Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lakkskade i parkett etter tape

Anbefalte innlegg

Hei

I helga teipet jeg en strømledning med elektrikertape fast i parketten, sånn at ingen skulle snuble i den. Det var midlertidig, så tapen var bare på parketten noen timer. Som den idioten jeg er så dro jeg den fort av. og så merker.

Jeg ba til gud, og håpet på at det var klister fra tapen... men det var det ikke. Jeg hadde da tatt med meg lakk.

Har dere noen tips, til noe som forsegler "såret". Tipper på når mamma vasker gulvet, at det kommer til å se ille ut. Det er selvfølgelig midt i stua, pappa kommer til å klikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lite du kan gjøre for å unngå merker, vil uansett se at "noe" har skjedd der.

Det som imidertid er litt pussig er at elektrikertape klarer å dra av lakken. Normalt sett skal det slettes ikke være mulig på lakkert parkettgulv. Enten er lakken dårlig eller så er parketten behandlet feil. Kanskje gulvet ble lakket etter å tidligere ha vært oljet? Løsningen er å slipe ned hele gulvet og lakke det på ny.

Lenke til kommentar

Jeg ble også helt sjokkert da jeg så det, hadde aldri trodd at elektrikertape kunne det... Parketten er 15år, men var ifølge pappa svin dyr... Jeg får vell se sjokkert ut når de ser det, og si at jeg trodde det var klister fra teipen :) Gjort er gjort...

Lenke til kommentar

Eller straks si hva du har gjort og tilby deg å

1 slipe lett med fint sandpapir

2 lakke med gulvlakk i skaden og litt utenfor

3 GOTO 1

og gjenta til reparasjonen ser bedre ut enn skaden. Kanskje synes foreldrene dine skaden er til å leve med, eller de tar sjansen på at du klarer å fikse det på en måte som er bedre enn skaden, eller de foretrekker å slipe å lakke hele gulvet hvis de er nøye på det. Men du har uansett vist vilje til å fikse skaden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...