Gå til innhold

sluttet pga cataclysm-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg lager denne tråden for oss som ikke likte cataclysm expansion. Kontoene mine stenges om noen uker men jeg tror ikke jeg vil logge på før den tid, spillet er blitt så kjedelig - jeg har ikke lyst til å levle og geare opp en gang til. Det virker så overveldende å grinde xp, honor points, gull, professions, reputation osv..

 

Dette fordi world pvp er dødt, dungeonfinder fjernet effektivt moroa fra spillet i mine øyne. Cataclysm var en bortkastet tusenlapp og timer brukt til patching.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller rundt 1200 var det jeg betalte for fem bokser.

Nagina, jeg ser etter et mmo som et mer inkluderende, hvor alle kan spille sammen. Det største nedsiget med wow sosialt sett er at folk befinner seg på ulike servere, du kan bli kjent med hundre stykker som spiller wow og sannsynligvis ikke være på samme server som én eneste en av dem. Det kan ikke samle, bare splitte og være et sosialt hinder.

 

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med pcen, den narmer

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig enig med deg. Spillet har sunket til et nivå der folk kun skriker og kjefter på hverandre. Der folk forventer at alt skal gå glatt på første forsøk, der du blir kastet ut av heroics for den minste lille ting.

Det sagt, jeg finner fortsatt spillet underholdene, så jeg slutter nok ikke helt enda.

Lenke til kommentar

Nagina, det finnes mmo med felles server for hele verden. Eu kan spille med US kan spille med asia. Eve Online f.eks.

Skal jeg spille wow kan jeg bare gjøre det med en brøkdel venner, jeg kan ikke logge inn på flere servere samtidig og holde tritt med alle.

Detectable, jeg har og merket hvordan spillerene krefter og skjeller hverandre ut. Jeg syntes jo det er et pluss, lite som slår underholdningsverdi av en nerd som er kjempesint fordi de ikke får viljen sin eller noen andre er bedre en han. Når de har roet seg trygler de om tilgivelse med håp om at de ikke blir rapportert og temp bannet.

Men for en som innimellom trenger tjenester fra andre spillere

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skurupu, Det jeg finner usosialt er at wow ikke er lagt opp for at du skal spille med vennene dine, snarere er det omvendt - lagt opp til at du ikke skal spille med dem. Folk flest ser ut til å spille med fremmede eller gå lei av spillet.

Dette er fakta, jeg vet ikke om noe spill som wow med like mange hindere i veien for de som vil spille sammen.

Av de siste 30 personene jeg har møtt som har spilt wow så kunne jeg spille med ca 0 av dem. Det morsomme er at samtlige av disse 30 klager over nøyaktig det samme.

Skal jeg spille wow med nye venner kan jeg bare gi opp, det hadde vært gøy men det er jo ikke mulig å få til slik som spillet separerer og skiller spillerene fra hverandre på alle mulige måter..

Skullbanger, Jeg syntes ikke wow er perfekt, det skyldes sikkert en hjerneskade. Kan umulig ha sammenheng med at spillet ikke er perfekt. Tror du kan ignorere brukere en plass på kontrollpanelet, du burde ignorere alle du ikke vil innlegg fra.

Lenke til kommentar

Ok, move on, du har det dårlig in-game, du har lite venner, du klarer ikke å beholde dine venner, og alle dine venner har samme feeling som du, COOL STORY.

 

Hvordan er det med lord of the rings? age of conan, og andre mmo? kan du kommunisere med dine venner via real-ID? har de andre spill slik system? tviler.

 

 

Redigert av moderator - Slettet en unødvendig del av innlegget

Endret av Marekatten
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ok, move on, du har det dårlig in-game, du har lite venner, du klarer ikke å beholde dine venner, og alle dine venner har samme feeling som du, COOL STORY.

 

Hvordan er det med lord of the rings? age of conan, og andre mmo? kan du kommunisere med dine venner via real-ID? har de andre spill slik system? tviler.

 

 

Real ID var ikke en dum idé men folk flest har msn eller skype og trenger ikke en underlegen chat-klient fra Blizzard. Kan du sende filer og bilder med RealID? Kan du ha video-samtaler med Real ID?

 

Det er enkelte som er fornøyd med det sosiale aspektet i WoW, og det er enkelte som liker å trekke seg vekk fra venner fremfor å faktisk spille med dem. Så det er naturlig at ikke alle syntes det er problematisk at det er for eksempel tilnærmet umulig å få spilt med andre gamere du møter eller blir kjent med. For mange er det jo en befrielse å slippe å være sosial.

 

Men det er og flere som syntes det er kjedelig å spille alene og som helst vil spille i lag med venner og samarbeide og for oss så er WoW virkelig uegnet. Det eneste som fungerer noelunde OK å spille sammen er level-grind men også der har folk en tendens til å levle ifra hverandre og personen du skal spille med må helst ikke ha spilt wow før (altså at du rekrutterer han eller henne). Har de spilt før har de gjerne lyst å levle opp på sin egen server og ikke på noen annen.

 

Jeg vet ikke om noe annet spill enn WoW som spilles så mye i ensomheten og så lite faktisk sammen og ilag..

 

 

Eller kanskje feilen jeg gjør er å lete etter venner utenfor spillet? De som kun søker venner og kontakter på sin egen server vil jo tross alt aldri møte noen fra ingen eller andre servere og dermed møter de aldri på denne problemstillingen..

 

 

Forestill deg modellen til EvE-Online, du kan spille sammen med hver eneste EvE-Online-spiller i hele verden. Alle er på samme server og du kan møte hvem som helst ingame. Dette er den rake motsetningen til WoW hvor du bare kan glemme å spille sammen med de du møter. Statistisk sett må du møte hundrevis før du møter en person på samme faction og server, og selv da er det ikke sikkert dere har noen felles mål å samarbeide på.

 

Edit: Skjønner du blir litt irritert forresten, det tror jeg at jeg og hadde blitt hvis jeg skulle prøve å overbevise meg selv om at WoW var sosialt. Ikke så enkelt men kudos til deg som ser ut til å få det til.

 

Syntes du skal fortsette å bare spille mest mulig.. Så får barna dine noe å være stolte over :)

Håper ikke mine barnebarn finner ut hvor lav averag item level jeg hadde eller at jeg sto i ilden, hadde vært flaut hehe.

 

Redigert av moderator - Slettet en del av sitatet

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...