ADT Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hei! Har akkurat gått til innkjøp av en Renault Clio 2000-modell, men har oppdaget at varmeapparatet som kan stilles mellom styrke 0 (av), 1, 2, 3 og 4 (full styrke) ikke fungerer på nivå 1, 2 og 3. Det vil altså si at varmeapparatet enten ikke er skrudd på i det hele tatt, eller kjører på full styrke. Dette er litt kjipt siden apparatet bråker en hel del på nivå 4, og jeg skulle gjerne kunne hatt en mellomting. Så mitt spørsmål blir derfor, kan det være en enkel fiks på dette? Kanskje er det bare bryteren som er defekt? Varm luft kommer det jo massevis av, så varmeanlegget ellers fungerer jo fint. Her er et bilde av styringspanelet til varmeanlegget. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det sitter vanligvis tre motstander som reduserer spenningen inn til viften på de lavere trinn, når disse ryker så har du bare igjen høyeste hastighet, de sitter som regel i luftstrømmen fra vifta ffor kjølingen og rett ved motoren. Eller så har du ett merkeforum her: http://www.renaultbiler.no/forum/ Lenke til kommentar
ADT Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Ah, høres logisk ut Kan en som ikke har spesielt peiling på bil bytte disse motstandene? Er det løse deler som er enkelt å nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 De er nok lette og bytte, men det kan jo være litt jobb og komme inn til de, på min Kangoo sitter vifta tilgjengelig fra motorrommet etter litt fjerning av deksler. Ta og spør i Renault-forumet så får du ett nøyaktig svar, der henger det endel proffe Renaultmekkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå