Gå til innhold

sluttet pga cataclysm-tråden


Anbefalte innlegg

Du kan si mye om en forumbruker allerede før han eller hun skriver sitt første innlegg.

 

Ta meg for eksempel, godt over snittet interessert i data og spill, spesielt wow.

 

Folk flest er ikke forumbrukere og hva slags forum du er registrert på eller leser sier noe om deg og dine interesser. Alle på wow-forumet til blizzard har en aktiv wow-konto.. Folk flest har ikke det.

 

Tråden min om mediavold ble lang og ikke en eneste bruker var enig med meg og flere mente jeg burde stryke. Det var like overraskende og like forutsigbart som den gode mottakelsen oppgaven jeg jobbet med fikk.

 

Jeg syntes det er kjekt når mange er enige med meg og det er nettopp årsaken til at jeg ikke bryr meg for mye om mindretallet på et forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahahahaha, du kan ikke være seriøs med dette tulle?:p tar du det virkelig så nært av å ikke kunne spille ilag me vennene dine?:p bare tull, like enkelt er det å be dem alle starte en ny char på samme server:P kan tenke meg at du er ultra hardcore wow spiller siden du lager et så stort problem av ingenting..

Lenke til kommentar

Du kan si mye om en forumbruker allerede før han eller hun skriver sitt første innlegg.

 

Ta meg for eksempel, godt over snittet interessert i data og spill, spesielt wow.

 

Folk flest er ikke forumbrukere og hva slags forum du er registrert på eller leser sier noe om deg og dine interesser. Alle på wow-forumet til blizzard har en aktiv wow-konto.. Folk flest har ikke det.

 

Tråden min om mediavold ble lang og ikke en eneste bruker var enig med meg og flere mente jeg burde stryke. Det var like overraskende og like forutsigbart som den gode mottakelsen oppgaven jeg jobbet med fikk.

 

Jeg syntes det er kjekt når mange er enige med meg og det er nettopp årsaken til at jeg ikke bryr meg for mye om mindretallet på et forum.

 

Da skjønner jeg ikke poenget med å lage tråder i disse forumene.

Hva er poenget? For meg virker det som om du lager tråder kun for å kverulere...idiotisk spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å diskutere saker som har med kategorien å gjøre, dele erfaringer, spørre etter hjelp osv.

 

Ikke lage tråder bare for å gulpe opp piss, der du deler dine personlige erfaringer, påstå de er basert på fakta, ikke tar til deg kritikk, aksepterer ikke at du tar feil når samtlige sier deg imot osv.

Fatter ikke at du gidder.

Har selv gitt utrykk for personlige meninger om både WoW og andre ting på div. forum, men jeg har aldri påstått at deg jeg mener er fakta når jeg ikke har kilder å vise til.

Kommer det 20 stykker og mener det stikk motsatte, så tar jeg det til meg.

Dette har jeg ikke sett du gjøre en eneste gang.

 

Lag deg en blogg, det passer deg bedre enn et diskusjonforum.

Hvorfor? Dette:

Jeg syntes det er kjekt når mange er enige med meg og det er nettopp årsaken til at jeg ikke bryr meg for mye om mindretallet på et forum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å diskutere saker som har med kategorien å gjøre, dele erfaringer, spørre etter hjelp osv.

 

Ikke lage tråder bare for å gulpe opp piss, der du deler dine personlige erfaringer, påstå de er basert på fakta, ikke tar til deg kritikk, aksepterer ikke at du tar feil når samtlige sier deg imot osv.

Fatter ikke at du gidder.

Har selv gitt utrykk for personlige meninger om både WoW og andre ting på div. forum, men jeg har aldri påstått at deg jeg mener er fakta når jeg ikke har kilder å vise til.

Kommer det 20 stykker og mener det stikk motsatte, så tar jeg det til meg.

Dette har jeg ikke sett du gjøre en eneste gang.

 

Lag deg en blogg, det passer deg bedre enn et diskusjonforum.

 

 

Jeg er vel på forumet av de samme årsakene.

 

Når det gjelder kritikk og lignende så tar jeg det til meg men på en annen måte enn hva du forventer. Først og fremst har vi ulike synspunkter, siden du kun ser mine innlegg på forumet så ser du også kun de som er uenige. Tror du forumet er det eneste stedet jeg lufter mine tanker eller diskuterer? Tror du forumbrukere er representativt for folk flest?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=670273&st=0

34 sider lang tråd, såvidt jeg husker var ikke en eneste forumbruker enig med meg. Jeg har skrevet om samme tema i flere andre tråder også med samme resultat..

Omtrent samme respons som det du skriver:

Ikke lage tråder bare for å gulpe opp piss, der du deler dine personlige erfaringer, påstå de er basert på fakta, ikke tar til deg kritikk, aksepterer ikke at du tar feil når samtlige sier deg imot osv.

Fatter ikke at du gidder.

Mediavold-emnet brakte opp mer følelser i mange slik at flere gikk rett til mer og mindre grove personangrep. Jeg var visst en stokk dum idiot som ikke skjønte noenting. I realiteten var det omvendt.. Det er litt naivt å tro at barna på gutterommene vet bedre enn årtier med oppsamlet forskning men mange forumbrukere mener at barn på gutterom har mye bedre peiling enn forskere.

 

 

Mye av grunnen til at vi ikke kan bli enige er at vi har ulike perspektiver - jeg ser verken på leserne av en enkelt tråd, wow-spillere, guildmedlemmene eller hele forumet som en helhet. Jeg vet at noe som er normalt blant for eksempel forumbrukere eller wow-spillere fremdeles kan være unormalt. Når jeg tenker på folk flest så tenker jeg faktisk på folk flest - som inkluderer minoriteten forumbrukere og wow-spillere.

Når du sier at folk flest er uenig med meg basert på at en håndfull gamere på et forum er uenig så er det en veldig modig antakelse og gjetning, lurer på hvor mye du ville vært villig til å vedde på at du gjettet riktig? Hvor sikker er du?

Dersom du presiserer og sier "nesten ingen forumbrukere her er enig med deg" blir det dermed riktig, dette er forskjellig fra hva "folk flest" syntes.

 

Men hva folk flest syntes er ikke så viktig, folk flest er ikke de smarteste knivene i skuffen (IQ på ca ~100) og jeg ville mye heller hørt på en utrolig smart person (200 IQ) enn et flertall med mindre begavede personer..

 

Kommer det 20 stykker og sier jeg tar feil så bryr jeg meg ikke om det, men kommer det 1 person med et fakta eller bedre vinklet synspunkt enn mitt eget så tar jeg det til meg. Jeg liker ikke å ta feil og det er den beste måten å ta minst mulig feil på.

 

 

Når det gjelder fakta og kilder så er kilden i dette tilfellet meg. 6 års erfaring med WoW og nesten 20 års erfaring med spill. Jeg har observert noe i WoW som mange, meg inkludert, syntes er kjipt og jeg tror dette er det største hinderet til WoW sosialt sett.

Slik WoW er nå så er det ypperlig egnet til avkobling fra venner og lignende men dårlig egnet for å spille i lag med venner.

Dette er en tendens som går igjen i de fleste MMOs og WoW har vært slik siden release og ganske mange mennesker liker spillet likevel - deriblant meg.

 

Men hvis jeg skal spille et spill med mine venner så er WoW desverre utelukket, da må vi finne frem noe annet.

Lenke til kommentar

Maverick, Er få her også som deler mitt syn, veldig forutsigbart ettersom det er forumbrukere som leser.

 

Så du er inneforstått med at ingen deler ditt syn på "problemstillingen"?

Forutsigbart hvaforno? Skjønte jeg ikke..

 

Jeg er med på at ganske få som skriver på forumet her deler mitt syn på dette, jeg forventer ikke at 100% skal ha rett i alt eller at jeg skal klare å overbevise 100%. Totalt sett så ser jeg av og til noen som er uenig med meg om dette.

 

Med forutsigbart så mener jeg at det ikke er vanskelig å gjette seg til hvilken reaksjon som kommer på et forum.

Hadde jeg skrevet at mediavold var helseskadelig ville mange for eksempel vært helt uenig på grunn av at de er gamere.

Lenke til kommentar

Men hva folk flest syntes er ikke så viktig, folk flest er ikke de smarteste knivene i skuffen (IQ på ca ~100) og jeg ville mye heller hørt på en utrolig smart person (200 IQ) enn et flertall med mindre begavede personer..

 

Kommer det 20 stykker og sier jeg tar feil så bryr jeg meg ikke om det, men kommer det 1 person med et fakta eller bedre vinklet synspunkt enn mitt eget så tar jeg det til meg. Jeg liker ikke å ta feil og det er den beste måten å ta minst mulig feil på.

 

 

Når det gjelder fakta og kilder så er kilden i dette tilfellet meg. 6 års erfaring med WoW og nesten 20 års erfaring med spill. Jeg har observert noe i WoW som mange, meg inkludert, syntes er kjipt og jeg tror dette er det største hinderet til WoW sosialt sett.

Slik WoW er nå så er det ypperlig egnet til avkobling fra venner og lignende men dårlig egnet for å spille i lag med venner.

