Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke start på forsterkeren

Anbefalte innlegg

Har en mercedes 190e som jeg driver å kobler anlegg i, har fått satt i nye hatehøyttalere som fungerer vel og bra, men har problemer med å starte forsterkeren til suben i bagasjerommet.

Tenker da at det må jo være noe galt med remoten!?

Remoten er loddet på 12 volt switched (rød). En av kablene jeg ikke har brydd meg om blant de originale strømkablene i bilen er en grå en, veit ikke om det har no å si? (fungerte uten og har ikke funnet ut hva den er til)

Forsterkeren er en XO RSA-3200 1/2-channel 500watt. Denne lyser rødt konstant (pft står det under lampa).

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er protektlampa som lyser, ergo er det noe galt, og remote SKAL kobles til REMOTE fra spilleren, har ikke spilleren remoteutgang, så har den heller ikke linjeutgang, og du skal da ikke koble noen forsterker til den.

Forsterkeren du har er heller ikke stort bedre enn en bra spiller, så den kan du glemme å dra noen sub med. Du har kanskje brokoblet den og paralellkoblet 2 suber på den også?? Da er det i tilfelle ikke rart at protekt lyser, for da laster du møkka ned i 1ohm, og den takkler knapt nok 4ohm.

Du skriver også at du har høyttalere i hatthylla, og dette er lite heldig når du skal ha sub baki, for disse vil påvirkes av trykket fra suben (kanskje ikke i ditt tilfelle med det utstyret, men for folk flest) og dermed låte fælt. Det er foran du sitter og kjører så da er det der du vil ha lyden, og for å holde følge med suben, så må du ha forsterker til høyttaleren også (igjen, kanskje ikke i ditt tilfelle)

Koble fra plusspolen på batteriet (dette gjorde du sikkert ikke når du koblet inn stereoen) og sikringen til forsterkerpluss, som du selvfølgelig har montert foran ved batteriet.

Så kobler du av ledningene til suben, og den jalla remoteledningen. Koble remote riktig til spilleren, og koble til batteriet og sikringen til forsterkerpluss og se hva som lyser da. (uten sub koblet til forsterkeren)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar, var en kompis som sa jeg burde gjøre det slik, men skjønner jo nå at det bare er dritt oppsett og i det hele tatt anlegg...

Skal ut og se hva jeg kan få gjort nå! : )

Igjen takk for gode svar, fikk litt mer kunnskap på området nå (det trengtes for å si det sånn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...