Herjar Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) HI. Har 2 pcer hjemme. Jeg har en stue pc som jeg bruker til film og musikk for det meste, så har jeg en på kontoret. Nå har det seg slik at jeg ser en del serier, både på pcen i stua, og pcen på kontoret, så begynner jeg å bli lei av å gå fram og tilbake for å finne ut hvilken episode som var den siste jeg lasta ned. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en felles disk som jeg kan lagre alt på, både pga jeg har Windows 7 på den ene, og XP på den andre, så jeg sliter med å få koblet pcene ilag, pluss jeg trenger ikke ha begge datamaskinene på når jeg vil dele diverse. SÅ, det jeg lurer på om noen har et bra alternativ til en nettverksdisk som jeg kunne ha kjøpt? Nå har jeg et temmelig enkelt nettverk, Alt jeg har av maskiner går bare igjennom en switch. Jeg trenger ikke noe super heftige greier som jeg kan streame fra forskjellige plasser, bare en enkel disk som jeg kan bruke både med W7 og XP Takker for svar Mvh Vidar Endret 23. januar 2011 av Herjar Lenke til kommentar
runerask Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 HI. Har 2 pcer hjemme. Jeg har en stue pc som jeg bruker til film og musikk for det meste, så har jeg en på kontoret. Nå har det seg slik at jeg ser en del serier, både på pcen i stua, og pcen på kontoret, så begynner jeg å bli lei av å gå fram og tilbake for å finne ut hvilken episode som var den siste jeg lasta ned. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en felles disk som jeg kan lagre alt på, både pga jeg har Windows 7 på den ene, og XP på den andre, så jeg sliter med å få koblet pcene ilag, pluss jeg trenger ikke ha begge datamaskinene på når jeg vil dele diverse. SÅ, det jeg lurer på om noen har et bra alternativ til en nettverksdisk som jeg kunne ha kjøpt? Nå har jeg et temmelig enkelt nettverk, Alt jeg har av maskiner går bare igjennom en switch. Jeg trenger ikke noe super heftige greier som jeg kan streame fra forskjellige plasser, bare en enkel disk som jeg kan bruke både med W7 og XP Takker for svar Mvh Vidar Jeg har denne, og er kjempefornøyd :-D Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 HI. Har 2 pcer hjemme. Jeg har en stue pc som jeg bruker til film og musikk for det meste, så har jeg en på kontoret. Nå har det seg slik at jeg ser en del serier, både på pcen i stua, og pcen på kontoret, så begynner jeg å bli lei av å gå fram og tilbake for å finne ut hvilken episode som var den siste jeg lasta ned. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en felles disk som jeg kan lagre alt på, både pga jeg har Windows 7 på den ene, og XP på den andre, så jeg sliter med å få koblet pcene ilag, pluss jeg trenger ikke ha begge datamaskinene på når jeg vil dele diverse. SÅ, det jeg lurer på om noen har et bra alternativ til en nettverksdisk som jeg kunne ha kjøpt? Nå har jeg et temmelig enkelt nettverk, Alt jeg har av maskiner går bare igjennom en switch. Jeg trenger ikke noe super heftige greier som jeg kan streame fra forskjellige plasser, bare en enkel disk som jeg kan bruke både med W7 og XP Takker for svar Mvh Vidar Jeg har denne, og er kjempefornøyd :-D Hvordan er installasjonen av den? Rekner med at det ikke er noe Plug and Play, men er det slik at en som er ca midt på treet når det gjelder data og nettverk klarer å installere det? Har sett litt på denne også: Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB Lenke til kommentar
runerask Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) HI. Har 2 pcer hjemme. Jeg har en stue pc som jeg bruker til film og musikk for det meste, så har jeg en på kontoret. Nå har det seg slik at jeg ser en del serier, både på pcen i stua, og pcen på kontoret, så begynner jeg å bli lei av å gå fram og tilbake for å finne ut hvilken episode som var den siste jeg lasta ned. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en felles disk som jeg kan lagre alt på, både pga jeg har Windows 7 på den ene, og XP på den andre, så jeg sliter med å få koblet pcene ilag, pluss jeg trenger ikke ha begge datamaskinene på når jeg vil dele diverse. SÅ, det jeg lurer på om noen har et bra alternativ til en nettverksdisk som jeg kunne ha kjøpt? Nå har jeg et temmelig enkelt nettverk, Alt jeg har av maskiner går bare igjennom en switch. Jeg trenger ikke noe super heftige greier som jeg kan streame fra forskjellige plasser, bare en enkel disk som jeg kan bruke både med W7 og XP Takker for svar Mvh Vidar Jeg har denne, og er kjempefornøyd :-D Hvordan er installasjonen av den? Rekner med at det ikke er noe Plug and Play, men er det slik at en som er ca midt på treet når det gjelder data og nettverk klarer å installere det? Har sett litt på denne også: Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB Er ikke noe spessielt hokus-pokus. Nå foretrekker jeg nettverkskabler rett og slett for å unngå helt styret med trådløst nett. Med trådet nettverk går tingene som en lek. Er så heldig at jeg har lagt opp skikkelig spredenett sånn at jeg slipper løse ledninger overalt, har omtrent like mange nettverkskontakter som stikkontaket :-D Endret 23. januar 2011 av runerask Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 HI. Har 2 pcer hjemme. Jeg har en stue pc som jeg bruker til film og musikk for det meste, så har jeg en på kontoret. Nå har det seg slik at jeg ser en del serier, både på pcen i stua, og pcen på kontoret, så begynner jeg å bli lei av å gå fram og tilbake for å finne ut hvilken episode som var den siste jeg lasta ned. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en felles disk som jeg kan lagre alt på, både pga jeg har Windows 7 på den ene, og XP på den andre, så jeg sliter med å få koblet pcene ilag, pluss jeg trenger ikke ha begge datamaskinene på når jeg vil dele diverse. SÅ, det jeg lurer på om noen har et bra alternativ til en nettverksdisk som jeg kunne ha kjøpt? Nå har jeg et temmelig enkelt nettverk, Alt jeg har av maskiner går bare igjennom en switch. Jeg trenger ikke noe super heftige greier som jeg kan streame fra forskjellige plasser, bare en enkel disk som jeg kan bruke både med W7 og XP Takker for svar Mvh Vidar Jeg har denne, og er kjempefornøyd :-D Hvordan er installasjonen av den? Rekner med at det ikke er noe Plug and Play, men er det slik at en som er ca midt på treet når det gjelder data og nettverk klarer å installere det? Har sett litt på denne også: Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB Er ikke noe spessielt hokus-pokus. Nå foretrekker jeg nettverkskabler rett og slett for å unngå helt styret med trådløst nett. Med trådet nettverk går tingene som en lek. Er så heldig at jeg har lagt opp skikkelig spredenett sånn at jeg slipper løse ledninger overalt, har omtrent like mange nettverkskontakter som stikkontaket :-D Har det samme selv. Har 6 dobbel Cat5 punkt i en liten leilighet som er for å slippe å ha noe tråløst, eller ledninger over hele gulvet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har hatt en Netgear ReadyNAS stående og surre nå siden juni ifjor og kan definitivt anbefale den. Den er enkel og sette opp med tilhørende Raidar software som finner NAS'et når du har plugget den til routeren. Det er smart å sette opp i router at NAS'et skal ha statisk IP slik at de sharene du deler ut ikke forandrer seg hvis du må reboote NAS'et. Netgear har forøvrig veldig gode supportsider med FAQ'er til alt som er av oppsett av de forskjellige funksjonalitetene. Supporten der svarer også veldig kjapt på spørsmål som evt. ikke er dekket på siden deres. Jeg bruker boksen til å streame film og musikk til en AC Ryan Mini mediaspiller og 2 maskiner, og det har fungert knirkefritt siden boksen ble innstallert. Det eneste negative jeg kan komme på er at filoverføring til og fra NAS'et er noe tregt hvis caching av filer er slått på, noe det er default da det ikke anbefales å disable denne funksjonaliteten hvis boksen ikke er koblet til en UPS. Men dette er ikke et stort problem hvis boksen er ment å fungere som mediastreamer til film og musikk. Hvis du derimot flytter mye data så ville jeg nok kanskje sett på andre kjappere bokser med f.eks raid 5. http://www.smallnetbuilder.com/ er en knallbra side hvis du vil finne alternativer eller generelt lese om tester av NAS bokser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå