Gå til innhold

Problemer med Xbox live


Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Jeg startet nettopp xboxèn min nå, har ikke hatt den på på 1ukes tid. Men nå fikk jeg ikke koblet til Xbox live brått.. Har prøvd å slå av boksen, og på igjen og alt, ingenting funker.. Kjørte sånn test ifra Xbox menyene, da kom den helt til der den skulle teste nettverk-xbox live, der stoppa den. Fikk altså ikke koblet til xbox live. Og sånn brått poppet det opp en oppdatering, hmm. Jeg takket nei til denne, pga jeg ikke får koblet til xbox live. Noen som vet hva som har skjedd?? HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser inne på xbox 360 sine support sider, på live status:

 

Xbox LIVE-status

Midlertidig tjenesteavbrudd

 

http://support.xbox.com/nb-no/pages/xbox-live/xbox-live-status.aspx

 

Jeg har ikke slått på xboxèn siden jeg, men kom ikke inn på live i går kveld når jeg prøvde..

Men jeg kan trygt laste ned den oppdateringen? Men hvis jeg laster ned den, jeg kommer vel ikke på live da heller? Ettersom det står på support sidene at xbox live statusen er midlertidig tjenesteavbrudd?

Lenke til kommentar

Jeg ser inne på xbox 360 sine support sider, på live status:

 

Xbox LIVE-status

Midlertidig tjenesteavbrudd

 

http://support.xbox.com/nb-no/pages/xbox-live/xbox-live-status.aspx

 

Jeg har ikke slått på xboxèn siden jeg, men kom ikke inn på live i går kveld når jeg prøvde..

Men jeg kan trygt laste ned den oppdateringen? Men hvis jeg laster ned den, jeg kommer vel ikke på live da heller? Ettersom det står på support sidene at xbox live statusen er midlertidig tjenesteavbrudd?

 

Selvfølgelig kan du laste den ned... Eller er du redd microsoft skal ødelegge boksen din med en oppdatering?? Det er en grunn til at ms kommer med oppdateringer innimellom, og du kommer ihvertfall ikke online UTEN denne oppdateringen ;)

Lenke til kommentar

så det er antageligvis grunnen til at jeg ikke kommer på live?

Men det som står på xbox sine hjemmesider da, at:

 

Xbox LIVE-status

Midlertidig tjenesteavbrudd

 

Jeg får laste ned oppdateringa seinere idag da se. Rart jeg ikke spurte jeg om å laste ned oppdatering først når jeg slo på xboxèn, måtte lissom prøve meg frem masse og brått poppet den opp..

 

Men har ikke noe problemer med å koble til internett, er kun live som stopper..

Lenke til kommentar

Men når det står inne på xbox sine status sider: midlertidig tjenesteavbrudd??

Tull og tøys. Xbox live er ikke nede - les det som står til høyre for 'midlertidig tjenesteavbrudd' så ser du hva det gjelder.

 

*Edit: Tok et screenshot for deg og satte sirkel rundt hva det faktisk står der... Det har ingenting med øvrig funksjonalitet å gjøre.

 

Du får selvfølgelig ikke tilbud om å hente ned oppdateringer hvis de ikke er tilgjengelige.

 

Jeg lurer også litt på hvorfor i all verden du er så utrolig engstelig for å hente ned en (automatisk) oppdatering som sannsynligvis er hele grunnen til at du ikke får Xbox live opp som det skal.

post-218437-0-59454300-1295809320_thumb.jpg

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens. Jeg har nå skudd på xboxèn min, og etter mye om og men (10-15min) frem og tilbake, Network test osv. Og brått etter å ha prøvd dette endel ganger, så fikk jeg spørsmål om å laste ned oppdatering. Lastet den da ned. Og maskinen restartet, osv. Og så startet den opp med noe downloads greier på skjermen, når det var gjort, var jeg tilbake på hovedmenyene og var da innlogget på Xbox Live =)=)

 

Men det varte ikke lenge, etter ca 2-3min så datt jeg ut av xbox live igjen, og kom ikke inn igjen.

Prøvde igjen, Test av xbox live connection, uten hell. Ifra network til internett gikk det bra, men ifra internett til Xbox live gikk det ikke..

 

Så nå sitter jeg her uten xbox live igjen.

 

Aldri hatt slikt problem før, hva kan det være?

Har åpnet portene som trengs i routeren, og gikk xboxèn fast ip...

Forsatt uten hell..

 

Jeg har NextGenTel, er det flere som har nextgentel og har problemer, eller flere som har samme problem som meg?? At de ikke kommer inn på Xbox live??

Lenke til kommentar

Har lest litt på diverse sider nå, og det virker som at nextgentel har et kabelbrudd i danmark som er årsaken til at mange med nextgentel ikke kommer på xbox live... Kan dette stemme??

 

Ps. Hva er nytt i den nye oppdateringen, skal det være noe nytt på utseende, hovedmeny eller lignende?

 

Det er ikke noe utseendemessig forskjell, men ms har gjort et (misslykket)forsøk på å stoppe pirater fra å spille visse spill.

Lenke til kommentar

Trenger seriøst hjelp nå.

 

Jeg er helt ny på xbox, og den har faktisk gitt meg en mer ustabil online opplevelse på 1mnd enn ps3 ga meg på 3 år. Vet ikke hva som skjer. Ikke ta det som en flamewar start, fordi jeg liker faktisk Xbox konsollen 4 ganger bedre, og online delen dems er utvilsomt bedre. Men den har noen connection issues for meg.

 

Falt nettopp ut av Live, og skjønner ikke hvorfor. Den vil connecte fra xbox til nettverket, fra nettverket til internett, men ikke fra internett til xbox live!?

 

Hva faen!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...