Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter, booter ikke. Nytt oppsett.

Anbefalte innlegg

Sitter her og klør håret av meg.

Har nettopp satt sammen en ny maskin som ikke vil oppføre seg normalt.

Specs:

Hovedkort: ASRock 770 extreme 3 AM3 DDR3

Cpu: AMD Athlon II x2 255 AM3

Minne: 1 brikke Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GB CL8

Skjermkort: Msi Radeon hd4650

Power: Apevia 500W

Windows 7 64 bit.

Den nekter rett og slett å boote opp! Starter maskinen men ingen tegn til å boote opp.

Viftene går, hdd spinner opp men ingen tegn til bilde på skjerm. Kommer ikke inn i bios da det ikke er reaksjon i tastatur.

Resetter bios, No boot.

Hvis jeg derimot kobler fra alt av strøm og lar den stå i 10 minutter for deretter å koble strømmen til igjen, booter den normalt og jeg kommer inn i bios. Men når jeg da restarter igjen er det tilbake til no boot. Ingen beep codes.

Har prøvd med en annen strømforsyning. Samme resultat. Annet skjermkort, samme resultat.

Har en liten mistanke om at det kan være minnebrikken, men har kun den ene så jeg får ikke sjekket det.

Windows klarte å starte memtest og den oppdaget “hardwarefeil” uten at jeg kommer noe lengre med det.

Er det noen flinke sjeler her som kan ha noe anelse om hva som kan være galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tenkte primært på varme, fordi om cpu vifta går så er det ikke bestandig at den er like effektiv. du kan jo fjerne den ene ram brikken og se om du får bootet opp da, hvis ikke så er det noe annet som er galt.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Cpuen er en kjølig sak og vifta har god kontakt.

Har bare den enen minnebrikken og hvis jeg tar den bort og starter maskina, får jeg den vanlige pipingen om at minnebrikker mangler.

Startet nettopp opp og kom inn i windows, men der fryser alt og jeg er like langt.

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...