joakim-hammer Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 hei, skal ha prosjekt på skole .. og har ikkje ein så fin subkasse i bilen så da tenkte eg å oppgradere å få inn noko nytt og flott. skal selføgeleg bruke MDF plater.. men har ALDRI TREKT EIN KASSE I FILT FØR! åssen gjør man det?`gjerne tips til element.. 12" kicker eller boss? forsjlag? har ein forsterker liggende.. er det best med 4 kanta element? dobbel spole? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Boss er søppel, og kicker er bråkete.... Men før du velger sub, så er det greit å vite hva du har av spiller, høyttalere og forsterker fra før. Å trekke en kasse er en forholdsvis enkel sak å få til, men det er kanskje ikke like enkelt å forklare hvordan, hehe... Men jeg kan jo prøve. Først og fremst så må du jo lage selve kassa, og ha riktig innvendil litermål, også bør kassa være skrå i ene siden slik at den passer inntil seteryggen. Elementene skal da i motsatt vegg på kassa. Når du har en ferdig kasse, uten elementene i, så setter du bunnen ned på filten (starten på filten ca midt under kassa) og pass på at du har ca 5-10cm filt ut på siden av kassa på ene siden, og resten ut på andre siden (så slipper du å kutte på ene siden ) Smør så lim på "bakveggen" og dra filten rundt og press den på med hånda, slik fortsetter du til du er rundt hele kassa og bare har endeveggene igjen. Skjøten under kassa gjennomskjærer du med en tapetkniv. Sånn, da gjennstår endeveggene. Skjær av det som stikker ut på ene siden, slik at du sitter igjen med 5-10cm (likt på begge sider ca) Så kutter du til en bit som passer sånn ca på ene endeveggen (ca 1cm innenfor kantene hele veien) og limer denne på. Så bretter du inn en del av filten som du la på rundt hele kassa, og bruker noe rett og skjære etter, og gjennomskjærer ca 5cm inn på endeveggen, og slik fortsetter du til du er ferdig... Resultatet skal bli ca sånn som på bildet, med tilnærmet usynlige skjøter Lenke til kommentar
joakim-hammer Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 aaah ... smart men eg har subbene stilt mot seteryggen.. er dette feil? alle som eg kjenner seier det er feil og at elementene blir øydelakt men du får jo meir bass ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 aaah ... smart men eg har subbene stilt mot seteryggen.. er dette feil? alle som eg kjenner seier det er feil og at elementene blir øydelakt men du får jo meir bass ? Ja, det blir som regel feil, og du får ikke nødvendigvis mere bass av det, men i biler med "tett" bagasjerom, og luke i baksetet, så kan det være best med kassa den veien, men som regel blir det best andre veien Lenke til kommentar
joakim-hammer Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 eg har brukt å ha subben mot førerryggen og ryggen i baksete på den i mitten nede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå