Displayname Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg ser ikke helt problemet. Dette er en kraftig PC, og sett i forhold til de andre anbefalte oppsettene, er den også klart den dyreste. Det er ikke noe poeng i å lage en liste over komponenter som så godt som ingen har råd til, eller vil ta seg råd til, å kjøpe. Av og til har det en tendens til å bli mye whining på dette forumet. Hvis dere ikke er enig med artikkelen, i dette tilfellet oppsettet, kom heller med konstruktiv kritikk. Noen av dere har gjort det. Det er derimot totalt uinteressant for andre å lese at du har en bedre PC hjemme. Av og til mistenker jeg noen av dere for å skrive slikt i ren "selvskryt". 2 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 +1 for kommentaren til LordErik Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 I min bok er millinær PC en som har hardcore vannkjøling. Hardcore Skjermkort (3-4) Med vannkjøling som kjøler alt, MOSFET, SB,NB, RAM, CPU GPUer, Strømforsyning som har vannblokker, HDDer som er lydisolerte og vannkjølte. 20TB med RAID 5/6 oppsett. Overclocka til over 5GHz CPU og 1200MHz GPUer. Alt avkjølte av custom Peltierer på alle komponenter. Med noen syke radiatorere. Alt i superstillegående og enkel stil. Da snakker vi millinær PC... Deres oppsett imponerer ikke. Lenke til kommentar
PoPSiCLe Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Når totalprisen for PCen er ca 32000 (det er oppført 2 stk hovedkort, noe som senker prisen med ca. 2500 i fht. oppført pris), er ikke dette noen "millionær-PC". Som flere andre har nevnt, så er det mulig å langt overgå dette oppsettet i ytelse - bl.a. ved å benytte flere CPUer, mer RAM, flere skjermkort etc. Om man vil lage en PC som garantert overgår det meste, så bør man nok legge ned minst 100k - også for å få et skikkelig lagringsoppsett - 4,3 TB er latterlig lite Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg satt sammen en maskin med den artige prislappen 137337 på komplett.no, men siden jeg failet med å lage link til handlevognen så får dere ikke sett den Men den var hvertfall MYE bedre enn denne Lenke til kommentar
findon Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Dette kabinettet fungerer fint til vannkjøling, men er ikke kjent for spesiellt god luftflyt, til det formålet finnes det penere kabinett. Skjønner heller ikke hvorfor det er lagt med 2 bluray enheter, sist jeg sjekket er det overhodet ingen praktiske bruksområder for dette. men men, måtte bare pirke litt Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 millionærPC... jaja... Gjerrig millionær i så fall da. Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Stiller meg i køen av folk som reagerer på bruken av uttrykket "millionær". Men det oppsettet er sikkert helt greit til surfing og kontorbruk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Spyttet omtrent dette i en PC før jul jeg. Vil absolutt ikke kalle det millionæroppsett. Da måtte vi sett dual CPU, 16GB+ ram, PCI-e basert HD, flere skjermkort og litt annet snacks. Kabinett og PSU er vel det eneste som er plukket fra relativt høyt på hylla (PSUen spesiellt er det vel vanskelig å slå før man kommer over på server deler?). Endret 22. januar 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Error Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Millionærens drøm? Check it out: http://novelquest.com/emperor_200.html Edit: Emperoren er noe gammel, så jeg vet ikke om speccet er helt "up to date", men den er jo helt griserå uansett! Endret 22. januar 2011 av Error Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det jeg vil kalle en "millionær-pc" er ikke en PC en kan få tak i på hvilken som helst nettbutikk, da tenker jeg på en gigantisk super-datamaskin. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Ser ut som flere her tolker "millionæren" direkte. Et tilbakeblikk på hva denne kategorien (millionæren - for den som bare må ha "det beste") har inneholdt opp gjennom årene: Oversikt: http://web.archive.org/web/*/http://www.hardware.no/anbefalinger/ Millionæren 10 år siden: http://web.archive.org/web/20010806015831/www.hardware.no/anbefalinger/millionaren.html Endret 22. januar 2011 av mandela Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Er mange som klager på at det kun er 2 x 580.. Det er da det "beste" for gameing. Flere kort gir da veldig liten ytelse i forhold til alle problemene man får når man går over 2-way SLI. De fleste som henger her på hardware.no har vel uansett grei nok peiling på hardware til at de kunne klart å finne fram til dette på egen hånd. Er jo til tross for noen få unntak dyere = bedre Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 De fleste som henger her på hardware.no har vel uansett grei nok peiling på hardware til at de kunne klart å finne fram til dette på egen hånd. Er jo til tross for noen få unntak dyere = bedreBah, anbefaling har alltid en plass, og er nyttige for de som ikke har dager på å sette seg inn i noe for å ta valg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Er ingen som har brukt dager på å sette seg inn i noe her. Ser ut som det er satt opp uten mye ettertanke, Er til og med 2 hovedkort på den.. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Dette her var meget skuffende. Det er langt ifra en millionær pc. Isåfall har vi mange millionærer og nesten millionærer på hjelp til kjøp og salg av PC forumet. Her vil jeg påstå at valg av HK og CPU er det som forundrer meg mest, ett EVGA SR2 med 2x xeon cpu'er (som nevnt tidligere) vil være ett valg som gir mer ytelse, mer båndbredde på PCI portene (til flere skjermkort, Raid controller osv osv) Og 3 skjermer til Surround/eyefinity er vel et must, så lokasjonen tillater det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Ser ut som flere her tolker "millionæren" direkte. Et tilbakeblikk på hva denne kategorien (millionæren - for den som bare må ha "det beste") har inneholdt opp gjennom årene: Oversikt: http://web.archive.org/web/*/http://www.hardware.no/anbefalinger/ Millionæren 10 år siden: http://web.archive.org/web/20010806015831/www.hardware.no/anbefalinger/millionaren.html 40.000 kr i 2001 tilsvarer 50.000 kr i 2010, altså 60% dyrere enn de "usle" 32.000 kr som er foreslått i dagens Millionær. Går vi til 2004 finner vi en maskin som tilsvarer 55.000 kr i dag. I mine øyne har Millionæren lagt rundt det hensynsløse nivået hele tiden, mens den nå begynner å nærme seg en mer normal maskin. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hadde nok gått for ett Eyefinity oppsett om jeg skulle svidd av 30 laken. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Sandy balls?! Hvorfor ikke 2x 980x om det liksom er "millionær" pc ? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Jeg trodde millionerens drøm var en SR-2 med 2 xeon cpu pluss 4 gtx 580 Jeg er millionær og jeg har dette, faktisk flere av de , men jeg bruker de til folding og annet arbeid. Jeg spiller på en fattig ic7 på et 4000kroners gigabytekort og er fornøyd med det. Endret 22. januar 2011 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå