Gå til innhold

Feil i lønns- og trekkoppgaven?

direkte

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lønns- og trekkoppgaven fra jobben i dag, men på den var lønna som jeg fikk i januar (det som jeg hadde jobbet for i desember) regnet med. Blir ikke det feil? Lønn som jeg får utbetalt i år skal vel ikke være med på lønns- og trekkoppgaven for 2010, selv om det er penger jeg jobbet for i desember i fjor? Da må jeg vel betale skatt for den lønna to ganger, siden den blir med på lønns- og trekkoppgaven for 2010, og skal være med for 2011 også.

Endret av direkte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den vil ikke være med på lønns- og trekkoppgaven for 2011.

Edit: vil ikke si noe bastant, men det er i alle fall helt sikkert at den ikke skal inn på begge. Hvis bedriften fører desemberlønn utbetalt i januar i 2010, vil de nødvendigvis også gjøre det sånn til neste år. Den vil aldri føres to ganger: bedriften må "rapportere inn" ditt forhold til staten, og det har de allerede gjort nå.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

I følge ein del nettsider skal ikkje lønn opptent i desember og utbetalt i januar kome med på lønns- og trekkoppgåva.

En del arbeidsgivere har lønnsutbetaling i januar måned for lønn mv. opptjent i desember (ofte kalt 13. lønnskjøring). Slik lønn mv. som kommer til utbetaling i januar 2011, skal ikke tas med i lønnsoppgaven for 2010.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...