KapteinFredrik Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har en gressklippermotor som jeg har overhalt de siste ukene. Jeg har tenkt litt hva jeg skal bruke den til, og har kommet frem til noen ideer: *Generator *ATV *Båtmotor *Chopper *liten Motorsykkel/pocketbike Har dere noen forslag så post de her:) Jeg legger ved noen bilder På forhåndt takk Mvh Fredrik Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Har hørt at de er veldig effektive i gressklippere. 6 Lenke til kommentar
Skinkestek Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Har hørt at de er veldig effektive i gressklippere. Hvilken idiot har fortalt deg det vrøvlet der? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 *Generator *ATV *Båtmotor *Chopper *liten Motorsykkel/pocket Jeg ville laget en motorisert tråsykkel Lenke til kommentar
mwigg3 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 svevebåt!! Men da må du ha en løvblåser i tilegg. 1 Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Da ble motoren testet i dag og den startet på fjerde drager i snora:) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 så noen naboer for en stund siden som hadde laget til en rc bil med en slik motor Jævla tøft Det kan du prøve deg på Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Når jeg gikk VG1 TIP var det en som lagde en snøskutersykkel av en gammel snøfreser, kan jo prøve deg på noe lignende? Ellers vet jeg at de i sørstatene bruker en type elvebåter som består av en stor vifte bak på en flåte med en enkel vingeform, noe som visstnok gir en sveveeffekt. Kan jo prøve deg på noe lignende? Om du bruker lette nok materialer og dimensjonerer fartøyet for en person så kan det jo funke. Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Takker for tips Har dere andre tips rundt en slags motorsykkel? Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Eller KK tipset ditt om den båten hadde ikke vært så dumt. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Sett den på en stiga snowracer Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 s1337en det var faktisk en meget god ide I går måtte jeg bytte pakking til ventillufteren. Den lakk olje. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Lykke til med prosjektet hva du enn velger Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Bygg deg en god gammeldags olabil med spiker og plank Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg og en kompis har inngått i en avtale at vi bruker min motor, og hans aksling/difrensial med gir og vertikal motortilkobling som har vært på en ATV eller noe slikt. Så skal vi lage noe slags en "månebil". Vi er fasinert av de bilene og det hadde vært tøft å kjøre i skauen med en sånn. Bilder kommer i byggeprosessen om det blir noe av. Hvis ikke blir det nok noe med båt :new_woot: Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Gressklipper motorer funker nok ikke til slikt. De er laget for å gå på et fast turtall, og de liker ikke å bli lekt med. Den motoren du har ser også ut til å være av typen som ligger sidelengs noe som gjør det enda værre å bruke den da dne må ligge slik. Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Den motoren du har ser også ut til å være av typen som ligger sidelengs noe som gjør det enda værre å bruke den da dne må ligge slik. Vertikal er slik kraftinntaket på motoren også er. Så det er helt perfekt. Jeg ringte han og det var en gressklippertraktor akslingen hadde vært på. Må bare lage en type clutch... Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Gressklipper motorer funker nok ikke til slikt. De er laget for å gå på et fast turtall, og de liker ikke å bli lekt med. Det med den faste turtallet er bare en mekanisme at det er en plastikk plate som presses av lufta som blir blåst fra vifta. Så justerer den turtallet av seg selv. Men slik det er i dag, så er det helt manuell justering av forgasseren. Skal laste opp en youtubefilm Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er fullt klar over hvordan den funker, da jeg har lekt meg litt selv. Det funker veldig dårlig å leke med turtallet på den typer motorer som kun er laget for å holde et fast turtall. Lenke til kommentar
KapteinFredrik Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Hvorfor funker det dårlig da? Stod i 30 min på tirsdag og lekte med motoren i gang. Ingen skader på den selv om turtallet ble justert opp og ned. Og motoren ble testet veldig. Så er vel ikke noe problem da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå