Gå til innhold

Kan noen sjekke om delene til denne PC-en passer godt sammen?

Anbefalte innlegg

OK. ikke noe problem med HK, bare kjøp en annen ram som er litt billigere så er du i boks tror jeg. Ser at mATX kortene er en del rimeligere, men jeg har ingen erfaring med mATX kort, så der må du nok rådføre deg med noen andre om eventuelle problemer som kan oppstå (skulle ikke anta at det er noen)

Husk å kjøpe en annen blu-ray spiller også, en som kan skrive, ikke bare lese.

kabinettet har jeg ingen erfaring med, men hvis du vil ha et stille kabinett så er fractal design R3 et godt valg. Antar at moren din vil sette pris på et kabinett som er mer stilrent også..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. når det gjelder kabinetter, har mamma plukket ut det selv! Hun er en stor fan av rødt, :) og kjøpte også en unødvendig dyr skjerm, Samsung som er en fusk tv/pc-skjerm, kun for at den hadde et flott rødskjær i seg.. :D

Når det gjelder dine kvaler, så er det fullt lovlig å ha dem, :) men helt ærlig følte jeg det var kun skjermkortet som virket mer enn hva man trengte?! RAM er så billig uansett, standardpris på hovedkort, kabinetter, ene harddisken.. ssd ble jeg overtalt til her inne, men gikk med på det da jeg vet at mamma er veldig utålmodig når det gjelder å vente på en pc.. CPUen var ikke så mye dyrere enn mye annet, så følte at den var grei i det lange løp.. derfor er det også veldig viktig at ting passer sammen og ingen systemfeil oppstår.. Penger er ikke den største hindring heller, egentlig.. det er nå slik jeg har sett på det! :)

Er ikke sikker på at det trengs en spiller som kan skrive? Det er snakk om BluRay sant? For vanlig dvd-skiver tar den vel å skriver!? Ble moe dyrere med skrivefunksjon, så valgte å droppe det..

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke teller på kronene så er det greit å kjøre på...de t skal ikke jeg legge meg opp i.

Ang. Blu-Ray spilleren så var poenget jeg prøvde å få frem at den spilleren du har satt opp kun spiller blu-ray og ikke skriver til noe som helst, heller ikke DVD og CD. Var slik jeg forsto det utifra spesifikasjonene på komplett iallefall, men kan hende jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

Sånn, ja.. det så ut som om det den kun leste, og ikke skrev i hele tatt.. så har fikset på det! :)

Gikk også ned på RAM, valgte disse:

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491303 )

Gikk også ned til 64 GB SSD disk.. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 )

Håper det begynner å komme i orden nå!? :)

Fortsatt usikker på det der med lydkort ..har liksom aldri hatt PC uten, så.. skeptisk, bare! :(

Lenke til kommentar

Blir fint nå vet du....

Hvis jeg skal pirke litt mer så er det på den 2TB lagringsdiken din. Synes 1800 kr var litt stivt.

Det blir billigere å kjøpe 2 stk 1Tb disker, f.eks Samsung SpinPoint F3 1TB. Men hvis moren din ikke har veldig stort behov for langringsplass, kommer man langt med 1tb

Når det kommer til lydkort så ville ikke jeg brukt penger på det, men hvis pcen kobles til ordentlig anlegg og blir brukt mye til lyd/film avspilling så kan det tenkes at man kan sette pris på et dedikert lydkort. Kommer som sagt ann på bruken og brukeren ;)

edit: en tanke jeg fant

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Niks. Alt du trenger følger med de forskjellige komponentene. Ser at kabinettet har 3 vifter, så det burde holde. Prosesssorkjøler trenger du ikke siden du ikke skal overklokke. Hvis moren din synes den medfølgende prosessorvifta bråker for mye kan du vurdere å kjøpe en tredjeparts kjøler senere.

Eneste jeg er litt usikekr på er om det følger med en monteringsbrakett til SSD'en. Sekk oppp med nettbutikken du bestiller fra. Du trenger et 2,5" til 3,5" feste :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet jeg hiver meg på litt seint her, men når det gjelder kabinett med god plass, enkel montering og gode termiske egenskaper kan jeg sterkt anbefale: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984

kjøpte denne selv og selv om jeg ikke liker vinduer/lysende vifter i min maskin (kan heldigvis slå av led'en på viften) så ble jeg totalt solgt da jeg skulle montere i kabinettet. Har aldriv hatt noen orden på kabler el.l. men i det kab ble alt ryddig uten anstrengelse.

Kab. har også innebygget brakett for 2,5" ssd, samt 2 hotswap plasser med plass til ytterligere 2 ssd'er, USB 3.0 og kjøling ala nordpolen. Du vil aldri trenge bekymre deg for om du har plass til et skjermkort eller en cpu vifte eller lignende med det kab.

Edt: Oi, ser jeg ble litt revet med der, ville bare si jeg anbefaler deg det kab. Jeg gikk forresten fra dedikert lydkort (extreme gamer...) til hk sitt kort og må si jeg ikke hører spor av forskjell. I dag kan du i tillegg kjøpe meget gode USB-headset (les Corsair HS1) med innebygget lydkort. Bruk heller pengene på noe kjekt, evt litt bedre kjølepasta enn den som følger med cpu-en, en ekstra hd, eller steget opp til 120/128GB SSD.

Og ja, prisen på den 2TB disken er helt avsindig. KJøpte nettopp en 2TB Samsung F3 disk, funger til tusen som lagringsdisk

Endret av Conkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...