Dette er en tendens som går igjen i de fleste MMOs og WoW har vært slik siden release og ganske mange mennesker liker spillet likevel - deriblant meg.

 

Men hvis jeg skal spille et spill med mine venner så er WoW desverre utelukket, da må vi finne frem noe annet.

 

1 - Smartaste kniven?

2 - 20 stk kommer å tar feil, og du kjøper det ikkje, 1 person kjem med fakta og du skal automatisk ta det til deg. Ja riktig ja. Du er vel en engel sjøl på å framvise kilder? Eller? Såvidt eg husker så nevnte du i en tidligare tråd: "jeg gidder ikke å hoste opp kilder fordi den blir bare dytta vekk som ingenting," samt "jeg vet jeg har rett så hvorfor skal jeg ha kilder".

3- "Når det gjelder fakta og kilder i dette tilfellet, så er kilden meg" Du kødder no sant? Du snakker om at du er blitt kalt stein stokk dum før og, men no skjønner eg jo etterkvart at du ikkje kan hjelpe for det.

 

La oss bruke den eine kineseren som satt å spelte WoW i 4 dager i strekk og kollapsa. Eller en eller anna på TG som sikkert nok har gjort det samme. Det blir kilden, og INGENTING anna.

Du som er ein så belært mann som har skreve oppgaver på over 50 sider(!) ser ingen logiske brister med at utvalget du baserer alle dine meininger på er litt...tja...tynt?

 

Foreta nokre empiriske undersøkelser du. Skal du ha svar på noko, så spør andre enn deg sjøl. Ærlig talt.

Lenke til kommentar

1: Gjennomsnitts IQ er bare på 100, det er skarpere kniver der ute enn oss to.

2: Ja, beviser du meg feil er jeg den første til å innrømme det.

3: Hvis du spiller et spill i mange nok år og snakker med mange nok medspillere vil du etterhvert få litt innsikt. Da er det ikke nødvendigvis galt å bruke av den innsikten som kilde slik de fleste her på forumet gjør.

 

Av tingene jeg har nevnt så er kilden world of warcraft, jeg regner med at alle her er kjent med ting som at wow er delt inn i ulike servere og factions. Og at det er inndeling i nivåer og ulike ting en kan fokusere på i spillet som pve og pvp.

Er det dette du mener jeg ikke kan påstå uten empirisk forskning?

 

Eller er det at jeg og mange andre s

Lenke til kommentar

1 - Det er forskjell på en smart kniv, og en skarp kniv.

 

2 - Joda, eg kan gjerne bevise det på samme måte som deg, uten nokon slags form for kildehenvisning.

 

3 - Heilt klart. Bruk gjerne informasjon henta fra andre spelarar. Men bruk informasjonen korrekt. Ikkje feilsiter, ta sitat ut av kontekst, dra konklusjoner som ikkje var der i det heile tatt, eller kom med sammenligninger som berre er dårlige.

 

Klart ting kunne vore løyst annleis når det gjelder serversetup og liknande, men folk er forskjellige og vil ha seg frabedt å bli ganka (PvE server), andre vil ha det spøkelset over seg (PvP server), og nokon liker å dra den litt lenger med rollespel (RP-server).

 

Og alt dette skulle du ha fått til på en og samme server om eg forstår deg rett? Fordi dei løyser det så masse bedre i et spel som har 2-3% av spelerbasen som WoW?

 

Og OM alle dine ønsker hadde gått igjennom, og alle var one big happy family på en og samme server i Europa, så hadde du vel begynt å klaga på at US-servers var for seg og? Kva med koreanske og når en først var igang?

 

Du skal for øvrig ha honnør for å argumentere for at en aldri får seg venner i en tråd på forumet, mens i neste så kan du ikkje spele med dei fordi alle har klart å spre seg ut over 20 forskjellige serverar.

 

Bli heller litt løsningsorientert.

1 - Det er forskjell på en smart kniv, og en skarp kniv.

 

2 - Joda, eg kan gjerne bevise det på samme måte som deg, uten nokon slags form for kildehenvisning.

 

3 - Heilt klart. Bruk gjerne informasjon henta fra andre spelarar. Men bruk informasjonen korrekt. Ikkje feilsiter, ta sitat ut av kontekst, dra konklusjoner som ikkje var der i det heile tatt, eller kom med sammenligninger som berre er dårlige.

 

Klart ting kunne vore løyst annleis når det gjelder serversetup og liknande, men folk er forskjellige og vil ha seg frabedt å bli ganka (PvE server), andre vil ha det spøkelset over seg (PvP server), og nokon liker å dra den litt lenger med rollespel (RP-server).

 

Og alt dette skulle du ha fått til på en og samme server om eg forstår deg rett? Fordi dei løyser det så masse bedre enn et spel som har 2-3% av spelerbasen som WoW?

 

Og OM alle dine ønsker hadde gått igjennom, og alle var one big happy family på en og samme server i Europa, så hadde du vel begynt å klaga på at US-servers var for seg og? Kva med koreanske og når en først var igang?

 

Du skal for øvrig ha honnør for å argumentere for at en aldri får seg venner i en tråd på forumet, mens i neste så kan du ikkje spele med dei fordi alle har klart å spre seg ut over 20 forskjellige serverar.

 

Bli heller litt løsningsorientert.

 

Edit: parafrasering.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Hadde alle wow-servere blitt merget ville jeg fremdeles klaget over noe annet men spillet ville begynt å nærme seg de sosiale muligheter andre spill har. Det hadde vært en forbedring. Tenk deg om hver realm var en instance på hovedserveren og du kunne hoppe fritt mellom disse.

Men noe slikt hadde jeg aldri foreslått - wow et forskjellig fra eve online og det er ikke bare til å slå sammen serverene.

 

Det jeg ser på som svakheten med wow er at jeg har blitt kjent med titalls wow-spillere uten å komme til å spille med dem. Og jeg kommer til å møte mange andre som jeg heller ikke kommer til å spille med på grunn av alle hindringene som står i vrien.

Jeg spiller fortsatt sosialt men med andre spill som er litt mer innbydendes og inkluderende - som minecraft. Wow er et mer ekskluderende spill og passer ypperlig når du vil spille i fred.

Lenke til kommentar

Det jeg ser på som svakheten med wow er at jeg har blitt kjent med titalls wow-spillere uten å komme til å spille med dem. Og jeg kommer til å møte mange andre som jeg heller ikke kommer til å spille med på grunn av alle hindringene som står i vrien.

Jeg spiller fortsatt sosialt men med andre spill som er litt mer innbydendes og inkluderende - som minecraft. Wow er et mer ekskluderende spill og passer ypperlig når du vil spille i fred.

 

den svakheten du påstår at ligger i spillet, vil jeg heller si at er en svakhet som ligger hos spilleren. er man god til å overtale, har noe bra som frister for andre, så kommer de til deg og vil spille med deg. så vil si at de fleste hindringene som ligger i veien for det meste skapes av spilleren og ikke av spillet.

Lenke til kommentar

Helt riktig, og spillet gir deg overhodet ingen hjelp med dette.

Jeg spilte på server med mine venner og flere flyttet over til vår server. De som flyttet over ble vi godt kjent med men ikke gjennom spillet.

Når noen flytter til samme server som deg er det fordi dere allerede kjenner hverandre godt - ikke fordi dere har lyst til å bli kjent gjennom spillet.

 

Dermed kan du fint spille sammen med venner du kjenner godt (nok) men ikke med de du kunne tenkt deg å bli litt bedre kjent med.

 

Og derfor er det jeg sier spillet er lite sosialt i forhold til andre spill. Wow er ekskluderende, det finnes mange andre spill som er inkluderende og som du kan bruke til å bli bedre kjent med folk du ikke kjenner så godt eller nettopp har møtt.

 

Jeg lurer på om det blir riktig å si du får venner på tross av wow og ikke på grunn av det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Helt riktig, og spillet gir deg overhodet ingen hjelp med dette.

Jeg spilte på server med mine venner og flere flyttet over til vår server. De som flyttet over ble vi godt kjent med men ikke gjennom spillet.

Når noen flytter til samme server som deg er det fordi dere allerede kjenner hverandre godt - ikke fordi dere har lyst til å bli kjent gjennom spillet.

 

Dermed kan du fint spille sammen med venner du kjenner godt (nok) men ikke med de du kunne tenkt deg å bli litt bedre kjent med.

 

Og derfor er det jeg sier spillet er lite sosialt i forhold til andre spill. Wow er ekskluderende, det finnes mange andre spill som er inkluderende og som du kan bruke til å bli bedre kjent med folk du ikke kjenner så godt eller nettopp har møtt.

 

Jeg lurer på om det blir riktig å si du får venner på tross av wow og ikke på grunn av det.

 

Feil.

 

Blizzard har lagt inn features som gjør at man LETT kan velge/flytte server, mer eller mindre når man vil. Enkelte servere kan du flytte til gratis, andre må du betale for å flytte til.

Som nevnt tidligere, må du flytte servere konstant som du tydligvis gjør, er det noe galt med spilleren ikke spillet.

 

Å sammenligne WoW med andre MMO`s blir bare dumt og viser at du ikke forstår hvordan et MMO spill fungerer teknisk.

Selvfølgelig er det "lettere" å spille sammen med de 100 vennene dine i Minecraft eller EVE eller hva det er du spiller, da disse spillene er oppbygd på en helt annen måte enn WoW når det gjelder servere, av helt naturlige grunner.

Dette betyr ikke at det er "vanskelig" å spille sammens med venner i WoW, det er bare det at DU framstiller det som vanskelig.

Jeg har like lang fartstid som deg i WoW, hence, jeg bruker det som kilde. Dette er fakta, slik er det bare.

Lenke til kommentar

Maverick, Så du er enig i at det er lettere å spille andre spill enn WoW sammen med venner. Og så tilføyer du at det ikke er vanskelig å spille WoW sammen med venner heller - hvorfor tror du egentlig at jeg tviler på at du har prøvd dette i det hele tatt? Skaff deg 20 venner på 20 ulike servere så ser du hvor "lett" det er å samle alle på en enkelt server..

Hvis du ikke får det til så er det ifølge nagina fordi DU er et problem. Jeg støtter ikke helt nagina i den logikken, jeg mener til motsetning ikke at nærmest samtlige WoW-spillere har et problem.

Eller er det et problem å spille WoW hvis du har 20 venner? Kanskje nagina presiserer i et kommende innlegg..

 

Når du sier at det er LETT å flytte server - hva sammenligner du med da? Hvilket spill er det VANSKELIG å flytte server i?

 

De fleste spill krever bare at du taster inn en forskjellig IP-adresse for å flytte server, det syntes jeg er LETT. Blizzard sin tungvinte prosess som tar tid og koster penger er til sammenligning et slit og derfor migrerer folk så sjelden som de gjør.

 

Dersom du har tenkt å si at MMO og WoW er forskjellig fra spill som SC2 og COD må du bevare konteksten og isåfall påstå at WoW er sosialt inkluderende i forhold til andre MMO-spill - jeg påstår at det er sosialt ekskluderende sammenlignet med andre spill hvor spillere ikke separeres og skilles inn i haugevis av båser som gjør det vanskelig eller i praksis umulig å spille med hverandre.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Maverick, Så du er enig i at det er lettere å spille andre spill enn WoW sammen med venner. Og så tilføyer du at det ikke er vanskelig å spille WoW sammen med venner heller - hvorfor tror du egentlig at jeg tviler på at du har prøvd dette i det hele tatt? Skaff deg 20 venner på 20 ulike servere så ser du hvor "lett" det er å samle alle på en enkelt server..

Hvis du ikke får det til så er det fordi du er et problem, hvis vi skal ta noe som nagina skriver for god fisk.

 

Når du sier at det er LETT å flytte server - hva sammenligner du med da? Hvilket spill er det VANSKELIG å flytte server i?

 

De fleste spill krever bare at du taster inn en forskjellig IP-adresse for å flytte server, det syntes jeg er LETT. Blizzard sin tungvinte prosess som tar tid og koster penger er til sammenligning et slit og derfor migrerer folk så sjelden som de gjør.

 

Tungrodd? Du kan ikke sammenligne WoW med andre spill! Hadde de spillene du refererer til hatt 12 millioner spillere, kunne vi ha snakket om dette.

Ja, jeg sier det er "lettere" i enkelte andre spill visst man har en vennesituasjon som du har. Har ikke vært borti noen andre som har 20 venner (som du kaller de) der alle spiller på forskjellige servere. Helt skrudd etter min mening, og sier litt om hvor sær du og dine venner må være.

Dette handler om WoW ikke sant? Og du poster på et "WoW forum"?

Kanskje vi skal høre på de andre WoW spillerne da?

Er jo ingen som har det så grusomt som deg når det gjelder dette "problemet" ditt.

 

PS: 20 IRL venner som alle spiller WoW? For en nerdegjeng..;)

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager trenger du å spille med alle dine 20 venner som spiller wow? Dere er på forskjellige nivåer i spillet uansett. Kanskje bare 1-2 av dere som gidder å multiboxe, mens noen er hardcore raiders og andre spiller kun PvP.

 

På den måten kommer dere ikke til å spille sammen alikevel.

 

Kan selvfølgelig klage på at spillet burde la folk spille sammen uansett hvordan de vil spille, men det blir litt som om jeg skal klage på livet fordi ikke alle vennene mine er interessert i å tegne serier eller male warhammer. Det er sånn irl fungerer og spillet blir på samme måten. Det burde ikke egentlig komme som en bombe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...