Mann1982 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Det fins mange typer IT jobber. Men er det noen som kjenner til de beste IT jobbene? Med best mener jeg da best i forhold til følgende faktorer: lønn marked Utdannelse (ikke krav til så høy utdanning) Endret 22. januar 2011 av Olav88 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det fins mange typer IT jobber. Men er det noen som kjenner til de beste IT jobbene? Med best mener jeg da best i forhold til følgende faktorer: lønn marked Utdannelse (ikke krav til så høy utdanning) Til de kriterier vil jeg si programere du trenger ikke allverdens utdanning for å tjene ganske godt på det men da kreves det masse selvstendig arbeid for å lykkes selv om utdanning er et stort + Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Litt selv motisigende kriterier du har der. Siden markedet/lønn er relativt svakt, hvis du ikke utdannelse. I alle fall hvis du sikter til utdannelse under bachelor-nivå. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg sa ikke kriterier, men faktorer. For noen er det beste å ha jobb som krever lav utdanning, for andre er det stort marked som er viktig, og for noen er det høy lønn som er viktig uansett andre faktorer som marked eller utdanning. Selvfølgelig er det litt utopisk å forvente en jobb med svært høy lønn, stort marked, og som krever veldig lav eller ingen utdannelse. Jeg vil komme fort i arbeid (med ålreit lønn selvfølgelig), men helst et arbeid som jeg kommer til å klare greit (og det er i min tilfelle IT eller web relaterte jobb). Som kriterier kan jeg si et IT eller web-relatert jobb med en månedslønn på noe mellom 14-30.000 kroner. Utdanning: lav som mulig. (jeg har generell studie kompetanse da). Endret 25. januar 2011 av Olav88 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Havner selv i den situasjonen til sommeren når jeg er ferdig med lærlingtiden. Virker som om de fleste vil ha folk med bachelor++ . Har nettopp begynt å ta høyskole fag på fritiden i håp om at det skal hjelpe litt (Linux systemdrift og Virtuelle tjenere) , vurderer også LPIC-2/3 sertifisering :-) Regner uansett med at i alle fall de to - tre første årene vil være "slavearbeid" , men er fornøyd bare jeg får noe å gjøre. Tror små bedrifter er best om man ikke har noe særlig utdanning. Der hvor jeg jobber nå er vi ca 200 ansatte og alle de kule stillingene er besatt av veldig kompetente folk fordi det trengs. Dette er bare spekulasjoner og rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men hvis man får jobb i en liten bedrift har man bedre muligheter til å skaffe seg erfaring og breer spekter av arbeidsoppgaver. Ser at flere av stillings annonsene på finn ikke krever noe mer en kunnskaper og erfaring Endret 1. februar 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Like gjerne å bruke 5 år på en master ja enn å bruke 5 år på å klatre i gradene.. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Like gjerne å bruke 5 år på en master ja enn å bruke 5 år på å klatre i gradene.. Hvis man vil gå 5 år til på skole ja Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hehe sant, men tror en gjerne kommer på et høyere nivå som nyutdannet master som deretter klatrer i gradene enn dårlig utdannet som bruker en del år på å komme på det nivået masterstudenten trolig blir ansatt på. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg har hørt at det er lurt å holde seg unna programmering da det sitter en liten army med kinesere og indere å programmerer 23/7 til 3 kr/t for alle de store it-selskapene. 1 Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg har hørt at det er lurt å holde seg unna programmering da det sitter en liten army med kinesere og indere å programmerer 23/7 til 3 kr/t for alle de store it-selskapene. Jeg kommer ikke på noen eksempler der prosjektet er så stort at den mest sentrale delen av utviklingen settes til lavkostnadsland. De fleste utviklere i Norge jobber i mindre prosjekter, og da er norskkunnskaper og kulturforståelse svært viktig da utvikleren må forstå problemet han skal løse. Skjønner ikke utvikleren problemet som skal løses blir produktet feil. Utviklere sitter ikke ved ett rullebånd og koder kode. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Import mann... Import! Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Skjønner ikke hva du mener. Lenke til kommentar
Cx Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har hørt at det er lurt å holde seg unna programmering da det sitter en liten army med kinesere og indere å programmerer 23/7 til 3 kr/t for alle de store it-selskapene. Da har du hørt feil :> Markedet skriker etter utviklere. Sjekk finn.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå