Daniboy89 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Har en mercedes 190e som jeg driver å kobler anlegg i, har fått satt i nye hatehøyttalere som fungerer vel og bra, men har problemer med å starte forsterkeren til suben i bagasjerommet. Tenker da at det må jo være noe galt med remoten!? Remoten er loddet på 12 volt switched (rød). En av kablene jeg ikke har brydd meg om blant de originale strømkablene i bilen er en grå en, veit ikke om det har no å si? (fungerte uten og har ikke funnet ut hva den er til) Forsterkeren er en XO RSA-3200 1/2-channel 500watt. Denne lyser rødt konstant (pft står det under lampa). Noen som har peiling? Lenke til kommentar
dontzi Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 På min forsterker så kjørte eg bare en skøyt fra [+] til remoten for remoten på spilleren min funka ikkje (den tok live at 2 andre forsterkera) ^^ skal forsterkeren til sub elr høgtalerane ??? Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Forsterkern skal til sub. Men brukte du 12 volt constant eller switched? Det er her jeg er usikker på om jeg har gjort feil. Endret 22. januar 2011 av Daniboy89 Lenke til kommentar
dontzi Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 eg brukte først 12 constant, men måtte no skru den ut ver kveld for å ikkje miste all strømmen ^^ så fant eg en "sukkerbit" som eg kun trengte å drage ut og sette inn igjen. men så laga eg til en bryter som eg kunne ha i dashborde den her 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er protektlampa som lyser, ergo er det noe galt, og remote SKAL kobles til REMOTE fra spilleren, har ikke spilleren remoteutgang, så har den heller ikke linjeutgang, og du skal da ikke koble noen forsterker til den. Forsterkeren du har er heller ikke stort bedre enn en bra spiller, så den kan du glemme å dra noen sub med. Du har kanskje brokoblet den og paralellkoblet 2 suber på den også?? Da er det i tilfelle ikke rart at protekt lyser, for da laster du møkka ned i 1ohm, og den takkler knapt nok 4ohm. Du skriver også at du har høyttalere i hatthylla, og dette er lite heldig når du skal ha sub baki, for disse vil påvirkes av trykket fra suben (kanskje ikke i ditt tilfelle med det utstyret, men for folk flest) og dermed låte fælt. Det er foran du sitter og kjører så da er det der du vil ha lyden, og for å holde følge med suben, så må du ha forsterker til høyttaleren også (igjen, kanskje ikke i ditt tilfelle) Koble fra plusspolen på batteriet (dette gjorde du sikkert ikke når du koblet inn stereoen) og sikringen til forsterkerpluss, som du selvfølgelig har montert foran ved batteriet. Så kobler du av ledningene til suben, og den jalla remoteledningen. Koble remote riktig til spilleren, og koble til batteriet og sikringen til forsterkerpluss og se hva som lyser da. (uten sub koblet til forsterkeren) 1 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Takker for svar, var en kompis som sa jeg burde gjøre det slik, men skjønner jo nå at det bare er dritt oppsett og i det hele tatt anlegg... Skal ut og se hva jeg kan få gjort nå! : ) Igjen takk for gode svar, fikk litt mer kunnskap på området nå (det trengtes for å si det sånn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå