Gå til innhold

Test av 5900 ultra vs 9800 pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig link er:

http://www.ocaddiction.com/articles/video/...radeon_9800pro/

And the winner is.........The FIC ATi Radeon 9800 Pro 128MB. We compared these cards in every category we could think of and in the end, we saw better performance overall from the ATI Radeon 9800 Pro. Did the FX 5900 fail to impress us? No, not at all. We believe both cards are worthy of any good system but we do have to tip our hats to the excellent performance that the Radeon 9800 Pro has showed us here today.  

Lenke til kommentar

fins jo mange andre tester som viser det motsatte.hvorfor skulle akkurat denne linken være best på tester da ?

selv testseksjon på hardware.no mener jo at fx 5900-kortene er best,eller tar di også feil.

de har jo ikke testet kortet ennå,men opplysinger på weben og andre linker ligger vel til grunn for det.(tror jeg)

så denne linken beviser jo ingenting.

så dette blir vel en evig diskusjon,til det kommer bedre kort på marketet.

:D

Lenke til kommentar
fins jo mange andre tester som viser det motsatte.hvorfor skulle akkurat denne linken være best på tester da ?

selv testseksjon på hardware.no mener jo at fx 5900-kortene er best,eller tar di også feil.

de har jo ikke testet kortet ennå,men opplysinger på weben og andre linker ligger vel til grunn for det.(tror jeg)

så denne linken beviser jo ingenting.

så dette blir vel en evig diskusjon,til det kommer bedre kort på marketet.

:D

eeh... kan du vise meg de som sier at fx er bedre? link please...

Lenke til kommentar

Har ikke utalt meg om at det ene er bedre enn det andre, ville bare vise den testen så dere selv kunne se at det egentlig er marginale forskjeller og at man sitter igjen med smak og behag når man skal velge.

"noen liker mora noen liker dattra og noen liker begge" :D

Lenke til kommentar
Har ikke utalt meg om at det ene er bedre enn det andre, ville bare vise den testen så dere selv kunne se at det egentlig er marginale forskjeller og at man sitter igjen med smak og behag når man skal velge.

"noen liker mora noen liker dattra og noen liker begge" :D

jo,jeg vet det snekker"n.

ser ikke du fremhever noe prudukt,men blir bare så provesert av alle disse diskusjonene. :lol:

ja takk...begge deler.. :lol:

Lenke til kommentar
Her er en test til dere som lurer på hva som er best.

Her tester de jo FX 5900 ultra mot 128 mb kortet.......det er jo kommet ut 256 mb versjon av Radeon kortet så om du skal ha en skikkelig test må det være Radeon 9800 pro 256 mb mot FX 5900 ULTRA :-?

Da vil du se at den hittil større avstanden mellom søylene i 1600x1200 vil gå kraftig ned :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Her er en test til dere som lurer på hva som er best.

Det er en ting som irriterer meg noe inderlig.

Når disse 2 kortene testes mot hverandre pleier FX kortet og ta ifra med høye oppløsninger pga 256 mb minne. Radoen 9800 pro har også et kort med 256 mb minne , og synest ikke det er rettferdig å teste Geforce FX 5900 ULTRA mot et 128 mb Radeon kort ettersom Radeon 9800 pro får mye høyere score i høye oppløsninger med mere minne.

Gi meg en fair Radeon 9800 pro 256 mb vs GFFX 5900 ULTRA og jeg skal gidde å se på den som mere "rettferdig" :wink:

(Det morsomme var jo at Radeon 9800 pro vant testen, men det er en tanke verdt at de fremdeles bruker 128 mb kortet i testinger mot rivalen FX 5900 ULTRA når det er 256 mb versjoner ute.)

Lenke til kommentar
Snekker`n viste en link er ati 9800pro tok fx5900ultra i 3d mark 2003(var jo flere tester der også)

in denne linken tar jo fx 5900 ultra ati-kortene i 3d mark 2003

det er jo ikke mye men...

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/geforce_fx_5900-28.html

Her står det at kortet er ca 2,8% bedre.......synest ikke det var så veldig mye i forhold til det at Nvidia skyter så mye om at de har bedre "ytelse"

Dessuten så er vel cat 3.4 driveren relativt gammel nå? Nå kjører jo alle 4.5 eller 3.6 :wink:

Lenke til kommentar
Snekker`n viste en link er ati 9800pro tok fx5900ultra i 3d mark 2003(var jo flere tester der også)

Her står det at kortet er ca 2,8% bedre.......synest ikke det var så veldig mye i forhold til det at Nvidia skyter så mye om at de har bedre "ytelse"

Dessuten så er vel cat 3.4 driveren relativt gammel nå? Nå kjører jo alle 4.5 eller 3.6 :wink:

jo, du har sikker rett i det...men begge kort er jo veldig bra iallefall.

men lurer litt på en ting,du sier at testene mellom ati 9800pro og fx 5900 ikke blir rett når di bruker bare 128 ram på 9800-kortene mot fx 5900 som bruker 256 ram.

du sier jo selv at det er nesten ingen forskjell på 128 og 256 ram derfor kjøpte du 128 ram..(stemmer det)

lurer på hvorfor du tar det frem hvis det nesten ikke er er forskjell

men seff ,du har rett.begge kortene skal jo teste med samme ram.

men over til noe annet om ati:

gikk jo rykte på netet at ati skulle komme med at nytt kort som skulle være dobbelt så bra som 9800 pro..

fikk tak i dette på megagames:

According to industry sources ATI's R360, the so-called NV35 killer, has taped out and is speedily moving towards the retail shelves. The chip will aim to reclaim the speed crown for nVidia and hold the fort until the R420, or Loki, arrives. The fact that the R360, which will have core and memory running at 400 MHz, has taped out suggests that boards may be ready by as early as September.

ser fint ut det der..... :wink:

Lenke til kommentar

Her står det at kortet er ca 2' date='8% bedre.......synest ikke det var så veldig mye i forhold til det at Nvidia skyter så mye om at de har bedre "ytelse"

Dessuten så er vel cat 3.4 driveren relativt gammel nå? Nå kjører jo alle 4.5 eller 3.6 :wink:[/quote']

jo, du har sikker rett i det...men begge kort er jo veldig bra iallefall.

men lurer litt på en ting,du sier at testene mellom ati 9800pro og fx 5900 ikke blir rett når di bruker bare 128 ram på 9800-kortene mot fx 5900 som bruker 256 ram.

du sier jo selv at det er nesten ingen forskjell på 128 og 256 ram derfor kjøpte du 128 ram..(stemmer det)

lurer på hvorfor du tar det frem hvis det nesten ikke er er forskjell

men seff ,du har rett.begge kortene skal jo teste med samme ram.

Nå tenkte jeg bare på de testresultatene i 1600x1200 som nevnt over. Det er der den ekstra minnen kommer godt med :wink: quote]

Mitt kort er delvis defekt og skal kankje bytte det ut i et 256 mb kort siden jeg nå kan og har råd, men er litt i tvil om det vil være en bommert om det snart kommer et dobbelt så bra kort ut :grumpy:

Noen som har noe mere enn "rykter" om dette nye kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...