Gå til innhold

BK: Kvitfjell 20.01.11


  

19 stemmer

  1. 1. Hvilket utsnitt liker dere best?

  2. 2. Favoritt bilde?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aller først så er det lettere å få litt respons hvis du har ferre bilder.

 

 

Jeg tok bare å så de to første.

 

Jeg vet ikke helt, men er noe med fargene som ikke passer mine øyne...

Hva det er vet jeg ikke, men er vell gjort noe med fargene, og får ikke det til å være naturlig lengre.

 

Men komposisjonen har jo en spennende preg, men føler det har en del å gå på der enda.

 

2 er den beste av de to.

Lenke til kommentar

Jeg synes at bilde nr 2 var veldig fint bilde, men det er et action bilde og du får ikke med bevegelsen til uttøveren, kunne vært mer virkningsfullt hvis du hadde fått den i bevegelse, ellers et veldig bra bilde.

 

Bilde 3 var kunne du undereksponert litt, du ser at sol og snø blir utbrent. Personlig så ville jeg justert fargene noe.

 

Bilde 5 var actionpreget og jeg synes fargene var sterke og fine, men ikke naturlige, men jeg synes at det passet inn. Fin kameravinkel, spennende bilde.

 

Bilde 7 var også fint, synd at himmelen er overeksponert i et relativt stort område. Du har fått med bevegelse i dette. Her ville jeg retusjert bort "strømlinje/heis" til høyre i bildet.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Aller først så er det lettere å få litt respons hvis du har ferre bilder.

 

 

Jeg tok bare å så de to første.

 

Jeg vet ikke helt, men er noe med fargene som ikke passer mine øyne...

Hva det er vet jeg ikke, men er vell gjort noe med fargene, og får ikke det til å være naturlig lengre.

 

Men komposisjonen har jo en spennende preg, men føler det har en del å gå på der enda.

 

2 er den beste av de to.

 

Skjønner hva du mener med færre bilder, tenkte få litt mer i dybden på det første bilde og overall hva dere synes om serien iforhold farger og sånt. Noe du egentlig nevner at du vil ha det litt mer naturlig. Må innrømme at det heller ikke var hensikten. Mulig det er noe som stort sett ikke blir satt pris på og noe jeg bør endre på. Har gjort himmelen veldig blå og gjort skyene veldig dramatisk ved hjelp av kontraster og ghost effekt, noe du ser jeg har glemt å fjærne på trær til høyre. Den på løperen er mest objektivet sammen med veldig mye kontraster.

Komposisjonen har jeg brutt endel regler. En regel jeg holdt var i forhold til midten, noe av det som gjorde at jeg tilslutt valgt å ikke kutte det bort sola. Synes selv komposisjonen er litt unik og første gang jeg så bilde var jeg helt enig med at det var noe som ikke helt funka. Tror det er det at sola kommer litt for langt ut til venstre.

 

Jeg synes at bilde nr 2 var veldig fint bilde, men det er et action bilde og du får ikke med bevegelsen til uttøveren, kunne vært mer virkningsfullt hvis du hadde fått den i bevegelse, ellers et veldig bra bilde.

 

Når du nevner det ser jeg hva du mener. Dette er noe jeg synes er vanskelig iforhold til ski foto. Var veldig usikker på hvordan jeg kunne gjort det bedre iforhold til linjer før det slo meg akkurat nå at alle linjene gikk fra høyre til venstre.

 

 

post-101185-0-82835300-1295827309_thumb.jpg

 

 

Am I right?

 

 

Bilde 3 var kunne du undereksponert litt, du ser at sol og snø blir utbrent. Personlig så ville jeg justert fargene noe.

 

Hmm. Ser på orginalen nå. Bilde har egentlig mer i snøen der. Og det er i RAW så det kan fikses. Tok en liten spansk en på dette bilde. Er egentlig en person der, som jeg ikke likte allikevel da jeg så det på pcen (eneste som er retusjert bort på alle bildene). Kunne tatt bilde 1 sec før så hadde blitt sånn her. Sammen med at jeg økte kontrastene endel ble det kanskje litt vel hvitt. Til gjengjeld kommer skiltet veldig godt frem?

 

Bilde 5 var actionpreget og jeg synes fargene var sterke og fine, men ikke naturlige, men jeg synes at det passet inn. Fin kameravinkel, spennende bilde.

 

Dette bilde var faktisk ganske skummelt å ta. Hadde ikke mye tid på å ta bilde før jeg ville blitt truffet :)

 

Bilde 7 var også fint, synd at himmelen er overeksponert i et relativt stort område. Du har fått med bevegelse i dette. Her ville jeg retusjert bort "strømlinje/heis" til høyre i bildet.

 

Himmelen er faktisk litt undereksponert, jeg som har lagt til litt mye kontraster da. De strømlinjene har lot jeg faktisk ikke merke til. Treet på venstre side er der med vilje, for å få litt balanse. Mulig jeg bare før fjerne begge deler? Skal ta en titt til på det iforhold til redigering tror jeg.

Endret av Spenul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...