Gå til innhold

sluttet pga cataclysm-tråden


Anbefalte innlegg

Det tar lang tid å transfere, du må tømme mailbox og auction house, passe på at du ikke tar med deg for mye gull og vente på at transfer blir ferdig som kan ta timer eller dager.

I tillegg kan du ikke transfere når du vil eller hvor du vil, du må gjerne vente i mange uker før du kan transfere og da kan serveren du ville til være stengt for transfers.

 

Det er en forskjell på vanskelig, og å gjer det vanskelig.

 

Eg har null problem med å holde mailen min clean, og å ta vekk ting fra ah. Gull som du kan fordele over 5 chars bør heller ikkje vere et problem. Pengane det koster kan eg heller vere enig i er for mykje å betale. Men det er prisen som stopper dei fleste. Ikkje at det er tungvint.

Du kan og transfere når du vil, og kor du vil (med svært få restriksjoner. Ekstremt få restriksjoner faktisk), og transfer tar 10-30 min.

 

Og joda, eg har vore igjennom både serverchange og factionchange. Vekesvis venting på det her er rein løgn. Trudde du heile tida holdt deg til dine kilder som du relaterte til fakta. Skriver du kildene dine sjøl?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være noe galt med deg når du må skifte server konstant.

Visst ikke du og de 10 talls WoW "vennene" klarer å finne en server sammen, er det vel fordi de ikke har lyst å spille med deg?

 

Dette er ikke et problem, det er du som lager problemet.

 

EDIT:

Prøvd å forandre to ganger etter hverandre? Jeg tror det er en gang per 90 dager du kan migrere men du må gjerne rette på meg hvis jeg husker feil eller om de har endret restriksjonene.

 

Jo takk, retter gjerne på deg. Det er 3 dager mellom hver gang du kan migrere.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Maverick, Du er inne på noe. Når jeg må velge en server så går prioriteringen først til serveren kjæresten er på, deretter serveren mine nærmeste venner er på, deretter barndomsvenner og til slutt bekjente og nye venner jeg ikke kjenner like godt.

 

Poenget et at du må velge hvem du vil spille med for du kan ikke spille med alle. Alle vil helst spille med de som de kjenner best. Det er dette som gjør at jeg mener spillet egner seg best for å unnslippe venner. For hver venn du spiller med er det 10 du ikke kan spille med. For hver venn du får er det mange flere du ikke får.

Lenke til kommentar

Som nevnt flere ganger tidligere, dette er veldig individuellt.

 

Selv kjenner jeg meg ikke igjen i problemstillingen, kanskje fordi jeg har venner og familie som ikke spiller WoW.

De vennene jeg har som spiller, er på samme server som meg. Dette er en av hovedgrunnen til at vi i det hele tatt gidder å spille.

 

Visst du og alle vennene dine virkelig vil spille sammen, velger dere en server, lager EN char transfer hver, og hele historien får en lykkelig slutt.

Ikke lag en problemstilling utav noe som i utgangspunktet ikke er det.

Lenke til kommentar

Vi vil spille sammen men vi spiller noe annet enn wow.. Styrken til det spillet er alt annet enn samarbeid med venner, det er rett og slett uegnet til det..

Vær ærlig, hvor mye tid spiller du og vennene på serveren din faktisk sammen og ikke med fremmede i guild eller lfd?

Hvis jeg noen gang skulle få lyst til å isolere meg i en virtuell verden da skal jeg finne frem wow igjen.

Lenke til kommentar

Vi vil spille sammen men vi spiller noe annet enn wow.. Styrken til det spillet er alt annet enn samarbeid med venner, det er rett og slett uegnet til det..

Du tar fryktelig feil.

 

Vær ærlig, hvor mye tid spiller du og vennene på serveren din faktisk sammen og ikke med fremmede i guild eller lfd?

90% av tiden jeg er online, hovesakelig raids og HCs. Vi er også i samme guild, noe som er veldig vanlig.

 

Din situasjon er ikke representativt for flertallet. Synes faktisk synd på deg visst dere ikke klarer å spille sammen. Igjen, dette er ikke spillets feil, det er deres egen feil.

 

Mener du selv har sagt at du ikke er interessert i raiding osv. Du synes der er morsommere å gjøre achievements, exploits osv?

Da er det helt naturlig at WoW ikke blir en sosial opplevelse for deg.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Christeven, Et spill som Minecraft er ideelt, på kveldstid var vi rundt ti stykker som spilte sammen. Hvem som helst kunne prøve seg og bli med, det krevde verken god pc eller at en var god på spill.

Men det viktigste kriterie er at spillet ikke separerer og skiller spillere fra hverandre.

 

Maverick, Hvor mange er dere? Er det ingen som gjør på noe helt annet som pvp, wpvp, ah investering, achievement grind? Alle er like hardcore? Finner det isåfall usannsynlig at dere er mer enn 5 stykker siden alle har samme interesse og progresjon.

Lenke til kommentar

Pvp og wpvp er jo noe man gjør sammen med andre, selv om man raider også. Ah investering er jo noe du gjør solo uansett.

 

Noen gjør ikke annet enn å hoarde gull på AH, og da spiller du kun solo gjerne med addons som automatiserer nesten alt de gjør.

 

De som fokuserer på PvP spiller ikke med hvem som helst, de kan tross alt ikke bare forlate arena-teamet sitt..

 

Battlegrounds kan man spille sammen men jeg kunne ikke signe opp til random battleground med venner fordi kun små nok grupper kan melde seg på til random battleground.

 

Wpvp kan man jo gjøre sammen men for mange så er det noe de kun gjør på når de "ikke har noe bedre" å gjøre på.. Vi er få som fokuserer hovedsaklig på world pvp og det er ikke lett å finne noen å spille med.

 

 

Egentlig så er fokuset på raiding årsak til mye av det negative jeg ser i wow, alle spillere levler en helt og plutselig på max level er det et helt nytt spill de skal spille - de sluses inn i dungeons og raids på en måte som har ingenting til felles med questingen/levlingen de har spilt helt frem til da.

Verre er det at det er veldig vanskelig for venner til å spille sammen i raiding, det er så mye som må klaffe..

Samme server, samme faction, guild har behov for klassene & specsene de spiller, guilden må raide til tidspunkter som passer for alle og alle må spille like mye og være like gode for at de skal komme seg like langt..

 

Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor de som spiller wow stort sett går lei av å spille med venner og enten slutter å spille eller finner fremmede å spille med.. Flere har sagt at det er fordi vennene ikke er gode nok..

Lenke til kommentar

Christeven, Et spill som Minecraft er ideelt, på kveldstid var vi rundt ti stykker som spilte sammen. Hvem som helst kunne prøve seg og bli med, det krevde verken god pc eller at en var god på spill.

Men det viktigste kriterie er at spillet ikke separerer og skiller spillere fra hverandre.

 

Maverick, Hvor mange er dere? Er det ingen som gjør på noe helt annet som pvp, wpvp, ah investering, achievement grind? Alle er like hardcore? Finner det isåfall usannsynlig at dere er mer enn 5 stykker siden alle har samme interesse og progresjon.

Som nevnt så er det langt ifra alle min venner som spiller WoW.

Er vel en 4-5 RL venner som spiller sammen. Resten er guildies.

Hardcore? Hehe ikke akkurat. Vi raider 2-3 dager i uka, utover det spiller jeg ikke så mye.

PvP har aldri interessert meg. Heller ikke achievements. Har alltid syntes det morsomme er end-game raiding, det å oppleve de siste bossene osv.

Lenke til kommentar

4-5 venner ja, da har jeg ingen problemer med å tro dere spiller sammen.

 

Jeg begynte sammen med 4-5 venner også for 6 år siden, de spiller fremdeles på samme server. Det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke kan spille med de titalls andre jeg har møtt siden den gang.

 

 

 

Se hva jeg trollet :):)

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1751686751

Håper nagina ser tråden der hihi

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

4-5 venner ja, da har jeg ingen problemer med å tro dere spiller sammen.

 

Jeg begynte sammen med 4-5 venner også for 6 år siden, de spiller fremdeles på samme server. Det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke kan spille med de titalls andre jeg har møtt siden den gang.

 

 

 

Se hva jeg trollet :):)

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1751686751

Håper nagina ser tråden der hihi

 

Tjah, ser man det. Var ikke mange som deler ditt syn der heller gitt...

Lenke til kommentar

Ok, move on, du har det dårlig in-game, du har lite venner, du klarer ikke å beholde dine venner, og alle dine venner har samme feeling som du, COOL STORY.

 

Hvordan er det med lord of the rings? age of conan, og andre mmo? kan du kommunisere med dine venner via real-ID? har de andre spill slik system? tviler.

 

 

Real ID var ikke en dum idé men folk flest har msn eller skype og trenger ikke en underlegen chat-klient fra Blizzard. Kan du sende filer og bilder med RealID? Kan du ha video-samtaler med Real ID?

 

Det er enkelte som er fornøyd med det sosiale aspektet i WoW, og det er enkelte som liker å trekke seg vekk fra venner fremfor å faktisk spille med dem. Så det er naturlig at ikke alle syntes det er problematisk at det er for eksempel tilnærmet umulig å få spilt med andre gamere du møter eller blir kjent med. For mange er det jo en befrielse å slippe å være sosial.

 

Men det er og flere som syntes det er kjedelig å spille alene og som helst vil spille i lag med venner og samarbeide og for oss så er WoW virkelig uegnet. Det eneste som fungerer noelunde OK å spille sammen er level-grind men også der har folk en tendens til å levle ifra hverandre og personen du skal spille med må helst ikke ha spilt wow før (altså at du rekrutterer han eller henne). Har de spilt før har de gjerne lyst å levle opp på sin egen server og ikke på noen annen.

 

Jeg vet ikke om noe annet spill enn WoW som spilles så mye i ensomheten og så lite faktisk sammen og ilag..

 

 

Eller kanskje feilen jeg gjør er å lete etter venner utenfor spillet? De som kun søker venner og kontakter på sin egen server vil jo tross alt aldri møte noen fra ingen eller andre servere og dermed møter de aldri på denne problemstillingen..

 

 

Forestill deg modellen til EvE-Online, du kan spille sammen med hver eneste EvE-Online-spiller i hele verden. Alle er på samme server og du kan møte hvem som helst ingame. Dette er den rake motsetningen til WoW hvor du bare kan glemme å spille sammen med de du møter. Statistisk sett må du møte hundrevis før du møter en person på samme faction og server, og selv da er det ikke sikkert dere har noen felles mål å samarbeide på.

 

Edit: Skjønner du blir litt irritert forresten, det tror jeg at jeg og hadde blitt hvis jeg skulle prøve å overbevise meg selv om at WoW var sosialt. Ikke så enkelt men kudos til deg som ser ut til å få det til.

 

Syntes du skal fortsette å bare spille mest mulig.. Så får barna dine noe å være stolte over :)

Håper ikke mine barnebarn finner ut hvor lav averag item level jeg hadde eller at jeg sto i ilden, hadde vært flaut hehe.

 

Redigert av moderator - Slettet en del av sitatet

 

Vel ja wow`s 12.000.000 spillere mot eve onlines 300.000 +- spillere, sier seg selv at det er ikke bare bare å få alle wow spillerne inn på en server.

Endret av M3X
Lenke til kommentar

M3X, Jeg har ikke sagt at det er mulig eller burde gjøres men forklart konsekvensen av at det er slik som det er.

 

Maverick, Er få her også som deler mitt syn, veldig forutsigbart ettersom det er forumbrukere som leser.

 

Så du er inneforstått med at ingen deler ditt syn på "problemstillingen"?

Forutsigbart hvaforno? Skjønte jeg ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...