zoloo Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg hvet ikke i hvilken underkategori dette spørsmålet hvar saklig så jeg bare slenger det ut her Jeg holder på med en aktivitet som heter parkour, og det inebærer at det trengst ganske bra spenst. Så jeg lurte på, om noen av dere hvet om en øvelse som kan hjelpe meg med å få bedre spenst Lenke til kommentar
JUL Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Knebøy gir bedre spenst. Du kan begynne med f.eks. stronglifts som har stort fokus på knebøy, gjør hele programmet så får du også med armstyrke som er nyttig i parkour. Lenke til kommentar
zoloo Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 kall meg dum...men stronglifts er når du har en vekt på nakken og så ta knebøy eller?... Lenke til kommentar
JUL Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Stronglift Stronglift er er program med forskjellige øvelser, blant annet knebøy. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 *dype hopp (helt ned) *Hopp over hekker, noe som tvinger deg til og hoppe høyt. * eller feks stå på en kasse, hopp ned og over ett hinder (busk?) i samme bevegelse. du kan jo kanskje ta en titt på denne http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/spenst/fagartikler/page435.html#anc_4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå