panzermann Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vel, overskriften er ganske selvforklarende, men her er en utdyping: - laster ned Ubuntu-Netbook. - gjør en USB minnepinne til boote-disk på linux mint - booter det hele fra minnepinnen. - første gang fikk jeg opp feilmeldingen "SYSLINUX 3.63 Debian-2008-07-15 EBIOS Copyright © 1994-2008 H. Peter Anvin Unknown keyword in configuration file boot: - ggoglet denne feilmeldingen og fikk opp følgende anvisning på hva å gjøre: Another solution is to open your USB flash, open filé /syslinux/syslinux.cfg, find the word ui and remove it along with it's following space. Jeg gjorde dette. - nå booter den uten problemer. - får valget mellom å kjøre fra minnepinnen eller installere. Jeg velger installere. - krysser av på " last ned oppdateringer under installasjon" og " installer tredjeparts programvare". - trykker "fremover" - maskinenen viser at den jobber ("hjulet" snurrer) .... og dette gjorde det i 97 minutter uten noen melding om noe som helst. - Tok derfor avslutt. - Dette tar et par minutter. - Ubuntu-skrivebordet kommer opp. - Jeg trykker på ikonet for inastall ubuntu 10.10. - Når dialogboksen for "Klargjør installasjon av Ubuntu-Netbook" kommer opp, setter jeg ikke kryss på "last ned oppdateringer under installasjon" eller "installer tredjeparts programvare". - Nå har den stått og gått i godt og vel 25 minutter... og ingenting har skjedd. - Ingen feilmeldinger eller tilstandsrapporter. Er dette normalt? Hva kan jeg evt. gjøre for å få det til å gå fortere eller evt finne ut hva som er galt? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har hatt litt problemer med installasjon av Ubuntu 10.10. Mistenker at det er en bug en plass i installeren. Jeg løste det ved å starte live session (altså prøv ut, ikke bare installer) og starte installeren derfra. Om du ser den henger seg (selve installasjonen bør ikke ta mer enn 10min), drep ubiquity (eller noe slikt, sjekk top) og prøv på nytt. Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg endte opp med å brenne iso-bildet til cd og koblet til en gammel USB cd-brenner jeg hadde liggende. Alt sammen ordnet seg perfekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå