Gjest Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hei. Jeg holder på å sette opp en server på Minecraft som krever at port 25565 er åpen. Det er den ikke. Jeg tenkte jeg skulle logge inn på modemet vårt og forsøke å forandre på det, da "alternative metoder" ikke funket. Jeg hørte naboen min hadde restartet modemet sitt gjennom PC-en for ikke altfor lenge siden. Da måtte han betale nettleverandøren for å få nettet sitt tilbake, eller noe lignende. Husker ikke helt detaljene. Jeg lurer da på om det er sannsynlig at jeg må betale for å forward porten jeg trenger for å sette opp serveren? Og hvordan gjør jeg dette, på en Tilgin HG1521? De fleste guidesa jeg fant så var det sånn port start, port end, men når jeg er innpå innstillingene så er det bare 2 plasser jeg kan velge noe, og det er "Name" samt "Connection". På sistnevnte kan jeg bare velge mellom blank eller nettleverandøren. Hva gjør jeg? Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 betale for restart av modemet? den hørtes drøy ut for min del ass. om dette er realiteten hadde jeg skifta ISP. når det kommer til portforwardinga så er du sikkert på feil plass i instillingene, hvor du skal hen i den routern der aner jeg ikke da jeg ikke en gang har hørt om merket Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Grunnen til at det måtte betales, er vel at dere har Tafjord Mimer, som har lagret "hemmelig" passord i routermodem. Resetter man routermodemet, så må Mimer legge inn passordet på nytt. Tror det koster 500kr... lame Foreslår du skaffer deg en router og følger guiden: Spørsmål Ønsker å benytte egen brannvegg isteden for NAT i Tilgin Fibermodem HG1521. Svar Du kobler da en ethernetkabel fra internettporten på fibermodemet til WAN interfacet på din egen brannvegg. Det er prekonfigurert i fibermodemet at hvis du ønsker å koble til egen brannvegg/router, kan WAN interface på din egen ruter settes til IP adresse 192.168.1.30 med nettmaske 255.255.255.0 og GW 192.168.1.1 Alle porter er da åpnet inn til ip 192.168.1.30 Begrensning er at portene 10000 til 10007 IKKE blir forwardet. I tillegg er TCP port 10127 reservert for internt bruk og blir ikke forwardet! Trådløs på fibermodemet kan ikke benyttes ved bruk av DMZ funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå