Dassen Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Heisann sveisann på degsann. Takk for at du klikket deg inn for å gi meg noen gode råd ved kjøp av en budsjettgamer Nå, tiden er moden for ny PC og jeg tenkte å prøve meg på en av de nye Sandy Brigde prosessorene. Har laget meg en liste på DustinHome som jeg tror skal gjøre jobben. Her er handlelisten, men legg merke til at det er en annen PSU. Det er altså den dere ser på skjermdumpen som er riktig, men fant den ikke i prisguiden. OG for ordens skyld har jeg ikke glemt harddisk, jeg har en SSD liggende som jeg tenkte å putte inn, det samme gjelder CPU-kjøler. handlelisten Ser dette ut som et greit oppsett i deres øyne? Maskina skal brukes til spill, i hovedsak Left4Dead og Bad Company 2. Takk for svar Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Bra budsjett rigg det der Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Bra budsjett rigg det der Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Gjorde noen endringer og gikk litt over budsjettet Tror en 2500K og et bedre hovedkort vil gi meg mer morro mtp. overklokkingsmuligheter. Et lite spørsmål: Ser at hovedkortet støtter crossfire, men jeg kan sette inn et GTX460 i SLI senere eller? Endret 24. januar 2011 av Dassen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Et lite spørsmål: Ser at hovedkortet støtter crossfire, men kan jeg sette inn enda et GTX460 i SLI ved en senere anledning? Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hovedkortet støtter Crossfire, men med en begrenset båndbredde x16/x4. Det støtter ikke SLI ser det ut til Hvis du vil kjøre flere GPUer vil du helst ha PCI-e x16/x16, x16/x8 ev. x8/x8 Men istedet for å kjøpe et dyrere HK og tenke på kjøling og mulige driverproblemer i spill ved crossfire, kan du heller legge pengene i et kraftigere skjermkort f.eks HD 6950 eller HD 6870 her er forøvring en litt informativ tråd om båndbredde på P67 kort test av SLI med x16/x16 vs x8/x8 x16/x16 vs x4/x4 edit: linkfiks Endret 24. januar 2011 av Lambern Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Ok, takk for svar. Syntes det er litt merkelig at det ikke støtter både Crossfire og SLI. Det var forståelig på 1156 da man hadde NVIDIA chipset, men den tiden er jo forbi nå. Uansett, tror jeg klarer meg med GTX 460 enn så lenge, så kjøper jeg meg heller toppkort når feriepengene tikker inn til sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå