direkte Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Jeg fikk lønns- og trekkoppgaven fra jobben i dag, men på den var lønna som jeg fikk i januar (det som jeg hadde jobbet for i desember) regnet med. Blir ikke det feil? Lønn som jeg får utbetalt i år skal vel ikke være med på lønns- og trekkoppgaven for 2010, selv om det er penger jeg jobbet for i desember i fjor? Da må jeg vel betale skatt for den lønna to ganger, siden den blir med på lønns- og trekkoppgaven for 2010, og skal være med for 2011 også. Endret 21. januar 2011 av direkte Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Nei, den vil ikke være med på lønns- og trekkoppgaven for 2011. Edit: vil ikke si noe bastant, men det er i alle fall helt sikkert at den ikke skal inn på begge. Hvis bedriften fører desemberlønn utbetalt i januar i 2010, vil de nødvendigvis også gjøre det sånn til neste år. Den vil aldri føres to ganger: bedriften må "rapportere inn" ditt forhold til staten, og det har de allerede gjort nå. Endret 21. januar 2011 av tommyb Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 I følge ein del nettsider skal ikkje lønn opptent i desember og utbetalt i januar kome med på lønns- og trekkoppgåva. En del arbeidsgivere har lønnsutbetaling i januar måned for lønn mv. opptjent i desember (ofte kalt 13. lønnskjøring). Slik lønn mv. som kommer til utbetaling i januar 2011, skal ikke tas med i lønnsoppgaven for 2010. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå