Gå til innhold

Tilbakemelding på filmmusikk!

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker tilbakemelding på filmmusikk jeg har laget i det siste. Bruker FL Studio 7.

Sjanger: Filmmusikk

Aktivt siden: Mai 2010

Beksrivelse:

Har ganske enkelt forelsket meg i denne sjangeren, og per dags dato hører jeg ikke på noe annet, og produserer heller ikke noe annet. Målet mitt er å formidle følelser og inspirere med vakre melodier.

Lytt på noen av sangene her:

Om du likte det, ta gjerne en titt på resten av urørt profilen min. Laster opp gjevnlig ca 1-2 sanger i uken, så stay tuned!

- Dan Cleverhill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det!

Det eneste jeg har, er sequenseren min (FL) og vst/pakker (stormdrum, EWQL, o.l). Har tenkt på å kjøpe mer utstyr senere, men vet ikke riktig hva jeg har bruk for.

Endret av onTop
Lenke til kommentar

(Holy Adventure)

ELSKET trommene, og de lyse strykerne som slenger seg inn etterhvert - men det underliggende temaet synes jeg kanskje minnet litt mye om Hans Zimmer :) Ingen ting galt i å la seg inspirere selvsagt, men for meg var det en litt i overkant for klar linje som kunne trekkes dit.

(Kanskje jeg tar feil :p If so - never mind me! )

Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemeldinger!

Jeg skal jobbe litt mer med å sette mitt eget preg på musikken og tørre å satse litt og være litt kreativ. Har latt meg inspirere veldig av moderne hollywood-filmmusikk.

Igjen, takk for tilbakemeldinger! Følg gjerne med på urørt-profilen min etter nye opplastinger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er meget tydelig en som har blitt inspirert av Hans Zimmer, dog jeg merker en lite hint av Shore og Powell en plass deriblant. Powell er vel uungåelig ettersom han er en av Zimmer's elever :)

Men, dette er en meget god start, men vær forsiktig å ikke la deg mer enn inspirere av andres verk. Legg litt særpreg på låtene. I f.eks Climbing ville en nedtoning av trommene og bassen til fordel for litt mer styrke på fiolin og kor stemmene gjort prikken over I'en. De fiolinene var meget bra men kom vel mye bort i trommene. Minner meg litt om Starkis komposisjoner i Schindler's List.

Myket bra, men som sagt, legg litt mer særpreg i musikken din. Vær ikke redd for å trø utenfor et par steg. Finn din stemme og syng med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...