Gå til innhold

Hvordan ser mitt kosthold ut?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kostholdet ser bra ut! Bare pass på at du får i deg lange karbohydrater om morgen, og det ser det ut som du gjør.. Det hjelper på sultfølelsen. Hvor mange kcalorier spiser du ca. om dagen? Pass på at du får i deg nok, og at treningen i hovedsak balanserer vekten, og ikke for lite mat. Hvis du er bekymret for at du ikke får i deg alle nærigsstoffer kan du alltids ta kosttilskudd på vitaminer, tran o.l.

Når det gjelder styrketrening vil jo de aller fleste jenter fjerne underhudsfettet og stramme opp rumpe og lår. Jeg anbefaler øvelser som markløft, knebøy/benpress, 10-15 reps på 3-4 sett. Overkroppen kan du trene ved nedtrekk / sittende roing(rygg og biceps) og hantellpress i skråbenk (triceps/bryst/skulder). Samme her, med 10-15 reps med medium motstand.

Lenke til kommentar

Du må selv finne en balansegang mellom kalorinntaket og treningen for å finne ut om du legger på deg eller ikke. Men en ting som er sikkert er at når du trener styrke vil kroppen automatisk forbrenne fler kalorier hver eneste dag, til og med de dagene du ikke trener styrke. Og hvis du vil opp i muskelmasse er det lurt å legge seg på et kalorioverskudd, på 200-400 over det du forbrenner. (kommer an på hvor fort du vil øke i muskelmasse).

Du sier også at du vil styrke musklene, men ikke øke i fettprosent. Det er vanskelig å få en grei fremgang på den måten. Det funket i begynnelsen når du startet med styrketrening, men etter hvert vil det stabilisere seg og du må ha overskudd for å bygge muskler(noe som medfører fett). Men hvis du bare så vidt ligger på overskudd (100 kal over) samtidig som du trener styrke kan du selfølgelig komme langt uten å legge deg på deg noe veldig synlig fett.

Ta en test for å finne ut hvor mange kalorier du forbrenner hver dag, f. eks her: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer , på regn ut kaloribehov. Det ser ut som du vil ta treningen seriøst, og da anbefaler jeg deg å sjekke ut www.treningsforum.no, mange med samme målsetninger som deg der, i tillegg til at det er et mer aktivt forum når det gjelder trening :)

Endret av Phase
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...