Flott å se på, men du verden så ineffektivt. Det er ikke mye rom å spille på med 10 spillere innenfor 18 meter. Plutselig så gjør man en feil offensivt og Ipswitch får en kontringsmulighet. Vips så står det 0-1. Så du forrige oppgjør? Ipswitch kommer til å kjøre akkurat samme taktikk, noe som til tider kjørte over Arsenal.

Siden Ipswitch ikke kommer til å spille fotball er det ikke en sjanse i havet til å score 7 mål. Fatter ikke at enkelte her innen undervurderer Ipswitch så til de grader. Hvis Arsenalspillerene gjør det samme så er det kjørt. Best case scenario: Arsenal scorer 3. Likely scenario: Arsenal scorer 2 så er det 50-50 om Ipswitch også får et mål.

Jeg er også ganske sikker på at Wenger kjører med et blandet lag som ikke har fått til noe særlig med samspill, samt spillere som er ute av form som Arshavin, Chamakh, Denilson og Eboue. RvP, Nasri og Fabregas står over.

Lenke til kommentar

Nei, men de kommer til å parkere bussen så lenge det står 0-0 og det kommer det til å gjøre lenge så lenge Arsenal spiller som de gjør med å spasere ballen i mål. Flott å se på, men du verden så ineffektivt. Det er ikke mye rom å spille på med 10 spillere innenfor 18 meter. Plutselig så gjør man en feil offensivt og Ipswitch får en kontringsmulighet. Vips så står det 0-1. Så du forrige oppgjør? Ipswitch kommer til å kjøre akkurat samme taktikk, noe som til tider kjørte over Arsenal.

Siden Ipswitch ikke kommer til å spille fotball er det ikke en sjanse i havet til å score 7 mål. Fatter ikke at enkelte her innen undervurderer Ipswitch så til de grader. Hvis Arsenalspillerene gjør det samme så er det kjørt. Best case scenario: Arsenal scorer 3. Likely scenario: Arsenal scorer 2 så er det 50-50 om Ipswitch også får et mål.

Jeg er også ganske sikker på at Wenger kjører med et blandet lag som ikke har fått til noe særlig med samspill, samt spillere som er ute av form som Arshavin, Chamakh, Denilson og Eboue. RvP, Nasri og Fabregas står over.

Jeg ser poenget ditt, men tror fortsatt ikke Ipswich kommer til å bli så vanskelig som du hevder. Det er ikke første gang Arsenal har møtt et parkert forsvar. De vet hva som venter dem. Wenger er en fotballromantiker ja, men han er ikke dum. Jeg så første kampen - det var ikke imponerende, men det var borte, imellom andre vanskelige kamper, og laget var ganske heftig "rotert". Wenger kommer nok til å stille med et sterkere lag idag.

Lenke til kommentar

Selvsagt klarer vi dette. Forrige kamp var en av de svakeste vi har spilt på flere år. I dag kommer vi ikke til å undervurdere Ipswich, og Wenger kommer ikke til å rotere like mye på laget.

Ipswich ligger på 19. plass i Championship. Etter Wigan-kampen vår, innrømte manager Paul Jewell at han måtte slå av Match of The Day etter få minutter, fordi vi spilte så bra. De har ikke nubbesjans. Vi vinner med to mål eller mer uten problemer.

Lenke til kommentar

Var åpenlyst at Wenger var defensiv og gikk for et ok resultat i første kampen, men hjemme på Emirates bør Ipswich blir både to og tre nummer for små om vi har en nogenlunde ok kamp.

De må gjerne legge seg med 10 mann bak, for så lenge dommer ikke tillater ren brytekamp skal de ikke ha sjangs til å henge med i tempoet vi har og forsvaret dems vil rakne til syvende og sist.

Tipper en grei og komfortabel 4-1 seier.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp at reglene for bortemål i LC er annerledes. De teller ikke ved 90 min, men etter ekstraomganene er ferdige.

Altså: Hvis stillingen er 2-1 ved 90 min så blir det ekstraomganger. Hvis denne stillingen står seg er Ipswitch videre.

Med denne kunnskapen så øker jeg sjansen for at vi går videre med 10%. Det er nå 60% sjanse for at Arsenal går videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...