Splitter Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Nå har jeg gått lei! I snart et år har jeg hatt Win XP innstalert på en datamaskin som nesten bare brukes til å se på TV, og jeg irriterer meg grønn over all "sikkerheten" og alle "hjelpeprogrammene" som jeg overhodet ikke har bruk for. Maskinen skal bare brukes til å se TV, DVD og høre på radio og mp3. Problemet er at jeg er helt grønn på Linux og har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Her er mitt system: Hovedkort MSI 694T PRO Prossessor VIA C3 933 MHz Sony DVD brenner Hauppauge Win-TV Nexus satelittuner + kortleser Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Mandrake er både nybegynnervennlig og støtter det meste av maskinvare. Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Begynn å les i den store faq tråden her på forumet du Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Kanskje ikke akkurat helt det du tenkte på, men jeg så du hadde en C3 cpu, så linux site for mini-itx'ere: http://linitx.org/forum/ -Dante Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Ok, jeg kommer kanskje til å velge Mandrake, men hvor kjøper jeg det? Jeg har bare ISDN så nedlasting er nesten umulig. Det var forresten dette programmet som fikk meg til å tenke på Linux. http://freevo.sourceforge.net/ Noen her som har prøvd dette programmet? Glemte forresten å fortelle at skjermkortet er Sapphire Radeon 9000 Atlantis. Gjør det noen forskjell? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 www.mandrake.com www.linuxbutikken.no og sikkert en haug av andre steder også Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 www.mandrake.comwww.linuxbutikken.no og sikkert en haug av andre steder også Takker! Hvis noen ikke protester kraftig, så bestiller jeg Mandrake i morgen. Gleder meg til å bli kvitt Windows! Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Gleder meg til å bli kvitt Windows! Heheh... kanskje jeg skulle gjøre det samme... Sitter med en bærbar dell i8500 ... kribler å få installert linux.... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Etter det jeg har hørt er både Mandrake og SuSE veldig gode når det gjelder TV-Kort, så der har du nok gjort et godt valg :wink: Regner med at C3 er 686 så da burde alt funke fint Velkommen til linuxverdenen! MarcelSB Lenke til kommentar
power Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg ville gått for Linux 2.4.21 på det systemet.. Hvis du er ny kan du prøve distroene redhat eller mandrake. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg bruker Freevo på min HTPC, og det fungerer ypperlig. Kan være litt knot å konfigurere den slik du vil ha den, men etterpå er den for det meste snill. Lenke til kommentar
hormonfresar Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 kjøp mandrake fra www.bitmaster.no Lenke til kommentar
bergetun2 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Nå har jeg gått lei! I snart et år har jeg hatt Win XP innstalert på en datamaskin som nesten bare brukes til å se på TV, og jeg irriterer meg grønn over all "sikkerheten" og alle "hjelpeprogrammene" som jeg overhodet ikke har bruk for. Maskinen skal bare brukes til å se TV, DVD og høre på radio og mp3. Problemet er at jeg er helt grønn på Linux og har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Her er mitt system: Hovedkort MSI 694T PRO Prossessor VIA C3 933 MHz Sony DVD brenner Hauppauge Win-TV Nexus satelittuner + kortleser Tv kortet vil bli installert automatisk i alle de store distroene Redhat, Mandrake, Debian, slack. Har selv ett Hauppauge Tv-Kort som jeg hadde paa Redhat med Freevo.. Ville valgt Redhat eller Mandrake som er veldig bra for nybegynnere .. SuSE er ogsaa en fin Distro men der er installasjon av programmer og pakker veldig vanskelig for en nybegynner. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Greit, da prøver jeg Mandrake. Takk for hjelpen alle sammen! Dette blir spennende! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 anbefaler redhat fremfor mandrake... inna mandrake for et par dager siden, og det ble en skuffelse, mye mindre driver støtte enn redhat... men jeg vet hvor du får tak i mandrake 9.1, uten bestilling gå i en butikk der de selger datablad så kjøper du månedens pcpro, der medfølger en dvd med mandrake 9.1 isoene Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Freevo er vel en multimediasak som burde passe til deg. ER ikke sikker om dette støtter tv-kortet ditt. Eneste du trenger til freevo er en linux installasjon. freevo kan lastes ned på http://freevo.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 anbefaler redhat fremfor mandrake...inna mandrake for et par dager siden, og det ble en skuffelse, mye mindre driver støtte enn redhat... men jeg vet hvor du får tak i mandrake 9.1, uten bestilling gå i en butikk der de selger datablad så kjøper du månedens pcpro, der medfølger en dvd med mandrake 9.1 isoene Det var den beste nyheten jeg har hørt på lenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå