Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Medie- og inf.kunnsk. 1

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen!

Jeg har nå bestemt meg for å prøve ta opp fag på vgs. Tenkte framover kanskje ta et fag i halvåret, sålenge jeg gidder. Jeg har studiekompetanse, men liker å lære nye ting.

Veldig impulsivt signa jeg meg nå opp for Medie- og inf.kunnsk. 1

Regner med det er flere her som har dette faget, hvilken lærebok bruker dere? Og hva syntes dere om den boka? Det finnes vel flere man kan velge mellom antar jeg.

Og hva er deres erfaringer med dette faget, er det et fag jeg "enkelt" burde få en meget god karakter i? Syntes faget høres relativt enkelt ut.

Og hvordan fungerer eksamen, er det nå sånn at man vil få et emne, deretter har man 2 dager forbredelse?

Tok studiekompetanse i fjor, men for meg er dette med privatist helt nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig brukte jeg boken Mediemøter 1. Den er ganske teoretisk og krever at en bearbeider stoffet ganske aktivt, hvilket passet meg forholdsvis bra. Faget er, på lik linje med alle samfunnsfagene på vgs, ikke så alt for vanskelig å få en god karakter i. Og for de som leser endel bøker og aviser, og ser endel på film og dokumentarer, er faget langt på vei lettfattelig.

Eksamen er, som du kan lese på Utdanningsdirektoratet sine hjemmesider (link), muntlig, og blir utarbeidet lokalt. Muntlige eksamener kan gjennomføres på to måter. Den ene måten er som du skriver at man får et emne og får 48 timer forberedelsestid. På eksamensdagen fremfører man altså emnet, og på slutten har sensor mulighet til å stille spørsmål. Den andre varianten er trekning av ulike problemstillinger fra pensum. Man trekker en problemstilling, får 30 min på å forberede seg, presenterer dette for sensor, før en "samtale" med spørsmål avslutter det hele. I begge tilfeller får man karakter i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Tusen takk for utfyllende og bra svar.

Kjenner at jeg gleder meg til å sette igang nå.

Noen andre som har erfaring med andre bøker? Eller hva er deres erfaring med mediemøter 1? Tenkte kjøpe bok i morra, men hadde vært supert med fler inspill i forhold til valg av bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...