invalid_user Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 25.01.2011 Arsenal (0) - Ipswich Town (1) Carling Cup Semi Final (Second Leg) 20:45 @ Emirates Stadium Ipswich sjokkerte Arsenal på hjemmebane da de klarte å temme artilleriet, samt å kontre inn et mål ut av ingenting forrige uke. Nå må Arsenal snu et 1-0-resultat i favør traktorgutta. Paul Jewell har nettopp erstattet Roy Keane som manager av Ipswich, og Arsène Wenger skal ha i bakhodet at Jewell har slått hans lag ut av en Carling Cup-semifinale tidligere. Wigan scoret nemlig et mål i det 119. minutt på Highbury og sikret dermed en seier på bortemålsregelen. Han har allerede sagt at Ipswich planlegger å parkere bussen når de gjester Emirates Stadium, men Arsenal må allikevel passe på å ikke slippe inn et lignende mål som sendte Ipswich i ledelsen på Portman Road. Forventet lagoppstilling Arsenal Wojciech Szczesny Emmanuel Eboué - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs Cesc Fàbregas - Alex Song - Denílson Nicklas Bendtner - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin Forventet lagoppstilling Ipswich Town Márton Fülöp Jaime Peters - Damien Delaney - Gareth McAuley - Darren O'Dea Carlos Edwards - David Norris - Colin Healy - Mark Kennedy - Connor Wickham Tamas Priskin Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Er ikke særlig positiv til parkeringen av bussen. Å legge seg bakpå i samtlige 90 minutter fører sjeldent til noe godt, i hvert fall ikke mot et topplag. 3-1 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Her skal Ipswich knusest. Noe annet er ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Dæven. Det er i dag ja. Tror vi ryker ut i dag. Sannsnyligheten for at vi må score 3 mål er ekstremt stor og det tror jeg ikke vi gjør. EDIT: Eneste måten vi kan gå videre på er å vinne 2-0. 3-1 tror jeg er lite sannsynlig mot et Ipswitch lag som kommer til å satse på kontringer med 10 mann bak ballen som sist. Endret 25. januar 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Stiller vi med en offensiv firer som funker sammen, og har noenlunde god kommunikasjon tviler jeg på at vi slipper inn mål egentlig. Ser heller at vi stiller med et godt lag idag, og et litt dårligere et på søndag. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ipswich skal i teorien ikke ha noe å hamle opp mot Arsenal på Arsenals egne lekestue. Noe annet enn knusende seier er uakseptabelt, men så var det noe med de uforutsigbare cup'ene da. Man kan aldri være sikker, men lukten og synet av et trofé burde få igang maskineriet og lysten. Det er unektelig at 5 år begynner å bli mye, og det finnes en del urolige fans. Bare å hente hjem MikkeMus-pokalen vil gjøre laget godt. Wenger og klubben ville fått av noen kilo på skuldrene. Vi har hatt noen år på halvdistanse, og det burde snart være klart for å dra vimpelen til topps. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 EDIT: Eneste måten vi kan gå videre på er å vinne 2-0. 3-1 tror jeg er lite sannsynlig mot et Ipswitch lag som kommer til å satse på kontringer med 10 mann bak ballen som sist. Om Arsenal får første målet, og kanskje et til må Ipswich åpne opp, hvilket igjen gir Arsenal større rom (naturligvis). Tror du Ipswich fortsetter å parkere bussen på 2-0? Hvis Arsenal går videre er jeg sikker på at det de gjør det med god margin, type 3,4,5,6,7 - 0,1... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 EDIT: Eneste måten vi kan gå videre på er å vinne 2-0. 3-1 tror jeg er lite sannsynlig mot et Ipswitch lag som kommer til å satse på kontringer med 10 mann bak ballen som sist. Om Arsenal får første målet, og kanskje et til må Ipswich åpne opp, hvilket igjen gir Arsenal større rom (naturligvis). Tror du Ipswich fortsetter å parkere bussen på 2-0? Hvis Arsenal går videre er jeg sikker på at det de gjør det med god margin, type 3,4,5,6,7 - 0,1... Nei, men de kommer til å parkere bussen så lenge det står 0-0 og det kommer det til å gjøre lenge så lenge Arsenal spiller som de gjør med å spasere ballen i mål. Flott å se på, men du verden så ineffektivt. Det er ikke mye rom å spille på med 10 spillere innenfor 18 meter. Plutselig så gjør man en feil offensivt og Ipswitch får en kontringsmulighet. Vips så står det 0-1. Så du forrige oppgjør? Ipswitch kommer til å kjøre akkurat samme taktikk, noe som til tider kjørte over Arsenal. Siden Ipswitch ikke kommer til å spille fotball er det ikke en sjanse i havet til å score 7 mål. Fatter ikke at enkelte her innen undervurderer Ipswitch så til de grader. Hvis Arsenalspillerene gjør det samme så er det kjørt. Best case scenario: Arsenal scorer 3. Likely scenario: Arsenal scorer 2 så er det 50-50 om Ipswitch også får et mål. Jeg er også ganske sikker på at Wenger kjører med et blandet lag som ikke har fått til noe særlig med samspill, samt spillere som er ute av form som Arshavin, Chamakh, Denilson og Eboue. RvP, Nasri og Fabregas står over. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Nei, men de kommer til å parkere bussen så lenge det står 0-0 og det kommer det til å gjøre lenge så lenge Arsenal spiller som de gjør med å spasere ballen i mål. Flott å se på, men du verden så ineffektivt. Det er ikke mye rom å spille på med 10 spillere innenfor 18 meter. Plutselig så gjør man en feil offensivt og Ipswitch får en kontringsmulighet. Vips så står det 0-1. Så du forrige oppgjør? Ipswitch kommer til å kjøre akkurat samme taktikk, noe som til tider kjørte over Arsenal. Siden Ipswitch ikke kommer til å spille fotball er det ikke en sjanse i havet til å score 7 mål. Fatter ikke at enkelte her innen undervurderer Ipswitch så til de grader. Hvis Arsenalspillerene gjør det samme så er det kjørt. Best case scenario: Arsenal scorer 3. Likely scenario: Arsenal scorer 2 så er det 50-50 om Ipswitch også får et mål. Jeg er også ganske sikker på at Wenger kjører med et blandet lag som ikke har fått til noe særlig med samspill, samt spillere som er ute av form som Arshavin, Chamakh, Denilson og Eboue. RvP, Nasri og Fabregas står over. Jeg ser poenget ditt, men tror fortsatt ikke Ipswich kommer til å bli så vanskelig som du hevder. Det er ikke første gang Arsenal har møtt et parkert forsvar. De vet hva som venter dem. Wenger er en fotballromantiker ja, men han er ikke dum. Jeg så første kampen - det var ikke imponerende, men det var borte, imellom andre vanskelige kamper, og laget var ganske heftig "rotert". Wenger kommer nok til å stille med et sterkere lag idag. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Trur faktisk Wenger kun gjer to endringar frå helga - Chamakh for RvP og Gibbs for Clichy. Håpar i alle fall han kun gjer dei endringane, og heller kjører på med det typiske Carling Cup-laget mot Huddersfield. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Selvsagt klarer vi dette. Forrige kamp var en av de svakeste vi har spilt på flere år. I dag kommer vi ikke til å undervurdere Ipswich, og Wenger kommer ikke til å rotere like mye på laget. Ipswich ligger på 19. plass i Championship. Etter Wigan-kampen vår, innrømte manager Paul Jewell at han måtte slå av Match of The Day etter få minutter, fordi vi spilte så bra. De har ikke nubbesjans. Vi vinner med to mål eller mer uten problemer. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Var åpenlyst at Wenger var defensiv og gikk for et ok resultat i første kampen, men hjemme på Emirates bør Ipswich blir både to og tre nummer for små om vi har en nogenlunde ok kamp. De må gjerne legge seg med 10 mann bak, for så lenge dommer ikke tillater ren brytekamp skal de ikke ha sjangs til å henge med i tempoet vi har og forsvaret dems vil rakne til syvende og sist. Tipper en grei og komfortabel 4-1 seier. Endret 25. januar 2011 av archongamer Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/-vi-skal-gi-alt-for-aa-vinne-ligacupen-3396940.html Det håper jeg Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Oppdaget nettopp at reglene for bortemål i LC er annerledes. De teller ikke ved 90 min, men etter ekstraomganene er ferdige. Altså: Hvis stillingen er 2-1 ved 90 min så blir det ekstraomganger. Hvis denne stillingen står seg er Ipswitch videre. Med denne kunnskapen så øker jeg sjansen for at vi går videre med 10%. Det er nå 60% sjanse for at Arsenal går videre. 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Typisk at United-kampen går i dag. Ingen puber prioriterer CC i dag. Blir vel stream og tekstbasert live oppdateriner i dag. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ubekreftet lag: Szczesny Sagna - Djourou - Kos - Clichy Cesc - Denílson - Wilshere Bendtner - RvP - Arshavin Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 hattrick for RVP ikveld også da Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ubekreftet lag: Szczesny Sagna - Djourou - Kos - Clichy Cesc - Denílson - Wilshere Bendtner - RvP - Arshavin Bekreftet nå. Heeeeeeeeerlig lag! Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hadde likt Song på midten, ellers ok. Bendtner skulle kanskje vært flytta inn sentralt mens Robin kunne benkes til fordel for Walcott. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Song har spilt utrolig mye så jeg unner virkelig han en liten pause. Ville vært synd å benke RvP i formen han er i nå. 5-0. Hat-trick av RvP. Nasri inn for RvP etter 60 min og putter de resterende 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå