Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei! QXL er full av denne typen vare: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/pc-baerbare/tilbehoer-oevrig/usb-brikke-med-tusenvis-av-tv-kanaler/v/an631858680/ USB brikke med tusenvis av TV-kanaler! Hvordan virker den? Hvordan tar den lille antennen inn tusenvis av kanaler, og fra hvilken tilbyder? For å ta inn tusenvis av kanaler må man vel ha et dyrt abbonnement hos Altibox, Canal Digital, Riks-TV, Get eller liknende? Hva gjør egentlig denne boksen? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Den benytter seg av digitalt bakkenett. http://no.wikipedia.org/wiki/DVB-T Du må nok ha et kort i tillegg til denne for å få tilgang til kanaler regner jeg med. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei! QXL er full av denne typen vare: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/pc-baerbare/tilbehoer-oevrig/usb-brikke-med-tusenvis-av-tv-kanaler/v/an631858680/ USB brikke med tusenvis av TV-kanaler! Hvordan virker den? Hvordan tar den lille antennen inn tusenvis av kanaler, og fra hvilken tilbyder? For å ta inn tusenvis av kanaler må man vel ha et dyrt abbonnement hos Altibox, Canal Digital, Riks-TV, Get eller liknende? Hva gjør egentlig denne boksen? Jeg får inn ca 300 kanaler på en sånn bitteliten antenne, som går på bakkenettet, problemet er at man trenger et dekoderkort for å dekode krypteringen på kanalene Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Den tar antagelig inn alle Free-to-air kanaler, dvs møkkakanaler for det meste, ingen norske såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis den kun bruker det digitale bakkenettet (Riks-TV) så er det kun NRK-kanalene og radiokanalene som er ukrypterte. Er det alt den får inn? "Tusenvis" er vel i så fall litt misvisende. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Den får inn alle kanaler som går på bakkenettet, her i sverige er det ca 300, og så trenger du dekoderkort for å dekode de kanalene som ikke er gratis. Ser ikke hva som er misvisende her. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Det er forskjell på 300 og tusenvis. Pluss at du må ha dette eksterne dekoderkortet, som jeg ikke helt forstår hvor du skal sette inn. Og som annonsen ikke nevner. Som Riks-TV-kunde er det kun NRK-kanalene og radio som er ukryptert, og som jeg kan ta inn uten abbonnement. Totalt sett har Riks-TV under 60 kanaler (inkl. radio), de aller fleste av TV-kanalene er MED kryptering, mens radio er åpent. Annonsen sier at du får tusenvis av kanaler uten abbonnement. Endret 21. januar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 du må naturligvis ha en kortleser. Og du får selvsagt ikke inn flere kanaler enn det som sendes i landet. Og du får selvsagt ikke tv uten et dekoderkort bare fordi du kjøper en mottaker fra qxl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå