Ekinorak Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Min stefar lurte på om jeg kunne bygge en stasjonær datamaskin for ham. Eneste kriteriet han har er egentlig at den takler civilization 5,og ikke bråker for mye. Hva synstest dere om dette oppsettet? Endret 22. januar 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 bytt til et litt bedre grafikkort og byt cpu til i5 2500k Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 bytt til et litt bedre grafikkort og byt cpu til i5 2500k Hvilket skjermkort vil du anbefale? Til en som ikke skal klokke, og det mest krevende datamaskinen kommer til å gjøre er Civilization 5, trenger han bedre cpu? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Skal ikke si sikkert, men tror lett oppsettet du har valgt oppfyller alle krav. Eller, bråk vet jeg ikke, iallefall min 480 bråker om jeg setter opp vifta (da det blir varmt i krevende spill som BFBC2). Men bedre CPU, neppe. Har lest det ikke trenger mer enn i3, så i5 burde klare det bra, da 2 kjerner ekstra. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Det er et 460 kort. Skal bråke veldig mye mindre enn gtx 480. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Kanskje HD 6850 eller HD 6870 hadde vært et bedre valg på skjermkortfronten. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Kanskje HD 6850 eller HD 6870 hadde vært et bedre valg på skjermkortfronten. Han skal kjøre Civilization 5.. geez, selv 460 er overkill til det. 460 er dessuten billigere - budsjett pc tross alt. Helt greit oppsett det der, uansett. Kabinettet er elendig, selvfølgelig, men en sinnsjuk lav pris. Du bør faktisk kutte ned på skjermkortet (5770 er billig), velge ett AMD oppsett (1000-1200 for firekjerners prosessor og rundt 800 for hovedkort) og en svakere strømforsyning. I tillegg finns det enda biligere minnebrikker, tror Crucial har noe, som kjører 4GB på 1333 Mhz. Om du skal bytte til AMD prosessor er kanskje ikke så lurt uansett. Men velg heller den billigste sandy bridge prosessoren (i5 2300), den er god nok. Og kanskje finne et ATX kort istedet for mAtx? Burde ikke være så veldig mye dyrere. Og sååå kjøper du et Fractal R3 Black Pearl miditower, som støyer veldig lite. Det skal uansett ingenting til for å kjøre Civilization 5. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 HD 6850 er faktisk tregere en det 460 kortet. Også bråker det mer. Montseur: Har jeg ikke valgt et ATX hovedkort? Tenkte å helle kjøpe dette kabinettet: COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 310 ATX BLACK/GREY Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 HD 6850 er faktisk tregere en det 460 kortet. Også bråker det mer. Montseur: Har jeg ikke valgt et ATX hovedkort? Tenkte å helle kjøpe dette kabinettet: COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 310 ATX BLACK/GREY Beklager, blandet oppsettet ditt med et annet (hadde en del faner oppe samtidig). Det er et ATX kort, ja. Er et veldig fint kabinett det Elite 310'et, spesielt til den veldige hyggelige prisen. Støy trenger du ikke tenke på, et low-end system som ikke kjører tunge applikasjoner/spill burde være nært lydløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå