Micro80 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei Jeg prøver å koble meg mot FTP serveren jeg har i drift. Den står innenfor en Brannmur men har NAT'et tilgangen til denne. Når jeg bruker Filezilla får jeg beskjed om følgende: Feil: Disconnected from server: ECONNABORTED - Connection aborted Feil: Feil ved mottakelse av mappelisten Denne får jeg når jeg logger meg på. Har hatt dette før og da har det funket før. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Det eneste jeg kan tenke meg er en stengt port et sted, om dette er på hardware eller software nivå vet jeg ikke siden jeg ikke er kjent med oppsettet ditt. Men du burde nok gå gå gjennom brannmur(er) og se om port 21 (regner med det er denne du bruker) er åpen mot IP-en hvor du har FTP-serveren installert. Endret 22. januar 2011 av haddis Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Det har funket før for god stund siden Her erdet jeg skrev på en annen side som har det med brannmuren min. I have created a NAT forwarding tru the firewall to a specific IP address on my LAN. I can establish connection but I get error in the FTP program. Rules is like this: Rules: TCP/UDP * * WAN address 21 (FTP) * NAT WAN to WAN FTP NAT rules: TCP/UDP * * 172.16.10.100 21 (FTP) * NAT WAN to WAN FTP TCP/UDP * * WAN address 21 (FTP) * NAT WAN to WAN FTP The error Message I get is: Status: Finner IP-adresse for mikkel.gotdns.com Status: Kobler til 81.166.107.132:21... Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding... Respons: 220 Gene6 FTP Server v3.10.0 (Build 2) ready... Kommando: USER mikkel Respons: 331 Password required for mikkel. Kommando: PASS ********* Respons: 230 User mikkel logged in. Kommando: CLNT FileZilla Respons: 200 Noted. Kommando: OPTS UTF8 ON Respons: 200 UTF8 OPTS ON Status: Tilkoblet Status: Mottar mappeliste... Kommando: PWD Respons: 257 "/" is current directory. Kommando: TYPE I Respons: 200 Type set to I. Kommando: PASV Feil: Koblet fra serveren: ECONNABORTED - Connection aborted Feil: Feil ved mottakelse av mappelisten What is wrong and how can I fix it? If I skip the step in the network setup with pfSense firewall its works just fine. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Et raskt søk viser at du må hukke av for "allow passive mode" i FTP klienten (IKKE SERVER). Se om ikke det hjelper. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg prøvde meg frem på Aktiv og passive mode på klienten og aktiv funker. Men da blir det veldig tungvint for venner for å koble seg til da egentlig :-( Noen forslag for å slippe det problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå