atrax Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er lysegrønn innen linux! Prøver meg frem med forskjellige distroer for å se hvilken jeg liker best. Akkurat nå holder jeg på med RH.. Men for å komme til spørsmålet mitt: Det virker som om RH-installasjonsprogrammet har kalt boxen for et noe kryptisk navn, dvs. "tyij0w", slik at hvis jeg åpner et terminalvindu, står det [brukernavn@tyij0w mappe]# Jeg finner ikke noen menyvalg der jeg kan endre på dette navnet, så jeg håper dere kan gi meg en hjelpende hånd...en kommando hadde vært perfekt, for da slipper jeg å lete meg frem i andre distroer også Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Bruk redhat-config-network og gå på taben DNS. Fyll inn der det står Hostname. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du kan editere fila /etc/sysconfig/network for å sette hostname. Dette er dessverre ulikt fra distro til distro... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg skrev bare: hostname alfons så funka altsammen.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 sleit litt med dette selv for en stund siden og fant ut at jeg måtte: skrive inn det jeg ville kalle den i /etc/hosts "hostname navnet" og skrive det inn i etc/sysconfig/network Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå