Gå til innhold

Billigste bredbåndstelefoni når man ringer MYE? oppdatert 24.01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å bruke en mobiltelefon mer praktisk finnes det bordtelefoner med GSM-støtte som Flimzes er inne på, evnt så kan du bruke en ren mobiltelefon med et godt headset og konstant lading.

Jeg kunne uansett ikke ringt fra et mobilnummer. Telefonen må også være koblet til dataen, og da tviler jeg på at det vil hjelpe å bare koble mobilen til dataen med en vanlig usb-kabel.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Hvordan koblet til dataen? Er jo etterhvert ganske mye ny informasjon her som du kunne fortalt tidligere :)

Det er større sannsynlighet for at du kan koble en mobiltelefon til data'en og oppnå det du ønsker, enn for eks en analog telefon fra Telio osv.

Lenke til kommentar

Høres ut som et ganske spesielt yrke hvor det og kunne nås hele tiden (aka mobilnummer) ikke blir tatt seriøst.

Førstegang jeg har hørt noe sånt påstått.

Hvorfor kan du ikke ringe fra mobilnummer ?

Fordi det virker veldig useriøst, og arbeidsgiver ville aldri i livet ha akseptert en så amatørmessig løsning.

Så da er altså samtlige store norske firma amatørmessige, det var jo bra og vite :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hvordan koblet til dataen? Er jo etterhvert ganske mye ny informasjon her som du kunne fortalt tidligere :)

Det er større sannsynlighet for at du kan koble en mobiltelefon til data'en og oppnå det du ønsker, enn for eks en analog telefon fra Telio osv.

Fordi vi bruker et (data)system, som jeg så vidt nevnte i et innlegg på forrige side. Jeg sitter med et ringesystem, skulle jeg ringt alle disse nr manuelt hadde jeg ikke giddet å ha den jobben.

Lenke til kommentar

I så tilfelle, hvordan har du tenkt å få koblet opp en bredbåndstelefoni-leverandør opp til det datasystemet?

Og til info, eg har blitt ringt opp av telemarket-selskaper fra mobilnummer før, og såg ikke på det som mer useriøst enn skjult nummer eller et sentralbordnummer i Oslo.

Lenke til kommentar

Så ikke ring de manuelt da?

Om du vil ringe manuelt eller ikke har jo null og si i forhold til mobiltelefon eller ikke...

Jaha, så du har en god løsning for å få benyttet dette systemet når jeg skal sitte med en mobiltelefon?

Hvis jeg må ringe fra mobilnummer er det uansett uaktuelt. La oss si at jeg ringte som selger fra Telenor, da ringer jeg ikke fra nr som 90807060. Jeg ville ikke tatt den selgeren seriøst.

Lenke til kommentar

I så tilfelle, hvordan har du tenkt å få koblet opp en bredbåndstelefoni-leverandør opp til det datasystemet?

Det er ikke jeg som har koblet til dette på det faste arbeidsstedet. Jeg vet bare at det er mulig med fasttelefon og at det er flere andre som sitter hjemme og ringer fra en fasttelefon.

Jeg vet ikke hva slags abonnement de har eller hvordan de har koblet, men sendt en mail til sjefen hvor jeg spør.

Lenke til kommentar

Så ikke ring de manuelt da?

Om du vil ringe manuelt eller ikke har jo null og si i forhold til mobiltelefon eller ikke...

Jaha, så du har en god løsning for å få benyttet dette systemet når jeg skal sitte med en mobiltelefon?

Hvis jeg må ringe fra mobilnummer er det uansett uaktuelt. La oss si at jeg ringte som selger fra Telenor, da ringer jeg ikke fra nr som 90807060. Jeg ville ikke tatt den selgeren seriøst.

Hvem har sagt du må sitte med en mobiltelefon i hånden og slå inn alt da?

Du får både bordtelefon eller pci-e basert som går rett i pcn som bruker sim-kort/mobilnummer.

Ringer du fra telenor blir ikke du tatt seriøst uansett...

Men ser ikke problem med bruke mobilnummer som selger egentlig, bli tatt seriøst eller ikke handler om hva du selger samt din fremtoning.

ikke nummeret det ringes fra.

+ Er du selger eller whatever for et seriøst selskap så er ikke telefon noe du betaler selv uansett.

Hjemmekontor kobler de bare deg rett mot sin telefonsentral med vpn så du får deres nummer, evnt bare ringe via den om ikke nettkapasitet for stabil vpn.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om at jeg er selger, det var et eksempel på bransje hvor det er useriøst å ringe fra mobil. Det er som sagt mitt valg å evt jobbe hjemmefra, og da er det forståelig om arbeidsgiver ikke vil dekke dette. Jeg er ikke sikker på at jeg må betale selv, men regnet med at det var slik.

Har ikke sagt noe om å holde i noen mobiltelefon eller taste inn selv, jeg lurte på om du hadde en god løsning for å koble mobiltelefon til dataen og få brukt et hvilket som helst ringesystem. Men som sagt, å ringe fra mobilnummer er uaktuelt. Jeg aner ikke om det er mulig å ringe fra fast nr hvis man har mobil.

Lenke til kommentar

Dette er egentlig en ganske absurd diskusjon på nåværende tidspunkt.

Foreslår to ting;

1. Ta kontakt med arbeidsgiver og avklar hva de dekker og hvilket utstyr du trenger, tekniske krav osv.

2. Hør med dine kollegaer om hvilke løsninger de har fått for.

Deretter, om du så sitter igjen med flere alternativer eller spørsmål så kommer du hit og forteller hva du har lært og så stiller du spørsmålene dine. Og da er det viktig med at du kommer med mest mulig informasjon i første omgang så du ikke får 2-3 sider med "gå-rundt-grøten"-spørsmål.

Lenke til kommentar

Et lite tilleggspoeng;

Det lønner seg ikke å gå for den billigste mulige løsningen/leverandøren. Du må sørge for å ha bra utstyr(sannsynligvis en VoIP-adapter) og god talekvalitet. Det virker lite innbydende om samtalen forekommer alla dette "H.. det .. Lek. .r. N.rsk Gallu. som ringe.. Ha. du ... minut.?".

Lenke til kommentar

Foreslår to ting;

1. Ta kontakt med arbeidsgiver og avklar hva de dekker og hvilket utstyr du trenger, tekniske krav osv.

2. Hør med dine kollegaer om hvilke løsninger de har fått for.

1. Det har jeg allerede gjort, som jeg sa. Venter på svar.

2. Jeg aner ikke hvem som sitter hjemme, jeg vet ikke hvem de er eller hva de heter.

Lenke til kommentar

Fått svar fra sjefen, og jeg betaler ingenting. Blir koblet opp mot en server og jeg trenger bare et abonnement med mnd pris på null.

Hvem er da å anbefale? Stikkord er etableringsgebyr, binding og hurtig levering, i tillegg til at alt skal fungere greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...