Gå til innhold

Mekaniske Tastatur - what you need to know!


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har endelig fått fatt på litt mekanisk goodness nå, gjennom The Keyboard Company. The ble et Filco majestouch 2 med klikkelyder. Førsteinntrykket er at det er noe mer fluffy å skrive på enn Unicomp-brettet mitt (som ikke blir brukt fordi at jeg ikke har PS2-inngang på de maskinene jeg bruker nå). Jeg har ikke prøvd noen lengre skrivesesjoner enda, men det føles godt å skrive på dette brettet.

 

Regner med at jeg kjøper en "ikke-clicky"-plassbesparer til sommeren igjen, slik at jeg får et skapelig tastatur på jobben også.Det jeg nylig fikk bråker ikke mye, men jeg kan godt tenke meg at kollegaene kan bli litt irriterte om jeg sitter og klaprer på dette brettet over lengre tid. Og enda verre hadde det vært om jeg hadde tatt med meg Unicomp-brettet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo og nevne at jeg bestilte mitt ducky-brett fra http://global.pchome.com.tw/ . Ja, hele siden er på kinesisk, og ja, det kan by på noen problemer. :p Men ved hjelp av google translate og den linken her kom da pakken fram! Ble ganske rimelig også, ca. 450 kr inkl. frakt. I tillegg skulle staten ha sin del, hele 130 kr (hvorav posten vel skal ha 110 kr, slik at staten fikk hele 20 kroner å boltre seg med!)

Lenke til kommentar

Har sett på bilder av Razer Blackwidow at de ikke finnes med "ordentlig" norsk layout, dvs med enter-tast som går over to rader (i stedet bruker også de nordiske tastaturene amerikansk layout, dvs enter-tasten er på størrelse med shift-tasten). Noen som kan bekrefte/avkrefte dette, evt poste et bilde? Finner nemlig ingen bilder av den nordiske versjonen som selges på f.eks. Komplett.

 

Har en venn som har Steelseries 6gv2, og også her har enter-tasten en uvanlig form, noe som fører til at andre taster har blitt flyttet rundt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mottokk nettopp et Das Keyboard fra GetDigital.de, og må si jeg er så fornøyd at jeg føler for å skaffe et mekanisk tastatur til å ha på jobben og. Blir fysisk dårlig av i skrive på rubber-dome føler jeg, så det å skaffe en Ducky tror jeg ikke er dumt :)

 

Er ikke så dyrt at jeg blør i hjertet om det blir kibbet eller ødelagt, samtidig som det har Cherry-brytere.

 

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har sett på bilder av Razer Blackwidow at de ikke finnes med "ordentlig" norsk layout, dvs med enter-tast som går over to rader (i stedet bruker også de nordiske tastaturene amerikansk layout, dvs enter-tasten er på størrelse med shift-tasten). Noen som kan bekrefte/avkrefte dette, evt poste et bilde? Finner nemlig ingen bilder av den nordiske versjonen som selges på f.eks. Komplett.

 

Det kan jeg avkrefte; skriver med det nå og slik ser nordisk ut:

razer-black-widow-klaviatuur-11.jpg

Endret av Svedge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...