Gå til innhold

Gaming laptop!

maxiix3

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Jeg er på utkikk etter en gaming pc, men vil aller helst at den er bærbar.

Dette fordi jeg er student, og har ikke allverdens med plass på pulten, så må ha mulighet til å flytte alt bort og sette meg med oppgaver her. Dette gjør seg vanskelig med stasjonær pc, pga skjerm, tower, tastatur og mus.

Har personlig blitt litt opphengt i 2 pc'er Clevo x7200 og Alienware m17x.

Jeg vet ikke hvordan garantien hos mulitcom på x7200 er, men vet at Alienware har overlegen service hvis noe hender med pcen, men så er den tross alt utrolig dyr etter min smak. I tillegg så er x7200 bedre pga desktop prosessoren den har, sammenlignet med Alienware. Dessuten er jeg litt fascinert av lysene på Alienware pcen :love:

Jeg er villig til å vente en god stund, dette på grunn av mangel på penger, noe jeg sparer opp, som vil ta meg ca halvt år. Ergo så er det bare å komme med tips om pcer som vil komme i 3-4 kvartal av året. Budsjettet jeg ser på er en pc til ca 30 000 med frakt. Jeg er også villig til å strekke den ut enda lengre hvis nødvendig for å få den ultimate bærbar pc, til prisen jeg ønsker :)

Håper flere av dere her inne på forumet kunne hjulpet meg med dette og gitt meg tips om hvilke pcer jeg burde gå for og hvorfor og hvorfor ikke.

På forhånd masse takk til dere som tar dere tid til å drøfte litt med meg! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tja, sitter med en alienware m15x, bortsett fra litt svak cpu, så er det en meget god maskin, ville ikke hatt noen problemer med å anbefale den til andre, dog med litt kjappere cpu!

Lenke til kommentar

Med Kunshan X7200 får man en kraftig stasjonær workstation i bærbart format - men man bør stille seg selv spørsmålet om man virkelig har bruk for det, fordi det koster såpass med flesk. Det er helt klart at ingen "normal" laptop kan nærme seg prosessorkraften den har, selv ikke med de kraftigste av de nye Sandy Bridge laptop-prosessorene. Det er vel også bare et tidsspørsmål før den også blir oppgradert med stasjonære Sandy Bridge-prosessorer og GTX 485M SLI.

Men kanskje du burde se på de nye Kunshan P150 eller P170. Sandy Bridge, plenty plass til minne osv., og med enten GTX 460M eller GTX 485M skjermkort. Med sistnevnte får man til og med spillytelse som er på høyde med maskiner som har 2 GTX 460M eller HD 5870 i SLI/Crossfire.

Hvis du heller vil ha litt mer lyseffekter og alien-design, bør du vente til Alienware har fornyet sine modeller med Sandy Bridge. M18 (?) vil sannsynligvis få Sandy Bridge og HD 6970 Crossfire.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Å ha råd nei, men villig til å sparre seg opp til det, ja!

@ mr-niceguy du har nok litt rett på utdateringen, men så vil jeg gjerne ha en pc jeg kan bruke LEEEENNGEEE uten å måtte tenke på at den begynner å klikke.

Lys er ingen prioritering.Men vil gjerne ha en pc jeg ikke trenger å angre på at jeg ikke brukte de 3000 kr ekstra for å få det ene kortet bedre eller noe...

Jeg vil altså ha en desktop erstatter, men med nærmeste ytelse jeg får i en stæsjonær

For å si det sånn, jeg trenger kun en pc som kjører egentlig Bf:bad company 2 uten noe spesielt med lagg, men samtidig ha flere programmer som skype, xfire og internett leser oppe samtidig :)

Jeg er dermed ute etter mest ytelse i forhold til pris. Hadde det vært mulig skulle jeg gjerne bygget min egen laptop for hånd for å få best pris, men siden dette er litt vanskeligere enn en normal pc så er dette værre...

Lenke til kommentar

Har vert borte i begge nylig, vil si de holder absolutt samme kvalitet når det kommer til tastatur/ skjerm/ høyttalere og kabinettet.

Asusen har dog enda 2GB mer RAM om det trengs, og har fordelen av å kunne leveres over natta, der Multicom maskina nok ikke er å se før 2-3 uker etter bestilling

Lenke til kommentar

Begge disse er gode maskiner for den som vil spille litt, og av noenlunde samme kvalitet, etter hva jeg kan lese meg til. Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å ha "vært borti" noen av disse, da de faktisk ikke er levert til en eneste kunde ennå ... det er noen uker ventetid på Kunshan'en, og sikkert også på Asus'en, selv om Komplett påstår å ha den på lager.

Det jeg og de fleste andre har å støtte oss til, er det vi leser av tester og brukererfaringer på nettet, samt eventuellt egne hands-on erfaringer med utstyr vi enten har selv, eller i hvert fall hatt anledning til å prøve ut over en viss periode - koblet med den mer generelle erfaring og kunnskap man sitter inne med. Så hvis vesleengen har hatt anledning til å fingre med disse produktene, hadde det vært interressant å få hvite hvorfor/hvordan? ;). Har han hatt demo/testmaskiner av begge disse til rådighet?

Valget mellom disse to kommer stort sett til å dreie seg om utseende og design, og til en viss grad - eller kanskje til og med høy grad - "gjenkjenningsfaktoren". Det er jo langt flere som har hørt om Asus før, enn det er folk som kjenner til Multicom's Clevo laptoper - og derfor kommer disse ofte til å "stole mer" på Asus. Det er det ingen grunn til, vet mange av oss som selv har eller har hatt Clevo.

Fordelen som Multicom har i forhold til Asus, er jo at Multicom's maskiner er langt mer konfigurerbare, slik at man lettere kan få akkurat den maskinvaren man vil ha, samt at de kommer uten ferdiginstallert crapware, og med Win 7 på DVD (dersom man vil ha Windows på kjøpet da - Multicom lar deg skippe det, hvis man har OS fra før). Det ser jeg som en stor fordel i forhold til å bare ha en Win recovery på harddisken.

Og så kan jo disse Kunshan-maskinene leveres med GTX 485M skjermkortet da, for den som ønsker det. Det betyr et realt hopp opp i ytelse. Samt de kraftigste bærbarprosessorene. Og et godt utvalg i harddisker/SSD'er. Det tilbys ikke av Asus. Og så liker jeg personlig veldig godt at man kan få matt skjerm på Clevo'ene ... glossy skjermer har jo vært nesten enerådende i dette markedssegmentet en stund, og det er på høy tid at vi får matte skjermer tilbake. Det er jo mange som foretrekker det.

Uavhengig av om man velger Asus G53SW eller Kunshan P150, Asus G73SW eller Kunshan P170, tror jeg de fleste vil få en maskin som leverer det den lover, med en anstendig kvalitet, og med støy og varme under kontroll.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Asusen shipper som bare det. Allerede 2 kammerater som har kjøp den nye sandy bridge versjonen og fikk de tidlig forrige uke. Derfor har jeg fått testet den...

Og multicom maskina har blitt solgt lenge i utlandet, kankje ikke med samme speck som den nye, men chassis har vert likt. Har en kammerat som kom fra Japan med en som er helt lik.

Lenke til kommentar

Alienware M17x med Sandy Bridge kan du bestille den dag i dag hvis du vil det. Det litt rare med Alienware (les Dell) siden er jo at det påståes at den nyeste M17x kommer med HD 6870 skjermkort, men når du klikker deg fram til skjemkort siden hvis du vil tilpasse laptopen, så er det faktisk GTX 460M kort som sitter i den.

Ikke at det har så mye å si når det er snakk om prisen, Alienware M17x koster en god del. Men som TS også nevner, så har Dell en utrolig god service, det kan jeg skrive under på fordi jeg har fått hjelp fra Dell support.

Jeg har nemlig en M17x, og kan si at den modellen jeg har, som er M17x rev2 med 2 stk HD 5870 kort, er en gaming laptop som drar det jeg har prøvd på den. Modern Warfare 2, Black Ops, Medal of Honor kan spilles med alt på maks uten at jeg merker noe lagging. Crysis er en annen sak, der må jeg nok en del ned i innstillinger, men det er vel ikke mange PCer som drar Crysis på maks.

Om jeg vil anbefale M17x til noen, tja, det må i så fall være til folk som absolutt skal ha noe av det råeste av laptoper. Clevo X7200 er nok hakket kvassere med 2 stk GTX 485M i SLI, men da er man nok oppe i masse penger for den.

Med mindre TS er en seriøs og hardcore gamer, så vil jeg si at da holder nok en Asus G73 eller en Kunshan P170 i lange baner. Det er mye laptop for 13–14 000 kr. Dessuten kan Kunshan tilpasses mer hvis det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Synes at vi skal se hva vedkommende skriver her. Han vil ha det nærmeste en bærbar evt. flyttbar desktop erstatter kan komme en vanlig pc til rundt 30lapper, og da må man legge personlige meninger til side ang. hva prisen gjelder. Det er en hau med innlegg om pcer i 10-15kr-klassen. Her er det GTX 485M som gjelder, og som thomit sier: Hvis du heller vil ha litt mer lyseffekter og alien-design, bør du vente til Alienware har fornyet sine modeller med Sandy Bridge. M18 (?) vil sannsynligvis få Sandy Bridge og HD 6970 Crossfire.

Konklusjonen min per dags dato blir da: En av de nevnte Clevoene eller kommende Alienware

Endret av KaiAlvin
Lenke til kommentar

Har sett litte grann på denne Kunshan P170 nå, og dette er egentlig noe jeg ser etter. Hadde dog sett på Alienware m17x med sandy brigde da jeg skrev dette. Som det ser ut nå, så er p170 det mest attraktive av det dere har kommet opp med, da jeg får nok så god ytelse og nok minne til en grei pris.

Kan legge ved at jeg gjerne ville hatt 1tb minne eller mer, da jeg lever på en 500gb extern harddisk som har minimalt med fri plass(der har jeg alle filene mine). Disse filene vil jeg gjerne hatt på pcen.

jeg vet ikke hvor kraftig et GTX485M er, men så lenge den vil kunne kjøre battlefield 3 når den kommer ut, med alt på max(eller high), så er dette noe for meg

har satt opp p170 nå, slik:

- Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- 500GB SATA 7200RPM

- 500GB SATA 7200RPM

- GeForce GTX485M 2GB GDDR5

- BluRay spiller og DVD-brenner

pris: 20 799 + frakt

Edit: et kjapt google søk sa meg at dette kortet kjører alene Black ops med nok så bra fps :)

Endret av maxiix3
Lenke til kommentar

Det er et fint oppsett du laget til av Kunshan P170, den er med det oppsettet bedre enn Alienware M17x og ca 13 000 kr billigere. Med Alienware M17x er det ikke mulig å få Sandy Bridge og GTX 485M enda, kun GTX 460M som er et svakere skjermkort.

Jeg tviler på at Alienware vil komme med HD 6970 kort, derimot HD 6870M i CF det tror jeg nok. Men man skal heller ikke se bort fra at Alienware M17x kommer med 2 x GTX 485M i SLI, det hadde vært noe det.

Uansett maxiix3, jeg vil si at du får en meget god og kraftig bærbar for ca 21 000 kr.

Lenke til kommentar

@chavalito, hvis ingen overtaler meg til noe annet vil jeg nok gå til bestilling innen de 2 nærmeste mnd (mindre og) av en p170 :)

Hadde personlig ikke sett P170 på mulitcom da jeg postet dette innlegget, derfor det ikke var med i starten av tråden :)

Lar tråden være åpen hvis noen har et annet billigere forslag, til tilnærmet samme ytelse som er tilnærmet dette :)

PS: hvis jeg ikke tar helt feil, så består 3d versjonen av Alienware m17x av sandy bridge prossessorer :)

Lenke: Alienware m17x 3D

Lenke til kommentar

Stemmer nok at 3D versjonen av Alienware har Sandy Bridge, dessverre kommer den kun med GTX 460M skjermkort for øyeblikket.

Hvis du ikke har tenkt å bestille før om et par måneder, tja, det kan komme en del nytt på markedet i løpet av den tiden, så jeg vil si det er litt tidlig å bestemme seg enda. På en annen side tror jeg det vil bli vanskelig å slå den prisen på P170 slik du har satt den opp.

En rask sjekk fikk opp denne ASUS G73SW, men med litt svakere CPU og skjermkort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vel, jeg vil vel si at GTX 485M er mer enn bare litt kraftigere enn GTX 460M. Det nærmer seg det man for enkelhets skyld kan si er dobbelt så kraftig. Man kan godt si at forgjengeren GTX 480M var litt kraftigere, men GTX 485 er faktisk et stort sprang oppover i ytelse. Man får for eksempel lignende tall i 3DMark Vantage med ett GTX 485M, som man får med to GTX 460M SLI.

Men det er altså 3600 kroner forskjell i prisen mellom dem.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Blir nok ny pc innen 50 dager hvis det kun blir 21k :)

@chavalito, nevnte kun alienware pcen siden du tidligere hadde sakt det ikke finnes sandy brigde på alienware :) hvis jeg ikke har missforstått deg?

Dog så kommer den kun med gtx460m, som thomit sa, så er det stort forskjell mellom disse 2 kortene :)

I tillegg, hvis det er kr å spare, så nevn dette, er dere snille !

hvis mulig, så ser jeg egentlig etter en pc uten os, da jeg kjøpte w7 ulitimate da w7 kom ut, dermed egen os :w00t:

Lenke til kommentar

maxiix3, du har nok misforstått meg litt ja. Jeg sier i det første innlegget mitt at du kan få Alienware M17x med Sandy Bridge, det jeg beklager er litt rot i opplysninger på siden til Dell angående skjermkortet.

Alienware M17x rev2 har 2 x HD 5870 kort i Crossfire, men skulle ønske det var 2 x GTX 485M kort da. :thumbup: Og som jeg sa, du gjør et godt kjøp, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...