Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er såpeserier urealistiske?

Anbefalte innlegg

De siste dagene har det vært tilsynelatende mye drama på facebook. Jeg er ikke så positiv til å legge ut privatlivet sitt på nettet, men nå så jeg noe som var delvis underholdende, men delvis fascinerende. Jeg bruker falske navn i gjengivelsen.

Det startet med at Kari skrev "Bertram er heit!" på statusen sin. Jeg kjenner ikke Bertram eller historien bak, men han er visst ekstypen til bestevenninna hennes, Muriel. Hun slo opp for et par uker siden. Muriel kommenterte raskt: "Hva faen, Kari? Dra til helvete, Bertram!" Bertram svarte og diskusjonen fortsatte. Muriel mente at det var lavmål å gå på venninna hennes og at han ikke kunne gjøre som han ville, og avsluttet med å si til Kari at hun ikke var så mye bedre.

Så følger et par statuser som "jeg trodde jeg kunne stole på deg" og "jeg trodde du var min beste venn". Så svarer Kari at Muriel ikke har rett til å være sur fordi hun sa at hun var ferdig med Bertram. Men Kari kan ikke bare ta hva hun vil, hun må jo eie skam, sier Muriel.

Det hele ender med at Muriel skriver en status der hun forklarer at det bare var tull og at Kari og Bertram ikke driver med noe. (Som om det er noe de 400 facebook-vennene hennes bryr seg om).

For meg framsto det hele tåpelig, og var som tatt rett ut av en såpeserie. Men så hører det med at Muriel er en typisk såpeoperakarakter og minner litt om en sladrete trettenåring (i en alder av 18 år). Hun liker å skape mye drama, hun er frekk, ond, høylydt og selvhøytidelig på alle de riktige måtene. Og hun passer på å oppdatere statusen sin hver gang det skjer noe i livet hennes eller hun har planer, gjerne flere ganger om dagen.

Spørsmålet mitt: Hva er det som får jenter til å oppføre seg slik? Jeg synes ikke Kari og Bertram gjorde noe galt. Muriel slo opp med ham og Kari likte ham. Muriel hadde tydeligvis sagt at hun var helt ferdig med Bertram. Så hva er i veien? Er ikke Muriel like urimelig som en unge som ikke vil ha kakestykket sitt, men nekter å gi det til et annet barn? Kanskje noen jenter kan svare.

Jeg har tenkt på et par muligheter. Hun vil ikke at Bertram skal ha det bra, for hva enn som gjorde at hun slo opp. Ellers misunner hun Kari, og vil ikke at hun skal ha det hun ikke har lenger. Ellers er hun veldig kontrollerende, og usikker på seg selv. Hun ser det kanskje som ydmykende hvis ekstypen kommer seg videre så fort, eller før henne. Det heller litt mot det siste, for det er tydeligvis viktig at alle vet hva som foregår, at venninna er en bitch, og til slutt at det ikke var seriøst, når hun oppdaterer statusen så hyppig. Hva tror dere?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en uskreven regel blant venninner å aldri røre andres ekser. Noen tviholder på den, mens noen gir faen.

Så i bunn og grunn handler det vel om et ønske om eierskap.

Jeg lever forresten i tanken på at om andre vil ha søpla jeg har etterlatt meg så værsågod... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...