Galexon Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hei folkens! Jeg har alltid drømt om å ha cabriolet, og har funnet en rimelig på finn.no, en Peugeot 306. Jeg har ingen erfaring med cabriolet, og lurer på hvordan jeg kan holde en cabriolet fin og fri for skader av vær og vind, når jeg ikke har tilgang på garasje? Det jeg ser for meg kunne ha hjulpet var en tilpasset bilpressenning til å legge over bilen når den ikke er i bruk, om netter osv. Veldig takknemlig for alle innspill! Helst ikke "styr unna cabriolet" eller noe, for det er guttedrømmen Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 oisann.. jeg ville ikke gådd for fransk cab. men du gjør som du vill. du har ikke tilfeldigvis tenkt på noe slikt som et garasjetelt? http://www.dancovershop.dk/Graphics/Products/2295.jpg Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det er en billig sikring mot naturens påvirkning med bilpresenning når du ikke har garasje. Bruker en slik selv til Chevyen hvis jeg er ute på tur og ikke får parkert i garasjen om natta. Fungerer greit og hindrer at vann trenger inn om det skulle regne. Lurt om du holder presenningen så ren du klarer og unngår at den kommer for mye ned i bakken, da kan det komme sand og skitt mellom slik at bilen ripes opp i lakken når du tar av og på presenningen. Skulle det komme fugledrit på bør den vaskes da driten har en tendens til å trekke gjennom det meste og så inn i lakken/caben. Ideelt sett bør du prøve å få tilgang til garasje, men det kan du jo ta på sikt, det viktigste er å oppfylle drømmen Når det gjelder selve caben finnes det vedlikeholdsprodukter som sørger for at den holder seg myk og fin lengre. Avhengig av om caben er i stoff eller plast vil den kunne sprekke opp og falme forholdsvis raskt hvis den ikke blir behandlet skikkelig. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 oisann.. jeg ville ikke gådd for fransk cab. men du gjør som du vill. du har ikke tilfeldigvis tenkt på noe slikt som et garasjetelt? http://www.dancovershop.dk/Graphics/Products/2295.jpg Det blir en erfaring da Bilen koster 40.000,- . Ser jeg at det ikke er gunstig å ha den, eller at jeg får mye problemer med den, så selger jeg den videre. Nå når det nærmer seg vår skulle det ikke være noe problem å få solgt en cab, spesielt ikke en så velholdt som den jeg vurderer. Har med meg folk som har masse erfaring med bil generelt, og da spesielt Peugeot i "vurderingsfasen". De har bare ikke så mye erfaring med cab Så ganske smart ut det teltet, men bilen vil stå på et parkeringsområde like ved leiligheten med mange andre biler rundt, så ikke sikkert det blir så populært med et svært telt Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Bruk Swissvax Lotus (tekstilforsegling) på kalesjen, det øker levetiden betraktelig! Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Midlertidig garasje? Hvis du har et innkjørsel med litt plass, kunne du kanskje brukt 10-20k på et partytelt med plass til bilen i? Dette kan du jo bruke i sosiale sammenkomster osv på sommertid!? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Midlertidig garasje? Hvis du har et innkjørsel med litt plass, kunne du kanskje brukt 10-20k på et partytelt med plass til bilen i? Dette kan du jo bruke i sosiale sammenkomster osv på sommertid!? Sikkert kjempepopulært hos naboene. Store, hvite telt er alltid en fryd for øyet. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har MX-5-en stående ute. Det er ikke noe problem, og selv om det kanskje sliter litt mer på kalesjen enn tørt sommervær, er det ikke det som ødelegger den. Den slites nok mer av å ta den opp og ned flere ganger. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 En kamerat av meg har MX-5 stående ute året rundt også, men han har investert i hard-top. Anbefales. Ikke bare sparer det kalesjen for all snøen og regnet de verste månedene, men det hjelper også på komforten, både lydmessig og temperaturmessig. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er nok sant, men har ikke hatt mulighet til å bla opp 10.000 til det. Uansett er ikke temperatur noe problem. Blir mer enn varmt nok med softtop også. Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde selv min E30 cab stående ute om vinteren. Bare hev over den en sånn "top-hatt" når den ikke var i bruk. Gikk helt flott det. Det viktigste var egentlig bare å få startet den opp og få godt med varme i den med jevne mellomrom, sånn at det ikke skulle slå seg inni. Og så er det selvsagt en forutsettning at taket er tett da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå