Left Blank Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Aspartam fører i store mengder til hjerteproblemer. Min morfar fikk beskjed om at dersom han skulle drikke brus måtte han drikke med sukker. Aspartam er hjerteskadelig. Høyt blodsukker går jo også utover hjerte. Uansett så blir det liten vits i å gå fram og tilbake med anekdotale situasjoner slik som det her, jeg tror ingen har full oversikt over hva som skjer med kroppen når man drikker light brus med aspartam, samt det varierer jo fra person til person. Det virker som du har bestemt deg for at aspartam er verre enn sukker i store mengder så da er det vel lite jeg kan si Alle jeg har snakket med sier at hvis man skal drikke så jævlig mye brus at det er bedre med Max enn vanlig Cola... Det finnes land der alle du snakker med vil sverge på at Gud finnes, det betyr ikke at Gud finnes. Forskjell på helseprofesjonell og en religiøs person 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Aspartam fører i store mengder til hjerteproblemer. Min morfar fikk beskjed om at dersom han skulle drikke brus måtte han drikke med sukker. Aspartam er hjerteskadelig. Høyt blodsukker går jo også utover hjerte. Uansett så blir det liten vits i å gå fram og tilbake med anekdotale situasjoner slik som det her, jeg tror ingen har full oversikt over hva som skjer med kroppen når man drikker light brus med aspartam, samt det varierer jo fra person til person. Det virker som du har bestemt deg for at aspartam er verre enn sukker i store mengder så da er det vel lite jeg kan si Du har helt rett. Det er fordi jeg VET at aspartam er farligst. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du legger på deg en kilo for hver liter pepsi max du drikker, heldigvis går vekten fort ned i gjen. Eh nei. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Det er endel mye bedre å drikke den enn sukkerholdig brus, men noe sunt kan man ikke si at det er. Det er mye debatt rundt aspartam, og er mye syreinnhold som kan ødelegge emaljen på tennene. Angående fedme så handler det mest om hva du spiser til daglig. Nei, det er ikke det. Kroppen vet ikke hvordan man fordøyer de kunstige søtningsstoffene, og bryter dem ned til fett som lagres i kroppen. Hvordan mener du at inntak av en veske som inneholder ubetydelige mengder energi skal kunne omdannes til fett? EDIT: Endret fra ingen til ubetydelige mengder.. Endret 24. januar 2011 av C-angel Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det er endel mye bedre å drikke den enn sukkerholdig brus, men noe sunt kan man ikke si at det er. Det er mye debatt rundt aspartam, og er mye syreinnhold som kan ødelegge emaljen på tennene. Angående fedme så handler det mest om hva du spiser til daglig. Nei, det er ikke det. Kroppen vet ikke hvordan man fordøyer de kunstige søtningsstoffene, og bryter dem ned til fett som lagres i kroppen. Hvordan mener du at inntak av en veske som ikke inneholder energi skal kunne omdannes til fett? Vettafaen hvordan det skjer. Det er det samme med poteter. Stivelsen blir til sukker. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Vet bare at jeg har bare drukket pepsi max mens jeg har slanket meg mye, og aldri i verden om det går med min kropp og cola Men at aspartam ikke er sunt burde de fleste vite i dag 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du legger på deg en kilo for hver liter pepsi max du drikker, heldigvis går vekten fort ned i gjen. Eh nei. Jo. 1 liter vann, som er pepsis hovedingrediens, veier en kilo. Det går ut når du tisser. Det var det han mente. 1 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ja, og poteter inneholder store mengder energi. Det gjør ikke f.eks pepsi-max. Fri energi er fortsatt en ønskedrøm... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Aspartam er ikke sunt, men syntes det er rart å si at man kan drikke masse Cola per dag når man vet alle helseproblemer som er rundt store doser sukker som faktisk ER dokumentert. Alle tester som jeg har funnet hittil sier at det er ikke funnet noe direkte korrelasjon mellom Aspartam i seg selv og vektøkning. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da hadde jeg lagt på meg fort, for jeg drikker opptil 3 liter hver dag Og cola kan jeg ikke drikke for da raser jeg opp...som jeg fant ut. 1 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Her har noen laget en hel side om stoffet faktisk http://www.aspartame.org/ Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du kan ikke stole på info fra bare en kilde. 1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Spørsmålet er i tråden om man blir feit...OG nei det blir man ikke. Nå tenker jeg ikke på om man har sykdommer som gjør at man kan reagere osv. Endret 24. januar 2011 av Amanita Muscaria 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Alle jeg har snakket med sier at hvis man skal drikke så jævlig mye brus at det er bedre med Max enn vanlig Cola... Det finnes land der alle du snakker med vil sverge på at Gud finnes, det betyr ikke at Gud finnes. Forskjell på helseprofesjonell og en religiøs person Du sa ikke noe om at det var helsepersonell du hadde snakket med. Uansett omdannes en del av aspartam til metanol når det brytes ned i levra. Metanol er ikke sunt. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Går heller ikke utover levertallene til en sunn person. Jeg har en lever-sykdom og tar faste prøver, samme hvor mye pepsi max\light brus jeg drikker saå går det ikke utover levertallene( som sier hvilken tilstand den er i ) Skal man tenke på den delen av kroppen så ikke drikk alkohol Endret 24. januar 2011 av Amanita Muscaria 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 www.aspartame.org er en nettside satt opp av aspartamindustrien. Leser du en slik kilde bør du også se på denne som er uavhengig av industrien og drevet av en privatperson. Kvinnen bak denne portalen har bl.a. avslørt at amerikanske CDC (Center for Disease Control) fjernet en viktig utfyllende og sannferdig rapport på nettsiden deres og la ut et sterkt omskrevet sammendrag istedet med en helt annen konklusjon. Denne rapporten tilbyr hun nå i sin helhet på sin side. http://www.dorway.com/ Litt stoff fra statskanalen; http://www.nrk.no/sok/index.php?site=default_collection&client=default_frontend&output=xml_no_dtd&filter=1&num=10&type=html&q=aspartam&btnG=S%C3%B8k Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det er umulig å legge på seg fett av aspartam da det inneholder = 0 kcal, som igjen betyr 0 energi. Det er ingen troverdige vitenskapelige studier som tilsier at aspartam er direkte helsefarlig for mennesker i moderate mengder. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Det er umulig å legge på seg fett av aspartam da det inneholder = 0 kcal, som igjen betyr 0 energi. Det er ingen troverdige vitenskapelige studier som tilsier at aspartam er direkte helsefarlig for mennesker i moderate mengder. Det som antatt skjer er at kroppen reagerer på søtsmaken og forventer sukker, noe som sannsynligvis gjør at bukspyttkjertelen utsondrer insulin som igjen gjør at blodsukkeret går ned. Da er teorien at man bli sulten etter inntak av aspartamholdige produkter uten energi, og da spesielt karbodyrater. For de som er interessert er det jo bare å skaffe seg en blodsukkermåler og teste ut selv. Endret 1. mars 2011 av vidor Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Sukker er noe kroppen trenger. Hva er det du forestiller deg vil skje dersom man slutter å spise sukker overhodet? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Sukker er noe kroppen trenger. Hva er det du forestiller deg vil skje dersom man slutter å spise sukker overhodet? Vel... du måtte ha tatt vitamintilskudd siden det fortsatt er sukker i mye frukt og lignende. Men, kroppen ville vel sikkert ha godt av å kun gå på treige karbohydrater i lengden ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå