Gå til innhold

hjelp till linser til sony a33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tamron har dette som ligger rundt samme pris. Hvilken av disse som er best, kommer an på hvem du spør. Av det jeg har sett, så vinner Sigma en test og Tamron neste. Sigma har hatt problemer med a33 og a55. Men på nyere objektiver skal dette være fikset. Jeg kjøpte nettopp et sigma objektiv til min a55 og har ikke merket noe til problemet ennå. Men si hvilket kamera du skal ha til når du bestiller, så tar butikken hensyn til det.

Edit: skriveleif

Endret av DjIcet
Lenke til kommentar

event. noen andre linser til rundt 1500 eg burde sett på?

Vil virkelig råde deg til å kikke etter en gammel Minolta 70-210/f4 "beercan". Denne bør du få til rundt 1500 kr (brukt) og det er en helt annen verden enn disse billigzoomene.

en gammel analog linse fra 1985? eller har eg søkt litt feil.

Lenke til kommentar

en gammel analog linse fra 1985? eller har eg søkt litt feil.

Hehe, ja det stemmer, men det er ikke så ille som det høres ut.

Det er faktisk et veldig skarpt og godt objektiv med god byggekvalitet og som sagt i en helt annen verden enn de billige zoomene. Jeg og mange andre her inne bruker den på Sony A850/A900 og er kjempefornøyde.

Legger en link til objektivet her, så er du sikker:

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?idlens=48

Lenke til kommentar

Det er litt synd at de som er veldig påståelig angående kjøp av Sony kameraer ikke kan hjelpe deg her,får håpe at disse gutta ikke har sett tråden din ennå :)

Når det gjelder objektiver så gjenspeiler kvaliteten prisen, jo billigere desto dårligere,heldigvis finnes det noen hederlige unntak, men når det gjelder Sony så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Dette er grunnen for at beercan er anbefalt tidligere du får mye for lite penger,men jeg ville nok anbefale deg og kjøpe et Sony 55-250 da det fungerer greiest på kameraet ditt.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke dette objektivet så jeg kan ikke si noe om dette. Men jeg tok et kjapt søk på ebay etter beercan og det ser ut som inntoget av Sony a33/a55 har hatt en innvirkning på bruktmarkedet. Tidligere var det en haug av disse til salgs...

Jeg har dessverre ikke prøvd noen andre telezoomer til Sony, men jeg har fra Canon dårlig erfaring med de billigste Tamron og Sigma telezoomene. De er nok kun lagd for å være billige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...