Jupptitu Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Søker meg inn på Siv.Ing i Trondheim nå til sommeren, eventuelt etter førstegangstjeneste, og er veldig gira på å gjøre mest mulig ut av studietida. Det er vel et velkjent faktum at hva du bedriver ved siden av studiet kan bidra til å få deg jobb når du nå en gang faktisk skal jobbe. Så det jeg lurer på er hvilke aktiviteter kan man bedrive som kan gi relevant erfaring til f.eks Energi og Miljø eller byggingeniør eventuelt stillinger med mer ansvar i senere tid (lederstillinger, klisjé, doh), og ha et ark i hånden som bevis på at man faktisk har gjort det når man er ferdig? Hadde vært fint om noen her hadde noen litt spenstige eller gode forslag Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Golf. Er faktisk statistikk som viser at det er den mest gunstige sporten du kan ha på CV'en. Ellers ville jeg engasjert meg i studentmiljøet. Skaff deg noen verv, gjerne lederverv. Still til alt mulig. Engasjer deg under studentuka i Trondheim. Søk på relevante sommerjobber om sommeren. Vær på bedriftpresentasjoner og snakk med de som kommer der. Dra på utveksling som gir deg unik kompetanse. Altså mange drar på utveksling for å primært ha det gøy, nesten som et fri år. Velg heller utdanningssted utifra om de er veldig kompetente i det du driver med. Spør foreleser og bedrifter hva de syns er best. Endret 23. januar 2011 av Kubjelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå