Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man surfe på nett(analogt modem) uten å ha..

Anbefalte innlegg

en teleoperatør som f.eks Telenor, UPC etc???

Altså hvis det er telefonplugg i veggen og jeg setter opp PCen for å koble til internett f.eks med start.no vil det da funke, eller må man ha en teleoperatør(fasttelefon m/ nummer)??

Kanskje et dumt spørsmål.. :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en teleoperatør som f.eks Telenor, UPC etc???

Altså hvis det er telefonplugg i veggen og jeg setter opp PCen for å koble til internett f.eks med start.no vil det da funke, eller må man ha en teleoperatør(fasttelefon m/ nummer)??

Kanskje et dumt spørsmål..  :-?

Man må spørre for og skaffe seg kunnskaper uansett hvor dumme de kan se ut.

Men nei, du må ha ei aktiv linje for og kunne ringe noe sted med et modem.

Men du kan hvis du har dekning bruke den til ADSL.

Lenke til kommentar

Yepp, du må nok ha aktivt telefonabbonement for modem-bruk. Det er egentlig ikke så dumt spørsmål, ikke la nærdene her på forumet le av deg :wink: Alle må bli lært får de kan vite...

Men OBS OBS! Du kan få ADSL (ihvertfall fra nextgentel) uten å ha aktiv telefon, for det går ikke over det samme systemet (de bare bruker ledningene). Så da holder det om du har kontaktene i veggen.

Det kan vise seg å bli en lurere løsning (og billigere) å kjøpe det billigste ADSL abonnementet, enn å aktivere telefonen hvis du er den typen som bare bruker mobil anyway...

Og et siste tips: Siden du ikke har telefonen aktivert, anntar jeg det er stor sjanse du er student? (siden ungdummer ofte bruker mob over fast tele.) I så fall har du i de aller fleste tilfeller mulighet til å få abonnementet til half pris hos nextgentel pga. studentrabatt.

Lykke til. Og husk, det er ingen dumme spørsmål. bare dumme svar ^_^

-Stigma

Lenke til kommentar

skal man ha en telefon til oppringt internett uansett leverandør så må man ha en aktiv linje og det er det bare Telenor som kan 'levere'..

ellers så trenger man forsåvidt ikke telefon abbonement med ett selskap for å ha ett internett abb.

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Jeg har adsl(1Mbits) fra Nextgentel men saken er den at jeg driver og flytter til ny leilighet. Så tenkte jeg selvfølgelig ikke på at NGT bruker 6 uker på å behandle flyttemeldingen :(

En hel måned uten internett blir tungt! Jeg klarer fint å drøye store nedlastinger og spilling på nett og sånt, men sjekke e-mail og bruke nettbanken er viktig for meg.

Jeg har sjekket ut mobil->internett men da var det like før kontantkortet brant opp, fra 10 til -125 i saldo på 10-15 minutter! :o

Tenkte ikke å ha fasttelefon i den nye leiligheten så derfor lurte jeg på om det gikk.. Fillern, hva gjør jeg da mon tru...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...