Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GO or NOGO(ny PC)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Så er dine oppdaterte specs også rimelig langt under hva dagens hardware takler, så ser ikke helt at det argumentet forsvarer å bruke 8000 ekstra i forhold til en PC som er mer enn god nok.

-_- Jeg sa jo jo det? Må jeg virkelig quote:

Dessuten bør du vite at dette er som regel langt under hva som er realiteten[/Quote]

Jeg ser heller ikke alternativene, skal han gå for en gammel utdatert LGA1156 eller AM3 bygg?

Skal han velge et langt billigere skjermkort, så den blir en klar flaskehals i forhold til CPU?

Skal han droppe SSD?

Droppe kvalitets strømforsyning?

Dårligere kjøling?

Fyren har tydeligvis råd til det han har valgt i første omgang, og det er snakk om 12-13k.

Hadde han prøvd seg men en pc på over 17-18k kunne jeg absolutt forsvart hensikten med å velge litt billigere, men 12-13k er det du må ut med idag for å ha det beste av det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Denne diskusjonen er litt morsom i denne sammenhengen... sjekk datoen...

(Link)

Datoen sier vel sitt egentlig?

Før DX10 støtte og før Vista? Høyst relevant :nei:

Lenke til kommentar

Så er dine oppdaterte specs også rimelig langt under hva dagens hardware takler, så ser ikke helt at det argumentet forsvarer å bruke 8000 ekstra i forhold til en PC som er mer enn god nok.

-_- Jeg sa jo jo det? Må jeg virkelig quote:

Dessuten bør du vite at dette er som regel langt under hva som er realiteten[/Quote]

Jeg ser heller ikke alternativene, skal han gå for en gammel utdatert LGA1156 eller AM3 bygg?

Skal han velge et langt billigere skjermkort, så den blir en klar flaskehals i forhold til CPU?

Skal han droppe SSD?

Droppe kvalitets strømforsyning?

Dårligere kjøling?

Fyren har tydeligvis råd til det han har valgt i første omgang, og det er snakk om 12-13k.

Hadde han prøvd seg men en pc på over 17-18k kunne jeg absolutt forsvart hensikten med å velge litt billigere, men 12-13k er det du må ut med idag for å ha det beste av det beste.

Han kan kutte ned på ALT, og likevel ligge langt over hva som var en "kraftig" PC i 2006/2007. Hvorfor MÅ alt være overkill? Han kan kjøpe seg 2 mer enn gode nok PCer til den prisen og likevel ligge skyhøyt over det som kreves for å kjøre spillet på maks.

Denne diskusjonen er litt morsom i denne sammenhengen... sjekk datoen...

(Link)

Datoen sier vel sitt egentlig?

Før DX10 støtte og før Vista? Høyst relevant :nei:

Ja, for det fantes drøssevis av PCer som var overkill for FSX allerede i 2007.

Du får ikke tak i en nybygd PC som er dårligere enn den beste PCn fra 2007.

Skjønner ikke hva du har imot meg, når du heller ikke vet hva trådstarter skal bruke av skjermer eller eventuelt andre spill/programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den tråden er ikke relevant pga Windows XP og manglende støtte for DX10!

Idag er det Windows7 og DX10 som gjelder, mao, det stilles et annet krav til hardware enn hva det gjorde i 2006/2007, ja, selv om det er samme spill.

Dessuten er det kommet iallefall 1 (om ikke 2) servicepakker til spillet etter den tid.

Han kan kjøpe seg 2 mer enn gode nok PCer til den prisen og likevel ligge skyhøyt over det som kreves for å kjøre spillet på maks.

Hva huen skal han med 2 pcer?

"og likevel ligge skyhøyt over det som kreves for å kjøre spillet på maks." - Referer du forsatt til "System requirements" legger jeg diskusjon død der ifra min side. Blir for dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skjønner ikke hva du har imot meg, når du heller ikke vet hva trådstarter skal bruke av skjermer eller eventuelt andre spill/programmer.

Forstår ikke når jeg har sagt at jeg har noe imot deg, kjenner deg ikke en gang.

I så tilfellet bør du vel kanskje rapportere det innlegget som var støttende?

Lenke til kommentar

Den tråden er ikke relevant pga Windows XP og manglende støtte for DX10!

Idag er det Windows7 og DX10 som gjelder, mao, det stilles et annet krav til hardware enn hva det gjorde i 2006/2007, ja, selv om det er samme spill.

Dessuten er det kommet iallefall 1 (om ikke 2) servicepakker til spillet etter den tid.

Han kan kjøpe seg 2 mer enn gode nok PCer til den prisen og likevel ligge skyhøyt over det som kreves for å kjøre spillet på maks.

Hva huen skal han med 2 pcer?

"og likevel ligge skyhøyt over det som kreves for å kjøre spillet på maks." - Referer du forsatt til "System requirements" legger jeg diskusjon død der ifra min side. Blir for dumt.

Flott - da er den diskusjonen lagt død - så får vi se hva trådstarter kommer med av ny info dersom han fortsatt er med i tråden.

Selv om en PC klarer seg fint til spill IDAG og kan maxe ut mange spill, så vil tross alt mange ha en PC som fungerer godt et par år fram i tid uten å måtte oppgradere for mye. Overkill i dag er ikke overkill om ett år.

Overkill i dag VAR overkill i 2006/2007 når spillet kom - servicepacks eller ikke.

Lenke til kommentar

Forstår ikke når jeg har sagt at jeg har noe imot deg, kjenner deg ikke en gang.

I så tilfellet bør du vel kanskje rapportere det innlegget som var støttende?

Slapp av, skal ikke rapportere deg - er ikke ute etter deg, og du er sikkert ikke ute etter meg :)

Poenget er at folk har spurt "Hva trenger jeg til FSX" i snart 5 år, og forslagene siden den gang har gått rett i taket for hver gang. Greit at det har kommet servicepacks til spillet, men det er fremdeles FSX, og det bør være viktigere med flyfølelsen fremfor eyecandy - og da hjelper det lite hvis man har tastatur og en 15" skjerm.

Litt av poenget med FSX er jo addons og oppgraderinger som gjerne krever mer enn minstekravene til selve spillet:)

Ok, men HVA skal du spille FSX med? Tenker da på skjerm(er) og kontrollere.

EDIT: Skriveleif...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...