Slitenkæll Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det jeg lurer på, er om det er noen enkel måte å legge til navn på bilder. F.eks om jeg har 500 bilder, som jeg gjerne vil ha et merke på som sier at det er jeg som har tatt de o.l. Er det en enklere måte å gjøre dette på, annet en å åpne alle sammen å klipp/lim inn på hvert enkelt bilde? 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Software har du til rådighet? Du kan lett gjøre det i Photoshop. Ellers har du denne: http://www.easysector.com/ Her trenger du bare å peke på mappen, og den setter watermark på alt. Endret 23. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hadde hvert enklere og hjelpe deg om vi viste hvilken relevant programvare,kamera,etc du har/bruker Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Software har du til rådighet? Du kan lett gjøre det i Photoshop. Ellers har du denne: http://www.easysector.com/ Her trenger du bare å peke på mappen, og den setter watermark på alt. Takk for linken, tror jeg skal prøve easysector. Bruker forsåvidt paint.net 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Signatur på bilder er noe av det styggeste som finnes... Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Signatur på bilder er noe av det styggeste som finnes... Javel? Det er bare et lite kjennemerke på bildet så det kan spores tilbake til personen som har tatt det. 1 Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Signatur på bilder er noe av det styggeste som finnes... Javel? Det er bare et lite kjennemerke på bildet så det kan spores tilbake til personen som har tatt det. Er enig med GCardinal her om at det er rimelig stygt med signatur PÅ bildet. Bildet kan spores tilbake uten signatur hvis du legger copyright infoen i EXIF dataene også. Andreas 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Signatur på bilder er noe av det styggeste som finnes... Javel? Det er bare et lite kjennemerke på bildet så det kan spores tilbake til personen som har tatt det. På min flickr har jeg snart over 2700 bilder, alle i høyoppløsning som kan lastes ned av alle. Jeg opplevd ett par gang at bildet mitt ble brukt utentillatelse, begge gangene har jeg utsted faktura som ble møtt med forståelse. Ved å ikke legge på navnet sitt på bildet, bidrar man til at bildet kan brukes på Wikipedia og ligende prosjekter. (med riktig lisens såklart). Som f.eks. bildet av PocketWizard Når det gjelder selve merkningen så er det mulighet for det både gjennom Adobe Lightroom, Capture One og Photoshop. heter watermarking i de fleste slike apps. Endret 24. januar 2011 av GCardinal Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Vell det hender jeg setter navne mitt på bilder jeg har tatt. Men jeg setter ikke watermark på bilder det er meningen andre skal ha 1 Lenke til kommentar
Natylus Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Til trådstarter vil jeg anbefale lightroom. Her kan du sette vannmerke på så mange bilder i slengen du bare vil. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Til trådstarter vil jeg anbefale lightroom. Her kan du sette vannmerke på så mange bilder i slengen du bare vil. Takker for tips. 1 Lenke til kommentar
cpy Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Signatur på bilder er noe av det styggeste som finnes... Javel? Det er bare et lite kjennemerke på bildet så det kan spores tilbake til personen som har tatt det. Er enig med GCardinal her om at det er rimelig stygt med signatur PÅ bildet. Bildet kan spores tilbake uten signatur hvis du legger copyright infoen i EXIF dataene også. Andreas subjektivt mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå