GSM Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hei! Har lyst på ny ultravidvinkel, og har siklet litt på sigma 8-16mm da den er det videste man får tak i. Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Canon 10-22 går vel for å være en ganske god vidvinkel. Tviler på at Sigma 8-16 er så mye skarpere. Det videste man får tak er vel et fisheye objektiv. De har vel ofte et synsfelt på rundt 180 grader. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Testene er iallefall gode Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM Lens Review Sammenligning her Canon EF-S 10-22mm vs Sigma 8-16mm Endret 22. januar 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
GSM Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Da var et eksemplar bestilt. Blir spennende å se Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet Det må ha vært en feil med objektivet (eller brukeren for den del) - jeg har hatt 10-22, og den var virkelig favorittobjektivet da jeg brukte Canon, bla. fordi den leverte førsteklasses bildekvalitet hver eneste gang. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet Det må ha vært en feil med objektivet (eller brukeren for den del) - jeg har hatt 10-22, og den var virkelig favorittobjektivet da jeg brukte Canon, bla. fordi den leverte førsteklasses bildekvalitet hver eneste gang. Mulig det bare er jeg som er for kresen og pixel peeper for mye, men var ikke fornøyd med oppløsningen i linsen.. Men nå er jo 10-22 objektivet blitt noen år gammelt.. På et 10mp kamera hadde jeg neppe tenkt over det, men med 18mp kommer det mer til syne. Endret 25. januar 2011 av GSM Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er ikke bare deg. Hadde selv også canon 10-22 og var virkelig ikke fornøyd med bildene jeg fikk ut av det. Var manglende skarphet som var min store klage på objektivet også. Test av 8-16 på 50d her: http://www.photozone.de/canon-eos/515-sigma816f4556apsc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå