soursokk Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Eier en Passat 1,9TDI 2005 mod sendan, som tidligere har vært kjøreskole-bil. Her forleden merket jeg at cupélyset i bilen ikke slo seg på da jeg åpnet passasjer-døren. Tenkte jeg skulle sjekke noen sikringer, men nå finner jeg ikke sikringsskapet, det er ikke der som det står i manualen. Noen som vet hvor det er på Passat 1,9TDI 2005 mod? kan de på kjøreskolen ha flyttet på det? En ting til, da jeg lette etter sikringsskapet fant jeg en bryter inne i hanskerommet som er ettermontert, men aner ikke hva den er til.. Bryteren lyser rødt når jeg switcher på den, noen som har peiling på hva den kan være til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Bryteren er sikkert for å slå av ABS og ESP. Sikringsskapet sitter sikker der de skal sitte, det er en kjempejobb å flytte på dem. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Man har forsåvidt flere sikringsbokser, men jeg trodde hovedboksen på den bilen sitter på enden av dashbord, på førersiden. Har du ikke et lokk med et lite spor du kan bruker skrutrekker for å vippe av lokket, hvis du åpner førerdøren helt opp og ser på enden av dashbord? Hvor sier manualen at den er da? Bryteren i hanskerom kan høres ut som bryter for å slå av airbag på passasjersiden. Men det bør du jo også finne svar på i manualen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det er ikke bare pæra som er gåen da? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er ikke bare pæra som er gåen da? Hvis ingenting annet er gåent, er dette det mest logiske svaret. Det er som regel mer enn èn ting på samme sikring. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvis cupélyset slår seg på hvis man åpner de andre dørene, men ikke passasjerdøren, er det vel sensoren i passasjerdøren som er defekt? Lyser det "åpen dør" i instrumentpanelet hvis bilen er i gang og passasjerdøren er åpen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Om dette bare gjelder en dør, så er det selvsagt bare dørbrytern som må fikses. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå