Gå til innhold

sluttet pga cataclysm-tråden

Anbefalte innlegg

12 millioner spillere på en server, lykke til! :) Er av praktiske årsaker servene er delt, også personlige prefferanser for pvp, rp og språk. Er praktisk umulig å samle alle på en og samme server. Dere kan jo koordinere litt dere imellom også, om dere absolutt vil spille sammen kan dere emigrere.

Det er umulig å samle alle i WoW på samme server slik som med EvE-Online, og det betyr at spillet er doomed til "forever alone" - det er ikke mulig å fikse det problemet med spillet.

Migrering er ingen løsning av samme årsak som reroll ikke er noen løsning, begge deler er for tungvint.

Problemet er ikke at det er umulig å spille sammen men at det er for vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12 millioner spillere på en server, lykke til! :) Er av praktiske årsaker servene er delt, også personlige prefferanser for pvp, rp og språk. Er praktisk umulig å samle alle på en og samme server. Dere kan jo koordinere litt dere imellom også, om dere absolutt vil spille sammen kan dere emigrere.

Det er umulig å samle alle i WoW på samme server slik som med EvE-Online, og det betyr at JEG er doomed til "forever alone" - det er ikke mulig å fikse det problemet med MEG.

Migrering er ingen løsning av samme årsak som reroll ikke er noen løsning, begge deler er for tungvint.

Problemet er ikke at det er umulig å spille sammen men at det er for vanskelig FOR MEG.

Rette litt her og der... men greit nok at du sliter med det, dårlig kontakt med venner etc, men de fleste ser ut som å ha det greit. Kan ikke huske noen syte på akkurat dette, du må være den første i dette forumet.

Migrate er tungvindt? skjer med at du og dine kompsiser er delt opp? dårlig kontakt?

Om du selv sliter så burde du ikke klage, muligheten er der å spille med venner men når du selv er svak og ikke bruker disse mulighetene så bør du ikke klage engang.

Ser ikke noe annet enn at problemet av alt dette er du, beklager.

PS!

Forventer 2 sider med repeats og subjektive meninger rundt dette, helst ikveld.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så hårsåre ? la mannen ha sin egen mening.. og hvorfor skrive her hvis man ikke er intressert i emnet ?

>Jeg lager denne tråden for oss som ikke likte cataclysm expansion.<

Er enig i hva som blir sagt, og har sluttet selv pågrunn av det. Får håpe det kommer noe nytt snadder iløpet av kort tid :) Star wars mmo kan jo kanskje være noe..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så hårsåre ? la mannen ha sin egen mening.. og hvorfor skrive her hvis man ikke er intressert i emnet ?

>Jeg lager denne tråden for oss som ikke likte cataclysm expansion.<

Er enig i hva som blir sagt, og har sluttet selv pågrunn av det. Får håpe det kommer noe nytt snadder iløpet av kort tid :) Star wars mmo kan jo kanskje være noe..

En slutter, men alikevel lager en tråd om det og fortsetter å poste? Såklart det er verdt denne typen svar.

Lenke til kommentar

Rette litt her og der... men greit nok at du sliter med det, dårlig kontakt med venner etc, men de fleste ser ut som å ha det greit. Kan ikke huske noen syte på akkurat dette, du må være den første i dette forumet.

Migrate er tungvindt? skjer med at du og dine kompsiser er delt opp? dårlig kontakt?

Om du selv sliter så burde du ikke klage, muligheten er der å spille med venner men når du selv er svak og ikke bruker disse mulighetene så bør du ikke klage engang.

Grunnen til at vi er delt opp har med at vi ble kjent etter at vi begynte å spille WoW.

Migrate er tungvint, og reroll er tungvint. Hadde det vært lettere å bytte server (f.eks. at du kunne velge først character og så hvilken server du ville logge inn på) ville det vært en løsning, men slik det er nå tar det ikke bare lang tid men det koster penger å migrere også.

At du ikke har vært borti problemstillingen indikerer at du kanskje ikke møter så mange andre mennesker? Eller at alle du møter blir du kjent med via serveren/guilden du spiller med?

Ikke vet jeg, men jeg møter mange og alle som spiller wow klager over det samme. Vennegjengen deres er delt opp.

Vennene jeg begynte å spille med for 6 år siden er fremdeles på samme server men jeg har rukket å bli kjent med mange flere over årene og disse er jo på andre servere. Jeg kan ikke spille på titalls servere samtidig, og det er for mye stress å samle alle du møter på en server (for tungvint) og dette er grunnen til at ingen gjør eller har gjort akkurat dette.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi er delt opp har med at vi ble kjent etter at vi begynte å spille WoW.

Migrate er tungvint, og reroll er tungvint. Hadde det vært lettere å bytte server (f.eks. at du kunne velge først character og så hvilken server du ville logge inn på) ville det vært en løsning, men slik det er nå tar det ikke bare lang tid men det koster penger å migrere også.

At du ikke har vært borti problemstillingen indikerer at du kanskje ikke møter så mange andre mennesker? Eller at alle du møter blir du kjent med via serveren/guilden du spiller med?

Ikke vet jeg, men jeg møter mange og alle som spiller wow klager over det samme. Vennegjengen deres er delt opp.

Vennene jeg begynte å spille med for 6 år siden er fremdeles på samme server men jeg har rukket å bli kjent med mange flere over årene og disse er jo på andre servere. Jeg kan ikke spille på titalls servere samtidig, og det er for mye stress å samle alle du møter på en server (for tungvint) og dette er grunnen til at ingen gjør eller har gjort akkurat dette.

Tror du er ganske unik her. Du har mao funnet deg venner gjennom LFD, da dette er eneste måten å bli "kjent" med folk på andre servere som du ikke kjente fra før.

Tror de fleste som blir kjent med spillere i spillet, som de ikke kjenner IRL, er gjennom guilds eller at de møter spilleren ingame. Altså på samme server.

Måten du tydligvis blir kjent med spillere på er uvanlig, og gjelder nåkk ikke mange andre.

Lenke til kommentar

Tror du er ganske unik her. Du har mao funnet deg venner gjennom LFD, da dette er eneste måten å bli "kjent" med folk på andre servere som du ikke kjente fra før.

Tror de fleste som blir kjent med spillere i spillet, som de ikke kjenner IRL, er gjennom guilds eller at de møter spilleren ingame. Altså på samme server.

Måten du tydligvis blir kjent med spillere på er uvanlig, og gjelder nåkk ikke mange andre.

Nei, jeg bruker ikke LFD eller battlegrounds..

Jeg møter mange når jeg er utendørs og noen av disse spiller wow men ingen spiller på samme server.

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker ikke LFD eller battlegrounds..

Jeg møter mange når jeg er utendørs og noen av disse spiller wow men ingen spiller på samme server.

OK.

Ja nei da er det jo et kjempeproblem..

Lenke til kommentar

OK.

Ja nei da er det jo et kjempeproblem..

For noen..

Men spillet er perfekt for dem som vil unngå å spille med folk som de møter..

"Åja, hvilken server er du på?"

"Kul Tiras"

"Uff.. Så synd... Jeg er på Dragonblight"

Møt 100 stykker og spill med ikke en eneste en av dem, med mindre du rekrutterer dem til WoW og de begynner på din server.. For noen er jo det attraktivt.

Faktisk vil de fleste mest sannsynlig aldri møte noen tilfeldig irl som befinner seg på samme server.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Migrate og faction change er no iallefall ikkje tungvint. Det er jo rein løgn. Dyrt ja, kanskje for noken som skal spele med 5 forskjellige kontoer samtidig. Men tungvint? Virkelig?

Edit: - 1stk kanskje.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Fordi han legger ord i munnen på andre forumbrukere. Fordi han nekter å innse at andre brukere har andre meninger. Fordi han nekter å la en diskusjon være en diskusjon. Det finnes ingen andre sannheter enn det han selv mener er sant.

Han har rett hver eneste gang, han er Gud den allmektige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel den 'nte tråden hvor noen "klager" over at det er såååååååå vanskelig å spille wow sammen med "vennene" sine.

Jeg får vel bare si som jeg har sagt før, det kan da ikke være verdens største problem å enten rulle en ny karakter på samme server, eller migrere en eksisterende til en server hvor alle enes om å være.

:roll:

Lenke til kommentar

Det tar lang tid å transfere, du må tømme mailbox og auction house, passe på at du ikke tar med deg for mye gull og vente på at transfer blir ferdig som kan ta timer eller dager.

I tillegg kan du ikke transfere når du vil eller hvor du vil, du må gjerne vente i mange uker før du kan transfere og da kan serveren du ville til være stengt for transfers.

Sammenlign dette med et spill hvor du bare skriver inn en forskjellig ip så ser du hva jeg mener med tungvint.

Selv har jeg brukt femsifret beløp på transfers, hvis du transferer ofte bygger kostnadene seg opp. Jeg hadde for eksempel ikke hatt råd til å transfere daglig eller flere ganger for dagen.

I går kveld hadde jeg 6 venner logget inn på real id, alle spilte wow på forskjellige servere og ingen spiller sammen. Når vi spilte minecraft og cod spilte vi sammen, men nå er det tilbake til wow..

Vi stenger wow-portene på LAN slik at ingen kan spille det. Det er altfor uegnet når man ønsker å være sosial (på LAN feks), men perfekt når man vil være asosial.

Lenke til kommentar

Prøv å samle noen titalls venner og bekjente på samme server, får du det til er du enestående.

"Hei grabbar, hva med et reroll-eksperiment der vi spiller sammen hver lørdag?"

Det gikk nokså greit for min del i vanilla/tBC. Fin avslappning der en kan spille casually en gang i uken. Hvis de ikke har lyst så er det kansje fordi de er bekjente, og ikke venner?

Lenke til kommentar

Det er ikke relevant - det er en grunn til at folk ikke migrerer oftere enn de gjør. Hadde det vært lettere ville flere migrert.

Av andre ulemper med migrering kan jeg nevne at enkelte grinds resettes, mister reputation og lignende.

Sondring, Det er mer slik at vi er sammen på fritiden og spiller når vi er sliten og vil være i fred. Det er ikke alle som spiller spill en gang og akkurat hva venner spiller er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Det er nokså relevant, da det ikke inkluderer migration, grinding eller annet herk.

Å spille sammen en gang i uken gjør man for det sosiale; de resterende 6 dagene kan en bruke på å skrape bunnen av mmo tønnen og grinde factions an mass.

Så hvorfor i huleste har du lagt til venner i wow når du ikke ønsker å spille med dem likevel?

Endret av Sondring
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke spillet, men jeg kan faktisk ikke fatte og begripe at ikke den problemstillingen er reell for samtlige her?

Vi kan begynne med å snakke om venner. VENNER er ikke dem du møter in-game! VENNER, er dem du møter face-to-face. Hvis du begynner på en ny skole, eller i ny jobb, eller går på en fest, er det naturlig at du får nye VENNER. Dersom ikke disse spiller på samme server som deg i utgangspunktet, høres dette fryktelig tungvindt ut.

Jeg synes faktisk det er forstyrrende at dere sier at vennene deres møter dere igjennom spillet, og at dere ikke ser at andre venner, som trådstarter her aktivt prøver å fortelle, kan være problematisk.

Jeg vet han jeg bor med som spiller WoW har en vennegjeng på fem spillere. De begynte samtidig og har holdt sammen lenge. Jeg vet også at det er to som er kommet etter det, men som spilte før, og de spiller på samme server. Jeg vet dog ikke om dette er gjort ved å opprette en ny spiller og levlet ham til samme nivå, eller hva som er gjort her.

Men jeg vet at han også påpekte dette opptil flere ganger, og at hvis jeg skulle begynne å spille, var det veldig viktig at jeg sa ifra til ham først, sånn at jeg kunne bli med på samme server.

Jeg skjønner ganske enkelt ikke hvorfor ikke Blizzard gjorde serverene lokasjonsbaserte.

Norge, Sør-Norge, Oslo, Stavanger, Europa, Norden, hvordan de enn måtte dele det opp for at det skulle gå, så kan jeg ikke forstå at det er NEGATIVT om det er lokasjonsbasert, så du faktisk kan spille med dine venner.

Raid og slike ting ville også vært lettere med tidssoner og lignende (Nå synes jeg å huske at de fleste i guilden til kompisen min var fra Europa, men allikevel...

Lenke til kommentar

Vi har jo forsåvidt Engelske / Tyske / Franske / Russiske / Spanske (?) servere.

Det finnes også en del tyskere/franskmenn/russere/spanjoler som foretrekker å spille på engelske servere.

Jeg hadde nok ikke giddet å spille på en Stavanger/Norsk server; jeg er mer interessert i å spille/snakke med utlendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...