Gå til innhold

Død usbinngan på bærbar..

olehenri

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en Emachines E525 hvor jeg har vært litt uheldig, jeg har 2 usb innganger på den hvor jeg har klart å knekke innmaten i den ene da jeg var uheldig og holdt på å miste pc`n fra fanget slik at det som var tilkoblet ble bryti litt for mye.

Etter dette fungerer selvsagt ikke den inngangen lengre, men det gjør heller ikke den andre så nå har jeg ingen USB tilkoblingsmuligheter.

Har feilsøkt litt på nett og prøvd meg frem på diverse metoder jeg har sett som kunne gi en løsning men det er fortsatt dødt, så jeg lurer på da.. Er det mulig å levere den inn, og bytte usb portene på denne maskinen?!

Har ikke fått ræva i gir ennå og forhørt meg på pc sjapper, så prøver her når jeg først er på nett :)

PFH Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den på Spaceworld i sommer, så jeg regner med det men jeg har 0 dokumenter på den lengre, har lett i fler dager her :p De har den sikkert registrert også...

Men jeg vil nødig sende den inn, Far min jobber på kontor/pc sjappe så jeg vurderer å få tatt den med dit, men jeg vil bare får klarhet i om det er mulighet å bytte hele den usb shiten på den før jeg tar den med på verkstedet dems

Lenke til kommentar

USB-kontaktene er med 99% sannsynlighet loddet direkte i hovedkortet, og er ikke noe som skiftes uten videre, man skifter hele hovedkortet, og inkludert arbeid koster det fort mer enn hele maskinen.

Om du er en racer med loddebolt er det ikke alt for komplisert å finne en tilsvarende usb-kontakt, og skifte usb-kontakt selv, men ikke noe jeg hadde begynt på uten erfaring fra tidligere.

Lenke til kommentar

I PCMCIA-porten. Om du ikke har en PCMCIA-port, kan du ikke bruke denne varen.

Mine gamle Acer-maskiner har PCMCIA. Jeg vet ikke om din har det. Hvis du sjekker sidene på maskinen din, og finner en sprekk på størrelse med et VISA-kort, men litt tykkere, da har du PCMCIA.

Hvis ikke, går det ikke.

Den ser gjerne sånn ut:

connector3.JPG

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg fant spesifikasjonene på din maskin via Google.

Om de stemmer, har du kun to USB-porter, og ingenting annet.

Da må jeg desverre skuffe deg. Om du trenger USB, må du enten fikse den gamle, eller kjøpe ny PC.

Maskinen funker sikkert fint til daglige gjøremål. Kanskje du kan bruke en annen maskin de få gangene du trenger USB.

Du har CDROM og nettverk når du må overføre filer.

Mitt beste råd er å finne ut om du har forsikring. Om alle papirer er borte, kan du sjekke forhandleren om de har deg på data. De kan sjekke om du har forsikring.

Hvis ikke må du leve uten USB eller kjøpe ny. Reparasjon blir dyrt, og maskinen er ikke verdt det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

jeg må ha skikkelig mus da pad`n er crap, så usb må jeg ha. Ny pc er ikke aktuellt.

Har ikke den inngangen, har kun usb og vanlig minnekort inngang på denne.

Rep blir da hos fatter, så regner ikke med det blir dyrt. Om de gidder da selvsagt, og har tid

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jepp billig pc, rett og slett fordi jeg ikke er no nerd som trenger no giga faen som kan styre ett romskip.

Betalte vel 2000 lapper for den på Spaceworld, kun fordi jeg trengte en ny pc da min andre døde.

Den funker bra til mitt bruk, og ikke fankern om at jeg kjøper meg en ny pc kun fordi usb inngangene er knekt :p

Edit: 2 lapper, ikke 2000 lapper.

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...