Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av liten diesebil


Wisd0m

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver på å skal hjelpe en kjenning med bilvalg. I og med at jeg er litt "farget" på bil-fronten så tenkte jeg at jeg skulle hente inn litt tips her, så kanskje mitt råd blir litt mer objektivt.

 

Stikkord for bil:

- Diesel

- Ny

- Skal brukes til matpakkekjøring

- Må ha fem stjerner

- Så billig som mulig

- Lite drivstofforbruk

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vw Golf eller Polo med Bluemotion teknologi

støtter den. har du sett på polo cross? da får du jo en ny bil som er relativt litt høy og med 4x4 og er superbillig i drift, tror det var rundt 0.4 på mila og så koster den jo bare 250 000 ny med ALT utstyr de kan levere på en cross. jeg ville gådd for en polo eller cross

Lenke til kommentar

Vw Golf eller Polo med Bluemotion teknologi

støtter den. har du sett på polo cross? da får du jo en ny bil som er relativt litt høy og med 4x4 og er superbillig i drift, tror det var rundt 0.4 på mila og så koster den jo bare 250 000 ny med ALT utstyr de kan levere på en cross. jeg ville gådd for en polo eller cross

 

Whaaaaaat, har polo cross 4x4?

Det tror jeg ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Vw Golf eller Polo med Bluemotion teknologi

støtter den. har du sett på polo cross? da får du jo en ny bil som er relativt litt høy og med 4x4 og er superbillig i drift, tror det var rundt 0.4 på mila og så koster den jo bare 250 000 ny med ALT utstyr de kan levere på en cross. jeg ville gådd for en polo eller cross

Polo Cross har ikke firehjulsdrift.

 

Hva med Renault Clio? En av de mest driftssikre og sikreste bilene i sin klasse. Sikkert ikke helt uten grunn at det er en av Europas mest solgte biler heller.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1305832.ece

http://www.bilrevyen.no/artikkel.aspx?id=858

http://www.compedion.de/renault-clio-bestnoten-im-100000-km-dauertest-bei-%E2%80%9Cauto-motor-und-sport%E2%80%9D/

Lenke til kommentar

Hvis du skal drive med matpakkekjøring så ville jeg ungått diesel:)

 

 

Støtter denne.

 

Ville gått for en Skoda Fabia med 1.2 TSI 105 hk bensinmotor sammen med DSG automatkasse.

Det frigjør også muligheten til å installere gass og dermed halvere drivstoffutgiftene.

Lenke til kommentar

Hvis du skal drive med matpakkekjøring så ville jeg ungått diesel:)

Det skal du få lov til å begrunne.

 

 

Alle nye dieselbiler har partikkefilter, som tettes igjen mye hurtigere med sot om bilen hovedsaklig blir brukt til småkjøring og motoren ikke rekker å bli ordentlig varm, eller får dratt seg noe særlig på turtall.

 

Nå klarte jeg ikke å finne saken, men for en tid tilbake var det skrevet noe om at hjemmehjelpen i Oslo måtte kjøre sine nye Fiater med dieselmotor en lang tur i uken for å unngå tett DPF.

 

Fattern har akkurat kjøpt en A3 med 1.2 TFSI på 105hk, går helt greit og holder for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Hovedsaken til at partikkelfilteret tetter seg er vel at mange kjører rundt på lavt turtall, da blir ikke temperaturen nødvendigvis høy nok til at DPF får gjort jobben sin. Nå er det ikke nevnt noe om småkjøring fra trådstarters side. Ettersom kollisjonssikkerhet, lavt drivstoffobruk, diesel og matpakkekjøring er nevnt vil jeg tro bilen skal brukes til det motsatte.

Lenke til kommentar

Ettersom kollisjonssikkerhet, lavt drivstoffobruk, diesel og matpakkekjøring er nevnt vil jeg tro bilen skal brukes til det motsatte.

Det burde jeg kanskje nevnt ja. Hadde det vært kort distanse så hadde selvfølgelig bensin vært foretrukket (pga. investeringskostnad bla.), men her er det snakk om pendling (3 mil).

 

Det som er interessant her er kostnad pr km. Rent kjøretøy rett og slett, ikke noe fancy. For å si det slik er vi nærmere Opel Combo enn VW Sirocco...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...